Työsuhdepolkupyörän veroetu poistuu
Juuri hommattu pyörä tämän edun vuoksi. Kiitos hallitus.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Sairauksien ennaltaehkäisy tulee aina yhteiskunnalle halvemmaksi, kuin sairauksien hoitaminen.
Tosin pyörä on vain väline, eivätkä välineet tee mitään. Yhteiskunnan tulisi siten tukea pölkupyörän käyttöä, ei hankintaa.
Millä tavalla sähköpyörällä huristelu on kuntoilua? Sama kuin ajelisi mopolla. Äitini on heikossa kunnossa pitkäaikaissairaudesta johtuen ja käyttää sähköpyörää. Tavallista ei voi käyttää, koska ei jaksa polkea.
Ei sähköpyörä polkematta liiku, joten se ei vertaudu mopoon.
Polkaisu silloin tällöin ei ole kuntoilua. Manuaalivaihteisessa autossakin joutuu koko ajan kuntoilemaan vaihtamalla vaiheita, painamalla/vapauttamalla kytkintä, kaasua ja jarrua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Harva pystyy ostamaan 3000€ pyörää, mutta työnantajan avustuksella siihen on saanut ilmaista lainaa ja maksuaikaa. Se on lisännyt liikuntaa ja hyvinvointia, terveyttä paljon suuremman summan edestä kuin kuluttaa
Kyllä sen fillarin voi ostaa myös osamaksulla jos haluaa.
Siinä on korko ja se sitoo... Työsuhdepyörä ei
Harmi kyllä. Hommasin tuon avulla 3 ke sähköpyörän, jolla jaksaa polkea 21 km työmatkan. Kunto nousi alussa kohisten ja painokin tippui kuin itsekseen. Tällä tulee olemaan säästöjä suuremmat negatiiviset vaikutukset kaupankäynnin tyrehtymisen ja poistuvien terveysvaikutusten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun työsuhdeauton veroetuun ei kosketa. Heillä ihan yhtäläinen kyky sitten maksaa autoilunsa.
Meinaatko, että jos toimii myyntitykkinä jossain firmassa, alueena esim. koko suomi, niin joutaa tyyppi maksamaan itse autoilun kulut. Ei taida enää kukaan sitten moiseen hommaan ryhtyä. Useimmiten autoetu on sellaisilla, jotka tarvitsevat työn suorittamiseen autoa. Toki on niitäkin, joissa joillain pomoilla on autoetuja ja eivät oikeasti tarvitse sitä itse työn suorittamiseen, mutta vähemmistönä kuitenkin.
Täysin oikea päätös.
Seuraavaksi lounasetu helvettiin niin ollaan oikealla polulla.
Vierailija kirjoitti:
Milloin poistuu kansanedustajien taksi ja autoedut?
Jos sinä saisit itse päättää Omista eduistasi, niin minkälaisessa maailmassa eläisimme?
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut työmatkani pyörällä jo 15 vuotta. Mulla on kaksi pyörää, toinen talvipyörä ja toinen kesäpyörä. Ihan peruspyöriä ovat, mies niitä huoltaa ja korjailee. Työmatka on 13 km suuntaansa, eli 26 km päivässä. Hyvin olen pärjännyt ihan tavallisilla pyörillä.
Luin työsuhdepyörästä ja totesin, että en halua niin kallista pyörää, koska Helsingissä se todennäköisesti varastettaisiin. Mitä olen kuullut, niin aika harva työsuhdepyörän omistaja niillä pyörillä ajaa ainakaan työmatkoja. Aika vähäisessä käytössä ovat olleet, lähinnä statussymboleina. Hyvin pärjää halvemmalla pyörällä, ei työmatkoilla kuitenkaan voi posottaa hullun tavoin, pitää huomioida muutkin kevyen liikenteen väylällä liikkuvat.
Kauheasti Helsinki pyöräilystä hössöttää, mutta käytännössä työmatkat kulkee pyörällä hyvin harva. Talvella en usein näe ketään toista pyöräilijää koko matkalla.
Oulussa mieheni kulki autolla töissä 8km matkan, mutta kun sai 2v sitten työsuhdesähköpyörän, on kulkenut vain pyörällä. Talvenkin läpi. Minä kuljen mtös sähköpyörällä 5km työmatkan ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut työmatkani pyörällä jo 15 vuotta. Mulla on kaksi pyörää, toinen talvipyörä ja toinen kesäpyörä. Ihan peruspyöriä ovat, mies niitä huoltaa ja korjailee. Työmatka on 13 km suuntaansa, eli 26 km päivässä. Hyvin olen pärjännyt ihan tavallisilla pyörillä.
Luin työsuhdepyörästä ja totesin, että en halua niin kallista pyörää, koska Helsingissä se todennäköisesti varastettaisiin. Mitä olen kuullut, niin aika harva työsuhdepyörän omistaja niillä pyörillä ajaa ainakaan työmatkoja. Aika vähäisessä käytössä ovat olleet, lähinnä statussymboleina. Hyvin pärjää halvemmalla pyörällä, ei työmatkoilla kuitenkaan voi posottaa hullun tavoin, pitää huomioida muutkin kevyen liikenteen väylällä liikkuvat.
Kauheasti Helsinki pyöräilystä hössöttää, mutta käytännössä työmatkat kulkee pyörällä hyvin harva. Talvella en usein näe ketään toista pyöräilijää koko matkalla.
