Työsuhdepolkupyörän veroetu poistuu
Juuri hommattu pyörä tämän edun vuoksi. Kiitos hallitus.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kyllä. Hommasin tuon avulla 3 ke sähköpyörän, jolla jaksaa polkea 21 km työmatkan. Kunto nousi alussa kohisten ja painokin tippui kuin itsekseen. Tällä tulee olemaan säästöjä suuremmat negatiiviset vaikutukset kaupankäynnin tyrehtymisen ja poistuvien terveysvaikutusten kautta.
Jos se pyörä on ostettu vain sen vuoksi kun halvemmalla sai, niin tuskinpa motivaatiota pyörän käyttöön on. Sitä paitsi työnantajilla on aika yleisrnä tapana jakaa tuösuhde-etuna smartum ym -seteleitä joilla voi hankkia kuntosalikortteja tai muita liikuntapalveluita halvempaan hintaan.
Vaihtoehtoja siis riittäö!
Ja miks srn pyörän on pakko olla akkuavusteinen. Tavallisen vaihdepyörän saa reilusti alle tonnilla! Sähköpyörässä kiehtoo sen kalleudesta johtuva statusarvo sekä fyysisen r
Joo, sitten mennään vielä mettin raskaalla akkupyörällä ruovittelemaan! Hurjaa kun rapa roiskuu ja uria syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Haa ha haa!
Tämä oi paras että spandexpellet menettävät nyt veroetunsa. Tuota pyöräilyä ja sähköpyöräilyähän tuettu ihan järjettömästi ja asettaa eriarvoiseen asemaan esim ne joilla liian pitkä työmatka pyöräiltäväksi.
Ajattelin ihan samaa. En terveyssyistä pysty pyöräilemään työmatkaa ja samalla saa seurata miten työkaverit kehuu 5 tonnin sähköpyörää miten saa suuria veroetuja ja firmakin tukee monella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Haa ha haa!
Tämä oi paras että spandexpellet menettävät nyt veroetunsa. Tuota pyöräilyä ja sähköpyöräilyähän tuettu ihan järjettömästi ja asettaa eriarvoiseen asemaan esim ne joilla liian pitkä työmatka pyöräiltäväksi.
Mitä eriarvoisuutta?
Sen pyöräedun voi käyttää ihan.vapaa-ajalla käytettyyn pyörään! Ei tarvitse liittyä työmatkojen tekemiseen millään tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Työmatkapyöräily ei ole kaikkien mahdollisuus, joten ministeriössä on aika pitkään ihmetelty, miksi on mahdollista tarjota etua hyvin rajoitetulle ryhmälle ja kaiken lisäksi sellaista, joka ei liity pelkästään työmatkoihin. Työsuhdeautosta joutuu pitämään tarkkaa ajopäiväkirjaa, pyörästä ei.
Se pyöräetu ei ole ollut kytketty työmatkojen tekoon pyörällä. Edulla on voinut hankkia pyörän vapaa-ajan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Matematiikka ei taida olla vahvuuksia. Nyt kun polkupyörävähennys poistuu työmatkoista, työntekijällä kuitenkin säilyy työmatkavähennys verotuksessa eli tässä tapauksessa se on halvinta kulkuneuvoa käyttöä eli bussimaksu vähennys työntekijän verotuksessa. Eli nyt ei enään ole mitään järkeä ottaa työnantajan maksamaa tai itse ostaa kallista polkupyörää, vaan kulkea työmatkat autolla, joka kuormittaa luontoa. Se on sitä Persujen logiikaa ja ilmastopolitiikkaa.
Tämä on juuri hauskaa kuinka isolla rahalla niitä pyöräteitä rakennetaan kaikissa suuremmissa Suomen kaupungeissa ja nyt työntekijöitä ollaan patistamassa takaisin autojen rattiin. Hyvin tämä menee jos tavoitteena on autoruuhkien lisääminen.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun työsuhdeauton veroetuun ei kosketa. Heillä ihan yhtäläinen kyky sitten maksaa autoilunsa.
Työsuhdeautoetu on niin kallis ettei se monelle edes kelpaa. Meidän firmassakin vain eräs päällikkö ja toimitusjohtaja ajavat työsuhdeautolla. Päällikön auto on lisäksi vain perheen käytössä, hän ei viitsi sotkea sitä työvaatteillaan. Kahdella muullakin pomolla olisi mahdollisuus autoetuun mutta ottavat mieluummin rahana, palkkana ja ajelevat vanhemmilla halvemmilla autoilla koska käyttöä olisi vähän. Samoin eräs tuttu ajaa työajot mieluummin omalla autolla ja laskuttaa työajot, ne on verottomia.
Niin siis onko pointti nyt siinä, että työssäkäyville annetaan veroalennuksia vain sen takia, että toisella kädellä samaa aikaan otetaan useita veroetuja pois? Ammattiyhdistyksen jäsenmaksut, työsuhdepyörät jne. Eli tavallinen työssäkäyvä ei lopulta hyöy mitään.
Vierailija kirjoitti:
Haa ha haa!
Ei niillä tarvi mitään työmatkoja ajella. Muutamalla tutulla noita on eikä kukaan töihin polje.
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikea päätös.
Seuraavaksi lounasetu helvettiin niin ollaan oikealla polulla.
