Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille

Kommentit (904)

Vierailija
21/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka otti pikavipin veronmaksajien nimiin.

Riikka ostaa kannatusta takaisin.

Vierailija
22/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"olen keskituloinen. Minulle on luvassa verohelpotusta joukosta kaikkein eniten."

Niinkö kuvittelet? Keskituloisia on niin paljon ja suurituloisia vähän että nenää kohden se suurituloinen saa satasia lisää kuussa mutta sinä ja minä saamme jokusen kympin (josta siitäkin iso osa katoaa jos olemme ennen saaneet vähentää ammattiliittojäsenyyden kulut).

yleensä puhutaan suhteellisista summista kun puhutaan verotuksesta.

suurituloiset eivät saa kuin marginaaliverotuksen alentamisen. Tämä hirveä poru siitä kertoo vain kuinka leijonanosa suurituloisten hankkimasta lisätulosta on lipsunut valtion kirstuun -ja tulee lipsumaan yhä edelleen. 

Sinusta se on oikeudenmukaista, kannustavaa ja rakentavaa ottaa jokaisen erityisosaajan tekemästä lisäeurosta 60 senttiä valtiolle?

Veikkaan, ettet itse uumoile koskaan olevasi sellainen osaaja tai työmyyrä, että sinulla olisi lisätuloja, vaikkapa tulospalkkiota :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöveron kevennys varmaan ajateltu kiihdyttävän varsinkin pienten yritysten kasvua. Ylimmän 60% veroasteen laskeminen kai on tarkoitus tehdä Suomesta vähemmän vihamielinen hyvätuloisille. Mutta uskaltaako tänne jäädä kun kumminkin seuraava vasurihallitus nostaa sen uudestaan jonnekin 60-70%?

Vierailija
24/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen toilailuja kun seuraa, niin voi itkeä tai nauraa. Kokoomuslainen uskomuksiin perustuva päätöksenteko ohittaa aina tutkitun tiedon.

Kokoomuksen kannattajan peruskuva on kuin humoristinen karrikatyyri ihmisestä, joka toistaa omaa sanomaansa, vaikka hänen ympärillään kaikki todistaa päinvastaista.

Joo...tunnin junasta ei kyllä luovuta.

(koska jo ympäristösyistä pitää raivata toinen rinnakkainen ratalinja satojen kilometrien matkalle...vähenee metsien aiheuttama hiilen tuotto ja asukkaitten päästöt siltäkin alueelta joka raivataan ratalinjan alle

Vierailija
25/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.

Idiootti.

Taisi osua tyhjätaskuun! :D 

Joko on päivän ensimmäinen työhakemus tehty?

Olet ihan väärässä, et olisi muuten idiootti. Minulla on puolen miljoonan omaisuus ja tiedän etten annan sitä kenekään muun hyvinvointiin. Kerään vain lisää rahaa. Näin tekevät muutkin sijoittajat.

Vierailija
26/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on ollut siitä asti kun Rinne oli pääministeri. Kuka väitti, että raha olisi loppunut?

Riikka väitti. 

Vierailija
27/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"olen keskituloinen. Minulle on luvassa verohelpotusta joukosta kaikkein eniten."

Niinkö kuvittelet? Keskituloisia on niin paljon ja suurituloisia vähän että nenää kohden se suurituloinen saa satasia lisää kuussa mutta sinä ja minä saamme jokusen kympin (josta siitäkin iso osa katoaa jos olemme ennen saaneet vähentää ammattiliittojäsenyyden kulut).

Kyllä se verohyöty katoaa ihan kokonaan, jos on tehnyt etätyötä. Enää ei saa työhuonevähennystä eikä ay maksuja saa vähentää, joten käytännössä tulos on +/- 0 tai jopa verotus vähän kiristyy.

Vierailija
28/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.

Idiootti.

Taisi osua tyhjätaskuun! :D 

Joko on päivän ensimmäinen työhakemus tehty?

Olet ihan väärässä, et olisi muuten idiootti. Minulla on puolen miljoonan omaisuus ja tiedän etten annan sitä kenekään muun hyvinvointiin. Kerään vain lisää rahaa. Näin tekevät muutkin sijoittajat.

vakuutuin viimeistään kun peukutit lopuksi omaa kommenttiasi :D

Vierailija
29/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi yksi noroepidemia eduskunnassa sai miettimään sairauspäiväsakkoa uusiksi 🤣 saisi nämä muutkin kettuilut duunareille kokeilla kantapään kautta.

Oivoi. Kansanedustajat ovat luottamustehtävässä. He nauttivat palkkiota, ei palkkaa. Ei heillä ole työaikaa.

Kyllä niillä on istuntoajat, ja pitkät kesä- ja talvilomat. 

Vierailija
30/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämän hallituksen päätöksillä keskituloisen palkansaajan verorasitus on kiristetty korkeimmilleen kymmeneen vuoteen, niin olisi luullut, että nyt suurimmissa veronkevennyksissä olisi ollut tavallisen suomalaisen vuoro.

