Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille
Kommentit (904)
Vierailija kirjoitti:
"kuule, mm se ammattikalastaja tekee enemmän töitä kuin sinä olet elämässäsi vaivautunut tekemään. Puolet noista firmoista on perustettu viim 10 vuoden aikana ja alle keski-ikäisten toimesta.
Ei ole asiakkaita ei, kun asiakkaat verotetaan hengiltä"
Millä hevonvtulla minä alan täälä neukkukuutiossa sisä-suomessa johon minä saatana synnyin enkä ole ikinä päässyt pois siitä huolimatta että olen aina tehnyt ahkerasti töitä alan yhtäkkiä joksikin vtun AMMATTIKALASTAJAKS?
:' D
Onks sulla joku aivovamma tai jotain vai ooks sä ihan oikeasti täysin kyvytön ymmärtään mitään?
Se ei ymmärrä mitä logistista ongelmaa mitä rahattomuus on koska sillä on itellä aina ollu tarpeeks.
Se on ihan tyypillistä rikkaiden keskuudessa, ne ei edes tajua että kun ne sanoo että "ratkaise se rahalla" on meille muille kyyninen vitsi, ne luulee sitä ihan oikeaks ratkaisuks, senkun myyt vähän metsää ja ratkaset kaikki ongelmas, hölmö köyhä!
: ]
Seuraavat vaalit jo mielessä, hallituspuolueet alkavat vetää ässiä hihoistaan.
moraaliton sikahallitus, selkärangan paikalla on pelkkä kumiletku.
Ei kiinnosta vahtia hyvätuloisten lapsia päiväkodissa, jos on määräaikainen sopimus. Ansiosidonnaista leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on huvittavaa, että alvin korotus aiheuttaa vinkua ja kitinää kun on pois köyhiltä, mutta alvin alennus aiheuttaa myös vinkua ja kitinää, kun on niin pieni raha, ettei niinku vaikuta mitään.
Siis: alv nousi 24 prosentista 25,5 prosenttiin, eli 1,5 prosenttia. Nyt sitä lasketaan 0,5 prosenttia. Mitä sanoo matikkapääsi, kumpi liikautus on merkittävämpi?
Enemmän mua kuitenkin vtuttaa se turha työ, jota teetettiin yrittäjälle, joiden oli pakko ostaa kalliit ohjelmoinnit kassajärjestelmiin, jotka eivät taipuneet tuohon puolikkaaseen prosenttiin. Nekin kun kaikki siirtyvät asiakkaan maksettavaksi - kuten nyt nämä uudetkin siirrot.
Älytöntä puuhaa.
Vtun työttömät mitäs menitte tuhoamaan kansantalouden laiskottelulla. Teidät tullaan vielä kivittämään rikoksenne tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vtun työttömät mitäs menitte tuhoamaan kansantalouden laiskottelulla. Teidät tullaan vielä kivittämään rikoksenne tähden.
Sut tullaan tappamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä, että onko keskiverto suomalaiselle tosiaan niin huono muisti, että ei muista alv korotusta, joka tehtiin hallituskauden alussa 24-->25.5%? Mietin vaan, että kattaakohan se normaali pulliaisen saama "veronalennus" edes tätä. Tämä alv korotus muuten aiheutti massiivisen konkurssiaallon, en tiedä mitä yrittäjäpuolue kokoomus tällä ajoi takaa, vai kuka neronleimauksen takana oli. Muutenkin touhu tuntuu jonkinlaiselta hölmöläisten peitonlyhennykseltä, jossa luotetaan ihmisten kultakalan muistiin.
Eduskunnan palkkiotoimikunta on korottanut 4.4.2023 tekemällään päätöksellä ministereiden ja kansanedustajien palkkioita 7,9 prosentilla taannehtivasti 5.4.2023 alkaen.
Hallitus päätti, että ministerien palkkioita lasketaan 5 prosenttia vuoden 2026 alusta.
Suomen hallitus on kevään 2024 kehysriihessä päättänyt korottaa yleistä arvonlisäveroa 1,5 prosent
Yle tänään:
Vuoden 2025 alussa on haettu konkurssiin poikkeuksellisen korkea määrä yrityksiä Vuoden kolmannella viikolla konkurssiin haettiin peräti 128 yritystä, mikä on korkein viikkotasoinen lukema koko 2020-luvulla. 100 konkurssihakemuksen viikkoraja on ylittynyt vuosikymmenen aikana vain kerran aiemmin, toukokuussa 2024.
Siinä sulle luvut.
Vierailija kirjoitti:
"kuule, mm se ammattikalastaja tekee enemmän töitä kuin sinä olet elämässäsi vaivautunut tekemään. Puolet noista firmoista on perustettu viim 10 vuoden aikana ja alle keski-ikäisten toimesta.
Millä hevonvtulla minä alan täälä neukkukuutiossa sisä-suomessa johon minä saatana synnyin enkä ole ikinä päässyt pois siitä huolimatta että olen aina tehnyt ahkerasti töitä alan yhtäkkiä joksikin vtun AMMATTIKALASTAJAKS?
Onks sulla joku aivovamma tai jotain vai ooks sä ihan oikeasti täysin kyvytön ymmärtään mitään?
On aivan hemmetin noloa että esim synnyinkunnassa pari THAIMAALAISTA kerää ja myy sientä ja marjaa ja myy torilla wokkia JA osallistuu martta ym jörjrstötoimintaan kun suomalaiset istuu leveät arset homeessa kotona. Ja HE todella tulivat suomeen vailla koulutusta, rahaa, suhteita. Vain yksi työkyvytön äijä molemmilla tukena. Toinen naisista on ainakin jo varoissaan, vaikka Thaimaassa on perhettä avustettavana.
Samalla kylällä venäläiset siivoaa ja hoitaa vanhuksia. Turkkilainen ja bangladeshilainen pitävät ravintoloita.
Suomalainen ei pysty siksku, mutku, mutku, rikkaat.
velkalaiva ei käänny, hallitus luovutti. Kova oli uho, mutta tuhnuksi jäi.
En tajua, miksi tämän hallituksen on pakko tarttua joka tilanteessa siihen, että ärsyttävät ay-väkeä. Haastaa siis riitaa toisin sanoen. Nuokin temput olisivat menneet ihan toisella tavalla läpi jos nyt olisi EKn listalta edes yksi asia maltettu olla tunkematta tähänkin sössöön mukaan.
Just kun oltiin saamassa pelättyä parempi kevät lakkojen suhteen, sopimuksia on tehty pienillä lakkoilulla ja osin ihan lakkoilematta niin näiden on pakko lähteä lällättämään tilanteeseen.
Sari Saattohoito antoi kuvaa kristillisten lopullisesta ratkaisusta - köyhille ja sairaille saattohoito ja tuhkaus.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi tämän hallituksen on pakko tarttua joka tilanteessa siihen, että ärsyttävät ay-väkeä. Haastaa siis riitaa toisin sanoen. Nuokin temput olisivat menneet ihan toisella tavalla läpi jos nyt olisi EKn listalta edes yksi asia maltettu olla tunkematta tähänkin sössöön mukaan.
Just kun oltiin saamassa pelättyä parempi kevät lakkojen suhteen, sopimuksia on tehty pienillä lakkoilulla ja osin ihan lakkoilematta niin näiden on pakko lähteä lällättämään tilanteeseen.
Ajattelin aivan samaa! Sitä paitsi pohjimmiltaan ei ole edes työnantajan etu, jos saadaan murrettua TES ja ammattiliitot. Minulla on itselläni pieni firma, 7 työntekijää ja ollaan yhdessä luettu alan TES ja sovittu, miten sitä meillä sovelletaan. Kukaan ei siis missään vaiheessa ole kieltänyt, että paikallisesti ei voi sopia, kunhan TES-määräyksiä ei rikota. On hyvä fiilis kaikilla, kun on avointa ja tiedetään, että menee pykälien mukaan, ketään ei kuseteta.
En tiedä, kuuluuko kukaan tai kuka kuuluu mihin liittoon tai ei kuulu mun työntekijöistä, mutta ei sillä ole mitään merkitystäkään, TES on se merkitsevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aivan samaa! Sitä paitsi pohjimmiltaan ei ole edes työnantajan etu, jos saadaan murrettua TES ja ammattiliitot. Minulla on itselläni pieni firma, 7 työntekijää ja ollaan yhdessä luettu alan TES ja sovittu, miten sitä meillä sovelletaan. Kukaan ei siis missään vaiheessa ole kieltänyt, että paikallisesti ei voi sopia, kunhan TES-määräyksiä ei rikota. On hyvä fiilis kaikilla, kun
No sehän se oiskin jos ahkeralle ja lahjakkaalle joutuisi maksamaan yli tessin 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan hemmetin noloa että esim synnyinkunnassa pari THAIMAALAISTA kerää ja myy sientä ja marjaa ja myy torilla wokkia JA osallistuu martta ym jörjrstötoimintaan kun suomalaiset istuu leveät arset homeessa kotona. Ja HE todella tulivat suomeen va
Ilomantsi?
Täytyyhän se vaalirahoitus turvata ja äänestäjät lahjoa. Varakkaat äänestävät aina. Saadaan rahaa taas valutettua rikkaiden ulkomaanluksusmatkoihin ja bahamansaarille. Näkis vaan rahan tulevan kotimaan kiertoon ja investointeihin. Hyväpalkkainen tekee vähän töitä, koska arvostaa vapaa-aikaa. Ei veronkevennys saa lisäämään työntekoa tai kotimaan kulutuskäytyäytumistä rikkailla . Kukaan ei puhu siitä mitä rahalla täällä saa. Verovaroilla saa paljon katetta. Hyvinvointivaltiota romutetaan.
Pitää ymmärtää asioiden todelliset suhteet. Rahaa ei ole köyhille, koska he ovat laiskoja luuseraita, mutta rikkaille pitää antaa enemmän, koska heillä on suuret tarpeet.
Olisiko jo aika h a l l I t u k s e n e r o t a.
Vanha kunnon trickle down-valhe. Aina löytyy muutama hyödyllinen idiootti joka uskoo ja äänestää.