Tällaisia kirjoittavat eivät varmasti tiedä mistä puhuvat. Lounasedusta maksetaan verot ihan kuten palkastakin, itse ruuan maksaa työnantaja. Ei veronmaksajat ainakaan yksityisen tapauksessa. Jos sillä ruvetaan spekuloimaan, saako julkiselta puolelta lounasetua, voidaan alkaa keskustelemaan kuuluisiko julkisella puolella sitten maksaa palkkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikea päätös.
Seuraavaksi lounasetu helvettiin niin ollaan oikealla polulla.
Tällaisia kirjoittavat eivät varmasti tiedä mistä puhuvat. Lounasedusta maksetaan verot ihan kuten palkastakin, itse ruuan maksaa työnantaja. Ei veronmaksajat ainakaan yksityisen tapauksessa. Jos sillä ruvetaan spekuloimaan, saako julkiselta puolelta lounasetua, voidaan alkaa keskustelemaan kuuluisiko julkisella puolella sitten maksaa palkkaakaan.
Tuo lounasetu, se on siitä typerä kun sitä ei voi käyttää ihan normaalin ruoan ostoon. Itse teen täysin etätyötä, ja meillä olisi töissä lounasetu, mutta kun sillä pystyisi ostamaan lähinnä jotain muovipurkeissa olevia valmisruokia, niin käyttämättä jää, en minä sellaisi halua syödä vaan teen ruokani itse. Mutta raaka-aineiden ostamiseen ei lounasetua saa.
Pyöräetukin meillä olisi, mutta enpä ole ottanut eikä kovin moni muukaan, kun siitä pidätetään satanen palkassa kuussa pyörän osamaksuna. Lähinnä niille, jotka haluaa jonkun tosi kalliin erikoisemman pyörän kannattavaa. Mulle riittää halpa pyörä, joten en tosiaan sen takia halua satasta palkastani pois joka kuukausi.
Kuka tällaisen on mennyt edes keksimään, seuraavaksi pitää varmaan saada jotain apupyörä-vähennystä ja kottikärry-tukea ja vaikka mitä?
Näin saadaan hyvätuloisistakin mutkan kauttaa sos.pummeja, aivan hullua hommaa, tukia tukia vähennyksiä ja lisää tukia ja taas vähennyksiä ja suomi kumoon.
Työttömille työnhakupyöräilyetu. MISSÄ?
Kannattaa ostaa äkkiä se pyörä niin saa vielä nauttia veroedusta 👍
Hyvä että poistuu.
Minkä ihmeen takia minun työssäkäyvän joka ei tarvitse tuota etua pitäisi maksaa teidän wannabe pyöräilijöiden fillareita?
Työpaikka siis 300m päässä.
Meillä työnantaja hankki sähköpyörät niille, jotka fillarin halusivat. Ainoa ehto oli, että 80% työmatkoista on tehtävä pyörällä, sitä ei siis saa kotikäyttöön lapsille. Alunperin 72 ilmoitti haluavansa pyörän, kun ehdot tulivat julki, oli enää 14, joita pyörä kiinnosti.
Niin katsos kun petsku ja riikkahan ei mitään pyöriä polje niin pois vain.
Vierailija kirjoitti:
Tämän esimerkin avulla on helppo huomata hallituksen veroalen todelliset vaikutukset normituloiselle. Ansiotulovero laskee pari prossaa, saat satasen enemmän vuodessa käteen.
Kiinteistövero, Ay-jäsenmaksu verolle, työsuhdepyörä kallistuu, makseisverot ja kunnan palvelujen alasajo. Otat takkiin kunnolla joka vuosi. Jäät selvästi tappiolle.Tähän kun lisätään vielä paikallisen sopimisen edistäminen, lakko oikeuden rajoitukset ja potku lait, niin palkat ei ainakaan nouse. Mitä todennäköisemmin laskevat.
Hyvä me! Äänestäkää kaikki jatkossakin hallituspuolueita, kun olette niin älykkäitä.
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Matematiikka ei taida olla vahvuuksia. Nyt kun polkupyörävähennys poistuu työmatkoista, työntekijällä kuitenkin säilyy työmatkavähennys verotuksessa eli tässä tapauksessa se on halvinta kulkuneuvoa käyttöä eli bussimaksu vähennys työntekijän verotuksessa. Eli nyt ei enään ole mitään järkeä ottaa työnantajan maksamaa tai itse ostaa kallista polkupyörää, vaan kulkea työmatkat autolla, joka kuormittaa luontoa. Se on sitä Persujen logiikaa ja ilmastopolitiikkaa.
Tämä on juuri hauskaa kuinka isolla rahalla niitä pyöräteitä rakennetaan kaikissa suuremmissa Suomen kaupungeissa ja nyt työntekijöitä ollaan patistamassa takaisin autojen rattiin. Hyvin tämä menee jos t
Jalkakäytävä muuttuu pyörätieksi jos sen päähän asennetaan pyörätien kyltti. Se kyltti voidaan myös poistaa siitä hyvin matalin kustannuksin jos ollaan sitä mieltä, että pyörätie on kannattamaton. Kyse ei siis ole mistään isoista rahoista.
eihän se mitkään työMATKApyöräetu ole koskaan ollutkaan , vaan ihan saa jokainen päättää itse missä ja miten sitä pyörää käyttää. Aika moni käyttää vapaa-ajan liikuntamuotona.
Haa ha haa!