Jälleen kuitenkin keskiluokka saa tyytyä vähempään ja suurimmat veronkevennykset jaetaan taas rikkaimmille.

Vierailija
31/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on

Terveisin Riikkuli

Toihan on demarien rekisteröimä lausahdus, ei sitä muut saa käyttää.

Vierailija
32/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöveron kevennys varmaan ajateltu kiihdyttävän varsinkin pienten yritysten kasvua. Ylimmän 60% veroasteen laskeminen kai on tarkoitus tehdä Suomesta vähemmän vihamielinen hyvätuloisille. Mutta uskaltaako tänne jäädä kun kumminkin seuraava vasurihallitus nostaa sen uudestaan jonnekin 60-70%?

Yhteisöveron kevennys alentaa myös pääomatulojen verotusta. Rikkaat nauraa matkalla pankkiin.

Vierailija
33/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljasta ja tupakasta se raha palautuu veroina ja maksuina lähes kokonaan takaisin valtiolle joten siitä ei edes tule kustannuksia.

Ai ei tule kustannuksia?? 😂 Näistä kahdesta "paheesta" tulleet eurot pilaavat ihmisten terveyttä niin paljon, että niiden hinta on moninkertainen Soten kautta. Ja veronmaksajathan senkin maksavat loppuviimein

Vierailija
34/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se verohyöty katoaa ihan kokonaan, jos on tehnyt etätyötä. Enää ei saa työhuonevähennystä eikä ay maksuja saa vähentää, joten käytännössä tulos on +/- 0 tai jopa verotus vähän kiristyy.

en ole kuulunut liittoon enää vuosiin. Pro myi jäsenten lomanviettopaikkoja pois mutta jätti toki johdon edustustilat. En lomailisi liiton paikoissa muutenkaan, mutta kysymys on periaatteellinen. Jäsenistön etuja leikattiin, muttei toki johdon. AY-liikkeen kuva. Miksi minun pitäisi subventoida myöskään välillisesti näiden toimintaa?

Työhuonevähennyksen toki hyödynsin, mutta käsi sydämelle, ei minulla ole ylimääräistä työhuonetta, josta olisi jotain kuluja. En tunne ketään muutakaan etätyöläistä joka olisi oikein vaihtanut asuntoa, jotta saa työhuoneen.

Vierailija
35/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tämän hallituksen päätöksillä keskituloisen palkansaajan verorasitus on kiristetty korkeimmilleen kymmeneen vuoteen, niin olisi luullut, että nyt suurimmissa veronkevennyksissä olisi ollut tavallisen suomalaisen vuoro.

Jälleen kuitenkin keskiluokka saa tyytyä vähempään ja suurimmat veronkevennykset jaetaan taas rikkaimmille.

Oliko sulla oikein jotain lähdettäkin väitteelle?

Vierailija
36/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että Karma hoitaa hommansa ja aiheuttaa samaa tuskaa ja kärsimystä Orpolle ja Purralle, niin kuin he tekevät heikoimmille! 

Vierailija
37/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on

Terveisin Riikkuli

Toihan on demarien rekisteröimä lausahdus, ei sitä muut saa käyttää.

Ei ollut, oli Keskustalaisten lausahdus. Mutta oikealle kallistuu nekin persujen kanssa.

Vierailija
38/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus on ottanut mallia edellisistä eli Rinteen ja Marinin hallituksista. Rahaa on jos näin tahdotaan. Eniten hyötyvät palkansaajat kautta linjan ja se on hyvä juttu.

On jo aika kiittää yhteiskuntaa rahoittavaa tahoa sen sijaan että koko ajan kipattaisiin lisämiljardeja luxustukipummieliitille eli Kela Gold ja Platinuma kortitlaiselle. Nämä saatanat kun makoilevat kotonaan tekemättä mitää hyödyllistä yhteiskunnan hyväksi.

Hämmästykseni on niin suuri että taidan perua suunnitelmani vähentää työntekoa jatkossa korkean marginaaliprosentin vuoksi. Mielestäni ei ole reilua että valtio vie 62 prosenttia lisätulosta kun itselle jää vain 38 prosenttia.

Vierailija
39/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nosta. Kaikki täällä tietää, että verotus on jo yli kipurajan. Siksi Sannan sosialistihallitus ei esim palauttanut varallisuusveroa (aikoinaan demarien poistama), tai puuttunut listaamattomien yritysten osinkoverohimmeliin. Ja millä ne vaalikarkeloissa kiihottaisi ääniä vaalikarjalta, jos noista ei voisi  epäoikeudenmukaisuuden tunnetta lypsää? 

Vierailija
40/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöveron kevennys alentaa myös pääomatulojen verotusta. Rikkaat nauraa matkalla pankkiin.

Nämä kadehtitut rikkaat kuitenkin tuovat ne eurot verokassaan, mitkä tätä maata pitää ylipäänsä elinvoimaisena. Kelan tuista ja matalapalkkasista hommista saaduilla veroeuroilla ei pitkälle pötkitä hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämisessä...