Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos uupumusta ja masennusta ei hoida?

Vierailija
23.04.2025 |

Mulla ei oo diagnoosia, mutta molempiin oireita löytyy. Kuinka kauan näiden oireiden kanssa pitää sinnitellä ennen kuin hakee apua? 

Mitä jos vain viivyttelee avunhakemista? Voiko ihminen lopulta seota jos on pitkään ilman apua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan toipunut ennalleni vakavasta uupumuksesta. 

2/3 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava uupumus voi jättää toimintakyvyn pysyvästi alentuneeksi. Siihen ensimmäisenä akuutti apu, ja sitä hankkiessa mainitset masennuksesta ja PYYDÄT että sitä aletaan kartoittaa. Lääkäreille pitää nykyään itse kertoa omat diagnoosit, eikä missään nimessä luottaa että huomaavat oireista mistä on kysymys. Se vaatii sen että on itse tunnistanut vaivan, ja sinä olet onneksi huomannut merkit. Se on oikeasti jo paljon. Mutta apua kannattaa hakea HETI eikä sortua vähättelyyn.

Olen itse saanut sekä avun hakemisen panttaamisen vuoksi, että huonon hoidon saannin vuoksi vakavia pitkäaikaisia kavereita niin fyysisen terveyden kuin mielenterveyden saralla - jee.

Älä ole minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään hyötyä työterveyslääkärissä käynnistä. Todettiin siellä vakava masennus ja uupumus, mutta lyötiin vain lääkeresepti kouraan, eikä edes ehdotettu sairauslomaa. Ja itse olen niin lapanen, etten kehdannut sitä pyytää, kun ajattelin, että lääkäri pitää mua silloin luuserina (ellei peräti valehtelijana), jos alan kerjäämään saikkua. Näillä mennään, kunnes ei enää mennä mihinkään.