Perintövero ei poistu mutta alaraja nousee 30000 euroon.
Perintöä voi antaa myös käteisellä. Isäni antoi vuosia joka kuukausi minulle käteistä monta tonnia. Ei kannata suotta veroja maksaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kun perii sukutilan niin aika hankala lähteä myymään.
Ei ole pakko periä jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli uusi juttu että valtio perii maksuajalta vielä veroakin perintöveron lisäksi!??
Mitä hittoa?? Jos mun esim alaikäinen lapseni joutuu lykkäämään 10v maksua sehän on aivan järjetön summa lisäveroa maksettavaksi
Ei nyt perkele meidän rahat enää kuoleman jälkeen kuulu valtiolle mitenkään, verot maksettu moneen kertaan!!!!!!
Kyllä kuuluu. Ne ovat valtion rahoja, kuten Tarja Halonen totesi. Sinä elät sosiaalidemokratiassa. Ja pidät sen turpasi tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli uusi juttu että valtio perii maksuajalta vielä veroakin perintöveron lisäksi!??
Mitä hittoa?? Jos mun esim alaikäinen lapseni joutuu lykkäämään 10v maksua sehän on aivan järjetön summa lisäveroa maksettavaksi
Ei nyt perkele meidän rahat enää kuoleman jälkeen kuulu valtiolle mitenkään, verot maksettu moneen kertaan!!!!!!
Etköhän nyt kuitenkin tarkoita korkoa? Vero maksetaan kerran. Korkoa maksetaan joka vuosi jos vero on maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Perintöveroa tuli 70.500e!! Onko mitään mahdollisuutta hakea vapautusta tai pienennystä? Kaikki neuvot kalliit?
Meille tuli iso perintövero jota ruvettiin ihmettelemään. Loppujen lopuksi oikaisuvaatimuksen jälkeen verosumma putosi yli 70 %. Päätöksen tehnyt virkailija ei ollut ymmärtänyt mitään asiasta josta oli tehnyt päätöksen.
Perintövero 0 %. Terveisiä Tukholmasta, Björn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöveroa tuli 70.500e!! Onko mitään mahdollisuutta hakea vapautusta tai pienennystä? Kaikki neuvot kalliit?
Meille tuli iso perintövero jota ruvettiin ihmettelemään. Loppujen lopuksi oikaisuvaatimuksen jälkeen verosumma putosi yli 70 %. Päätöksen tehnyt virkailija ei ollut ymmärtänyt mitään asiasta josta oli tehnyt päätöksen.
Ei sitä tarvitse ihmetellä, sehän on jo suunnilleen tiedossa kun perukirja toimitetaan verottajalle. Oikaista aina voi, jos liikaa perivät, mutta muutenhan se pitää ajallaan maksaa.
Kosmeettinen uudistus. Eikö tämän turhan haittaveron voisi nyt vaan yksinkertaisesti lakkauttaa historiaan kuuluvana reliikkinä?