Perintövero ei poistu mutta alaraja nousee 30000 euroon.
Perintöä voi antaa myös käteisellä. Isäni antoi vuosia joka kuukausi minulle käteistä monta tonnia. Ei kannata suotta veroja maksaa.
Kommentit (19)
Olisi nyt noussut 50 000e edes tuo raja:( Surkea uudistus
Mulle oli uusi juttu että valtio perii maksuajalta vielä veroakin perintöveron lisäksi!??
Mitä hittoa?? Jos mun esim alaikäinen lapseni joutuu lykkäämään 10v maksua sehän on aivan järjetön summa lisäveroa maksettavaksi
Ei nyt perkele meidän rahat enää kuoleman jälkeen kuulu valtiolle mitenkään, verot maksettu moneen kertaan!!!!!!
"Mitä hittoa?? Jos mun esim alaikäinen lapseni joutuu lykkäämään 10v maksua sehän on aivan järjetön summa lisäveroa maksettavaksi"
Ei valtio ole mikään pankki jolla saa korotonta lainaa ja maksuaikaa. Tietenkin valtio perii korkoa ajalta jonka se odottaa saataviaan.
On ihan sinun asiasi järjestellä asiat niin että lapsesi kykenee ne perintöverot maksamaan. Riippuen perittävästä omaisuudesta siihen on monia eri keinoja.
"Perintöä voi antaa myös käteisellä. Isäni antoi vuosia joka kuukausi minulle käteistä monta tonnia. Ei kannata suotta veroja maksaa."
Ei tuo ole mikään perintö vaan veropetos jossa jätetään lahjaverot maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli uusi juttu että valtio perii maksuajalta vielä veroakin perintöveron lisäksi!??
Mitä hittoa?? Jos mun esim alaikäinen lapseni joutuu lykkäämään 10v maksua sehän on aivan järjetön summa lisäveroa maksettavaksi
Ei nyt perkele meidän rahat enää kuoleman jälkeen kuulu valtiolle mitenkään, verot maksettu moneen kertaan!!!!!!
Korkoa. Näinhän se on. Tästä syystä minäkin olen jo vuosikausia säästänyt ja sijoittanut. Kulutukseen ei voi kauheasti laittaa, koska varauduttava veroihin.
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinen lapsesi maksaa veroa vasta, jos hänen perintönsä on vähintään 80 001 euroa.
Just pamahti 35 000 euron perintövero kahteen osaan jaettuna. Great.
Suurin osa niistä menee jo nyt alle verotusrajan.Asuntojen hinnat usein alhaalla.
Aviopuoliso voi periä testamentilla 20 000 + 90 000 = 109999 euroa verovapaasti
Eli aviopuoliso voi 2026 alkaen periä verovapaasti 30 000 + 90 000 = 119999 euroa?
Puolisovähennystä 90 000 euroa ei siis ilmeisesti nosteta ainoastaan yleistä perintöveron alarajaa?
"Säästö" perijälle 700 euroa alarajannoston seurauksena
https://www.veronmaksajat.fi/globalassets/5-medialle/50-lehdistotiedott…
Perintöveroa tuli 70.500e!! Onko mitään mahdollisuutta hakea vapautusta tai pienennystä? Kaikki neuvot kalliit?
Minua kiinnostaisi myös tuo? Työkyvyttömyys eläkkeellä vaikutusta asiaan jos jollain olisi kokemusta?
Perintö-ja lahjavero olisi pitänyt poistaa kokonaan, samoin asuntojen varainsiirtovero.
Vierailija kirjoitti:
Perintöveroa tuli 70.500e!! Onko mitään mahdollisuutta hakea vapautusta tai pienennystä? Kaikki neuvot kalliit?
Ilmeisesti sait perintöäkin jonkun verran, eli pitäisi siitä riittää veronmaksuunkin.
V i t t u kun saiskin kunnolla perintöä...voisi elää "lännen malliin"..s-tana ,ikinä tullut mitään..
Vierailija kirjoitti:
kyllä on toisilla mäihää..perintöä tulee..rahaa lappaa ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
"Perintöä voi antaa myös käteisellä. Isäni antoi vuosia joka kuukausi minulle käteistä monta tonnia. Ei kannata suotta veroja maksaa."
Ei tuo ole mikään perintö vaan veropetos jossa jätetään lahjaverot maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mahdollista. Mutta jos 70k tulee veroa, niin omaisuutta on tullut runsaasti. Tätä omaisuutta vastaan voi pankista hakea lainaa perintöveron maksua varten. Pankin kanssa voi neuvotella maksuohjelmasta ja lyhennysvapaista aivan eritavalla kuin verottajan kanssa. Jos perintyn omaisuuden (osittainen)myynti on siis kokonaan poissuljettu. Myymällä osan omaisuudesta saisi verot kuitattua ja jäisi loput rahasta/omaisuudesta.
Isäni lähettää jatkuvasti rahaa minulle.