Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille

Kommentit (904)

Vierailija
861/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämä 10 000e/kk tienaava maksaa kuukaudessa yli kaksinkertaisesti veroja kuin 1600e/kk tienaava maksaa VUODESSA. 

Mitä sitten, hän myös tienaa siitä huolimatta summia jotka on meille muille satumaisia, osittain siitä syystä että yhteiskunnan kilpailu mahdollisuudet on suljettu meiltä muilta pois, ei täälä niin vaan yrittämään aleta.

Kokkare taas teeskentelee ettei ymmärrä kerto eikä jakolaskuja kun se palvelee omaa agendaa.

Sinä tienaat merkittävästi enemmän joka kuukausi, ja joka vuosi.

miten niin ei aleta. Yrittäjiä ketä minä tunnen: pari kirvesmiestä, pari sekatyömiestä, yksi ammattikalastaja, monta monta kauneusalan yrittäjää, kuntosaliyrittäjä, pari ravintoloitsijaa, aurauspalvelu&puuyrittäjä, konepajayrittäjä, autokorjaamoyrittäjä..kellään ei kultalusikkaa missään, ei rahaa, ei perittyä firmaa. Ihan tavallisia tolliasia maaseudulta suurin osa, joilla on se työntekemisen eetos aika itsestäänselvänä selkärangassa. Mitä sulta sitten puuttuu?

Vierailija
862/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämä 10 000e/kk tienaava maksaa kuukaudessa yli kaksinkertaisesti veroja kuin 1600e/kk tienaava maksaa VUODESSA. 

Mitä sitten, hän myös tienaa siitä huolimatta summia jotka on meille muille satumaisia, osittain siitä syystä että yhteiskunnan kilpailu mahdollisuudet on suljettu meiltä muilta pois, ei täälä niin vaan yrittämään aleta.

Kokkare taas teeskentelee ettei ymmärrä kerto eikä jakolaskuja kun se palvelee omaa agendaa.

Tällä saadaan lisää ostovoimaa ja kannustetaan tekemään lisätöitä, kun marginaalivero pienenee. Näin se vain on. 

Kyllä minun koulussani ainakin oltiin ihan samalla viivalla. Toiset ryyppäsivät ja vetivät koulut läskiksi ja itse kärvistelin ja opiskelin. Suomessa maai

58000 korkeakoulututkinnon suorittanutta on työttömänä ja potkulaki tulee 1.1.2026

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten niin varakkaille?

olen keskituloinen. Minulle on luvassa verohelpotusta joukosta kaikkein eniten. Ruokaan perheellisellä kuluu myös paljon rahaa, sen verotus laskee hieman. Jos onnistun saamaan tulospalkkiota, jää siitä jatkossa hieman enemmän minulle rahaa vaikka viedä lapset pienelle matkalle ja vähemmän valtion pohjattomiin menoreikiin.

Ainoa, että juuri olin ajatellut että sähköpyörän voisi hankkia verovähennyksellä koko perheen käyttöön :( Töihin on 45 km matkaa joten työmatkaa varten se ei olisi, mutta ihan vapaa-ajan käyttöön ja poika voisi kulkea sillä salilla. No, se taitaa jäädä nyt hankkimatta.

Kaikkein eniten? Etkö saa noin 15-40 euroa/kk enemmän? Onko sen arvoista, että tämän hallituksen myötä toisilla ei ole varaa riittävään ravintoon, lääkkeisiin jne ja koulutus sekä terveydenhuolto romutetaan?

Vierailija
864/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 mitä eläkeläinen maksaa hoivafirmalle kuukaudessa kelpaa kyllä työttömälle omaiselle. 800 ansiosidonnainen + 500 = 1300.

Kun ei pääse muualle töihin niin tekee omalle eläkkeelle olevalle vanhemmalle samat työt käteisellä kuin hoivafirma tekee.

Vierailija
865/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, että onko keskiverto suomalaiselle tosiaan niin huono muisti, että ei muista alv korotusta, joka tehtiin hallituskauden alussa 24-->25.5%? Mietin vaan, että kattaakohan se normaali pulliaisen saama "veronalennus" edes tätä. Tämä alv korotus muuten aiheutti massiivisen konkurssiaallon, en tiedä mitä yrittäjäpuolue kokoomus tällä ajoi takaa, vai kuka neronleimauksen takana oli. Muutenkin touhu tuntuu jonkinlaiselta hölmöläisten peitonlyhennykseltä, jossa luotetaan ihmisten kultakalan muistiin.

Eduskunnan palkkiotoimikunta on korottanut 4.4.2023 tekemällään päätöksellä ministereiden ja kansanedustajien palkkioita 7,9 prosentilla taannehtivasti 5.4.2023 alkaen.

Hallitus päätti, että ministerien palkkioita lasketaan 5 prosenttia vuoden 2026 alusta.

Suomen hallitus on kevään 2024 kehysriihessä päättänyt korottaa yleistä arvonlisäveroa 1,5 prosenttiyksikköä.

Lääkkeiden arvonlisävero (AL

kerrohan luvut montako firmaa meni alv korotuksen jälkeen konkkaan ja miten se korotus vaikutti juuri heidän liiketoimintaansa.

Odotan mielenkiinnolla

Ihan vaan kun olen noiden yrittäjien kanssa tekemisissä työn puolesta ja henkilökohtaisessa elämässä jooooka ikinen päivä niin kiinnostaisi kuulla näkemyksesi :)

Vierailija
866/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä saadaan lisää ostovoimaa ja kannustetaan tekemään lisätöitä, kun marginaalivero pienenee. Näin se vain on. 

Kyllä minun koulussani ainakin oltiin ihan samalla viivalla. Toiset ryyppäsivät ja vetivät koulut läski

Tässä toinen erinomainen uudistus hallitukselta. Pienet ja keskisuuret yritykset uskaltavat palkata matalammalla kynnyksellä, kun ei jäädä enää jumiin elämäntapasaikuttajien kanssa, jotka pahimmassa tapauksessa syöksevät yritykset konkurssiin. Paikallinen sopiminen myös erinomainen asia. Hyvälle työntekijälle pitäisi pystyä maksamaan parempaa palkkaa kuin huonolle.

Vierailija
867/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, että onko keskiverto suomalaiselle tosiaan niin huono muisti, että ei muista alv korotusta, joka tehtiin hallituskauden alussa 24-->25.5%? Mietin vaan, että kattaakohan se normaali pulliaisen saama "veronalennus" edes tätä. Tämä alv korotus muuten aiheutti massiivisen konkurssiaallon, en tiedä mitä yrittäjäpuolue kokoomus tällä ajoi takaa, vai kuka neronleimauksen takana oli. Muutenkin touhu tuntuu jonkinlaiselta hölmöläisten peitonlyhennykseltä, jossa luotetaan ihmisten kultakalan muistiin.

Eduskunnan palkkiotoimikunta on korottanut 4.4.2023 tekemällään päätöksellä ministereiden ja kansanedustajien palkkioita 7,9 prosentilla taannehtivasti 5.4.2023 alkaen.

Hallitus päätti, että ministerien palkkioita lasketaan 5 prosenttia vuoden 2026 alusta.

Suomen hallitus on kevään 2024 kehysriihessä päättänyt korottaa yleistä arvonlisäveroa 1,5 prosent

Juu, moni yrittäjä maksaa palkkoja käteisellä. Avi tulee ravintolaan heinäkuussa, kun on kiire aika.

Vierailija
868/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun koulussani ainakin oltiin ihan samalla viiv

Jep potkulaki ja paikallinen sopiminen.

Pienten lasten äidit pois ja lapseton tilalle, joka ei ole pois lasten sairauksien takia.

Vierailija
869/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla orpopurran velkalaivasta titanicmainen syvyyssukellus, hallitus kuuntelee hienostunutta musiikkia a la cartessa, laivan alimmat kannet ovat jo veden peitossa. 

No, katsotaan.

Palataan kahden vuoden päästä asiaan. On meillä varaa se kaksi vuotta odotella. Kukaan ei varmasti nälkään kuole vaikka rikkaitten marginaaliveroa pudotettiinkin vain 52 prosenttiin.

Sipilän aikoja muistellen :)

Vierailija
870/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä spedeily peruta seuraavien vaalien jälkeen.

Vierailija
871/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten niin ei aleta. Yrittäjiä ketä minä tunnen: pari kirvesmiestä, pari sekatyömiestä, yksi ammattikalastaja, monta monta kauneusalan yrittäjää, kuntosaliyrittäjä, pari ravintoloitsijaa, aurauspalvelu&puuyrittäjä, konepajayrittäjä, autokorjaamoyrittäjä..kellään ei kultalusikkaa missään, ei rahaa, ei perittyä firmaa. Ihan tavallisia tolliasia maaseudulta suurin osa, joilla on se työntekemisen eetos aika itsestäänselvänä selkärangassa. Mitä sulta sitten puuttuu?"

Mahdollisuudet alkaa mihinkään tuohon, täälä kaupungissa on myös kampaamoita, jokaikisen talon alakerta on kampaamo tai rakennekynsi salonki, arvaas mikä niiltä puuttuu joka estää minua alkamasta samaan? Asiakkaat.

Kuin myös aloituspääoma, nykyään on täysin mahdoton tienata siihen vadittavia summia muille töitä tekemällä, kiva että teillä oli erilaista.

Sekötyömiehiä on täälä enemmän kun firmoja joihin moisia edes kelpuutetaan, kuntosaleja on kävelyetäisyydellä 10, jokainen aamusta iltaan tyhjänä, aurauspalvelut on ihan silkka shitshow jonka aloituskustannukset on miljoonissa, minä en voi tosta noin vaan muuttua metsäks ja alkaa "puuyrittäjäks, konepajan perustaminen se vasta maksaakin, sama homma autokorjaamon kanssa.

minä tienaan kahta työtä tehdessä hädintuskin tarpeeks elääkseni koska auto on pakollinen paha, millä vtun rahoilla ja ajalla minä perustan firman ja rikastun?

Sinä elät ihan tyystin jossain maalaiskylän menneisyydessä ja se ei vaan millään tavalla vastaa nykyaikaa, sori, sinä olet muuttunut sydämmettömäksi helposta elämästä, et kiusallaankaan suostu ymmärtäämään muita.

Sinä olet esimerkki siitä miksi tyhmyys on vaarallisempaa kuin pahuus.

Vierailija
872/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kiire heinäkuussa ravintolassa. Meillä työttömillä on aikaa soittaa Avi sun ravintolaan tarkistamaan työntekijöiden työsopimukset ja työvuorolistat ja sen sellaista.

Muista muuten, että kesätyöntekijän vuoroa ei saa perua, jos on vähän asiakkaita.

Vierailija
873/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten niin ei aleta. Yrittäjiä ketä minä tunnen: pari kirvesmiestä, pari sekatyömiestä, yksi ammattikalastaja, monta monta kauneusalan yrittäjää, kuntosaliyrittäjä, pari ravintoloitsijaa, aurauspalvelu&puuyrittäjä, konepajayrittäjä, autokorjaamoyrittäjä..kellään ei kultal

Minä en tunne kampaajia lukuunottamatta yhtään sellaista yrittäjää, jolla ei olisi ollut ensin työkokemuksen kautta haettuja suhteita Eikä pääomas alkuvaiheessa. Nuorimpia auttavat vanhemmat ja hyväntahtoisen ihmiset joskus. Itse olen nyt tehnyt kolme vuotta sivubisnestä ja saanut säästöjä ja suhteita. Nyt voisin yrittää yrittämistä, jos päätyö loppuu. 

Vierailija
874/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä siellä pizzeriassa tai autopesulassa työsopimukset ja työvuorolistat näyttää, jos soitan avin.

Vierailija
875/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten niin varakkaille?

olen keskituloinen. Minulle on luvassa verohelpotusta joukosta kaikkein eniten. Ruokaan perheellisellä kuluu myös paljon rahaa, sen verotus laskee hieman. Jos onnistun saamaan tulospalkkiota, jää siitä jatkossa hieman enemmän minulle rahaa vaikka viedä lapset pienelle matkalle ja vähemmän valtion pohjattomiin menoreikiin.

Ainoa, että juuri olin ajatellut että sähköpyörän voisi hankkia verovähennyksellä koko perheen käyttöön :( Töihin on 45 km matkaa joten työmatkaa varten se ei olisi, mutta ihan vapaa-ajan käyttöön ja poika voisi kulkea sillä salilla. No, se taitaa jäädä nyt hankkimatta.

Kaikkein eniten? Etkö saa noin 15-40 euroa/kk enemmän? Onko sen arvoista, että tämän hallituksen myötä toisilla ei ole varaa riittävään ravintoon, lääkkeisiin jne ja koulutus sekä terveydenhuolto romutetaan?

Tämän hallituksen vai kaikkien niiden aiempien joiden päätöksien vuoksi meillä ei ole työtä tarjota 10% työvoimasta ja muutama % on niin heikossa kunnossa henkisesti tai fyysisesti ettei pystyisi?

Ei tällaisten valuvikojen aiheuttamaa kroonista alijäämää voi vaan loputtomiin paikata elättämällä porukkaa velalla. On pakko saada yrittäminen ja työ kannattamaan. Miten tuo on niin vaikeaa ymmärtää? Asuntosijoitusyhtiöt on tehneet hirveitä voittoja vetämällä julkista rahaa liiveihinsä satoja miljoonia joka vuosi ja demari tai vasemmistolainen laittaa sinut uskomaan että se on sinun etusi. Että vantaalaiskaksiosta pyydetään Frankfurtin vuokratasoa. Ja samalla tämän poliitikon vaalirahat ja puolueen toimintamenot rahoitetaan tuosta samaisesta rahasta. Mikset nouse kysymään miksi sen kopin vuokra on 900 euroa? Vaan kysyt minulta lisää rahaa, että sinä saisit maksettua tuon alati nousevan törkeän vuokran. Järki hoi! Sinähän se pääoman asialla olet, et ainakaan fellow kansalaisen.

Vierailija
876/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä siellä pizzeriassa tai autopesulassa työsopimukset ja työvuorolistat näyttää, jos soitan avin.

Kiittäkää hallitusta, kohta voi tulla avi käymään.

Työttömien kyykytys on mennyt liian pitkälle.

Voi muuten tulla yllättäin myös terveystarkastajakin käymään pizzeriaan tai ravintolaan.

Vierailija
877/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"miten niin ei aleta. Yrittäjiä ketä minä tunnen: pari kirvesmiestä, pari sekatyömiestä, yksi ammattikalastaja, monta monta kauneusalan yrittäjää, kuntosaliyrittäjä, pari ravintoloitsijaa, aurauspalvelu&puuyrittäjä, konepajayrittäjä, autokorjaamoyrittäjä..kellään ei kultalusikkaa missään, ei rahaa, ei perittyä firmaa. Ihan tavallisia tolliasia maaseudulta suurin osa, joilla on se työntekemisen eetos aika itsestäänselvänä selkärangassa. Mitä sulta sitten puuttuu?"

Mahdollisuudet alkaa mihinkään tuohon, täälä kaupungissa on myös kampaamoita, jokaikisen talon alakerta on kampaamo tai rakennekynsi salonki, arvaas mikä niiltä puuttuu joka estää minua alkamasta samaan? Asiakkaat.

Kuin myös aloituspääoma, nykyään on täysin mahdoton tienata siihen vadittavia summia muille töitä tekemällä, kiva että teillä oli erilaista.

Sekötyömiehiä on täälä enemmän kun firmoja joihin moisia edes kelpuutetaan, kunt

kuule, mm se ammattikalastaja tekee enemmän töitä kuin sinä olet elämässäsi vaivautunut tekemään. Puolet noista firmoista on perustettu viim 10 vuoden aikana ja alle keski-ikäisten toimesta.

Ei ole asiakkaita ei, kun asiakkaat verotetaan hengiltä

Vierailija
878/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat alennukset suurituloisille!

Alimmassa tulossa 140€ vuodessa, suurimmalle 2380€ vuodessa lisää.

Katso kuva:

https://yle.fi/a/74-20157718

10000€/kk ei todellakaan ole suurin

hs:ssä menee 20000€/kk asti, asavat 9 50€/vuos

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011189520.html

Juuri niin kuin pitääkin: mitä enemmän tienaat, sitä enemmän hyödyt. Minä tienaan 12 000 - 15 000/kk, ja tällä hetkellä jos tienaan satasen lisää, saan siitä itselleni 34€. Ensi vuonna saan tienaamastani lisäsatasesta itselleni 40€, kiitos tämän anteliaan muutoksen. 

Laskelmassa on siis tuo 52 % marginaalivero sekä 8% eläke-, työttömyys- ja sairausvakuutusmaksuja, joilla osaltani elätän eläkeläisiä, työttömiä ja sairaita.

Vierailija
879/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkää hallitusta, kohta voi tulla avi käymään.

Työttömien kyykytys on mennyt liian pitkälle.

Voi muuten tulla yllättäin myös terveystarkastajakin käymään pizzeriaan tai ravintolaan.

Kannattaa pitää etenkin heinäkuun kiireessä ravintola tip top puhtaana.

Vierailija
880/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuule, mm se ammattikalastaja tekee enemmän töitä kuin sinä olet elämässäsi vaivautunut tekemään. Puolet noista firmoista on perustettu viim 10 vuoden aikana ja alle keski-ikäisten toimesta.

Ei ole asiakkaita ei, kun asiakkaat verotetaan hengiltä"

Millä hevonvtulla minä alan täälä neukkukuutiossa sisä-suomessa johon minä saatana synnyin enkä ole ikinä päässyt pois siitä huolimatta että olen aina tehnyt ahkerasti töitä alan yhtäkkiä joksikin vtun AMMATTIKALASTAJAKS?

:' D

Onks sulla joku aivovamma tai jotain vai ooks sä ihan oikeasti täysin kyvytön ymmärtään mitään?