Joo, monet menee talvisin bussilla tai kävelleen. Enpä minäkään enää 80% etätyössä ole jaksanut laittaa talvirenkaita alle...mutta toki puoli vuotta olen pyöräillyt. Otin pyöräedun ja ajattelin ostaa 500-800 euron perus hybridin - sellainenkin onnistuu työsuhdepyöräksi. Autolla en ole työmatkoja ajellut, tuolla on niin paljon kehyskuntien asukkeja ruuhkauttamassa kaupunkiliikennettä että vielä 5km työmatka sujuu ylivertaisen nopeasti pyörällä, vähän hitaammin julkisilla ja autoilu parkkeeraamisineen on suurn piirtein yhtä hidasta kuin kävely. Helsignin kokoiseen kaupunkiin, etenkin kun Mannereheimintiellä on isot putkityöt, ei vaan mahdu kaikkian maalta työssä käyvien autoja.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kyllä. Hommasin tuon avulla 3 ke sähköpyörän, jolla jaksaa polkea 21 km työmatkan. Kunto nousi alussa kohisten ja painokin tippui kuin itsekseen. Tällä tulee olemaan säästöjä suuremmat negatiiviset vaikutukset kaupankäynnin tyrehtymisen ja poistuvien terveysvaikutusten kautta.
Niinpä. Paljonko uusi auto maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos se pyörä on ostettu vain sen vuoksi kun halvemmalla sai, niin tuskinpa motivaatiota pyörän käyttöön on. Sitä paitsi työnantajilla on aika yleisrnä tapana jakaa tuösuhde-etuna smartum ym -seteleitä joilla voi hankkia kuntosalikortteja tai muita liikuntapalveluita halvempaan hintaan.
Vaihtoehtoja siis riittäö!
Ja miks srn pyörän on pakko olla akkuavusteinen. Tavallisen vaihdepyörän saa reilusti alle tonnilla! Sähköpyörässä kiehtoo sen kalleudesta johtuva statusarvo sekä fyysisen rasituksen keventäminen.
Ja onnettomuuksissa, äkkinäiset toimintahäiriöt, vauhti, lisäävät vammojen raskautta!
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että persuja haittaa kun perusduunarin verotus kiristyy. Nähtävästi olin väärässä.
Persuja ei ikinä haittaa jos polkupyöräilyä vaikeutetaan. Se on luonnonsuojelun ohella persuille pahinta mitä on olemassa (bensa-fillari olisi tietysti ok).
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkani alakerrassa on pyöräliike, jossa myydään kunnostettuja polkupyöriä jopa 50€ hintaan. Oma cruiserini maksoi 15 vuotta sitten 400€ ja siihen on tarvinnut vaihtaa yksi sisäkumi koko aikana. Sitä ennen ajoin työmatkat naapurin mummolta saadulla vuosikertapyörällä, hinta 0€. Tuohon hintojen välimaastoon mahtuu aika monenlaista vaihtoehtoa.
En ymmärrä, mihin tarvitaan tuhansien eurojen sähköpyörää, kun niillä kuitenkin ajetaan tasaisia katuja ja pyöräteitä. Jos oikeasti haluaa kohottaa kuntoaan, peruspyörä on siihen paras vaihtoehto.
On kiva päästä töihin, ilman että on hiestä märkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se pyörä on ostettu vain sen vuoksi kun halvemmalla sai, niin tuskinpa motivaatiota pyörän käyttöön on. Sitä paitsi työnantajilla on aika yleisrnä tapana jakaa tuösuhde-etuna smartum ym -seteleitä joilla voi hankkia kuntosalikortteja tai muita liikuntapalveluita halvempaan hintaan.
Ja miks srn pyörän on pakko olla akkuavusteinen. Tavallisen vaihdepyörän saa reilusti alle tonnilla! Sähköpyörässä kiehtoo sen kalleudesta johtuva statusarvo sekä fyysisen rasituksen keventäminen.
Vauhti ja rasituksen keventyminen, näillä syillä e-bike. Ei kiinnosta kuntoilu, vaan vauhti ja helppo meno!
Jännä. Teinit haluaa mopoautoja ja 17-v:ina erityisluvan auton ajoon. Tämä muuten heikentää surjäseutujen julkisen liikenteen palveluverkostoa.
Keski-ikäiset porhot haluavat e-biket kohottaakseen kuntoaan.
Hah hah!
Sitte tämä: ollaan luontoon menevää ja retkeilevää kansaa. Mutta tämäkin niin, että autolla (mieluiten iso e-maasturi) pitää päästä niin lähelle notskipaikkaa kuin suinkin mahdollista. Olemme retkikansaa ja kaikki palvelut pitää olla jälkien siivoamista myöten tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairauksien ennaltaehkäisy tulee aina yhteiskunnalle halvemmaksi, kuin sairauksien hoitaminen.
Tosin pyörä on vain väline, eivätkä välineet tee mitään. Yhteiskunnan tulisi siten tukea pölkupyörän käyttöä, ei hankintaa.
Millä tavalla sähköpyörällä huristelu on kuntoilua? Sama kuin ajelisi mopolla. Äitini on heikossa kunnossa pitkäaikaissairaudesta johtuen ja käyttää sähköpyörää. Tavallista ei voi käyttää, koska ei jaksa polkea.
Sen sähköavustuksen määrää voi säätää. Äitilläsi se on ilmeisesti aina täysillä ja jaloille ei ole juuri mitään vastusta.
Työmatkapyöräily ei ole kaikkien mahdollisuus, joten ministeriössä on aika pitkään ihmetelty, miksi on mahdollista tarjota etua hyvin rajoitetulle ryhmälle ja kaiken lisäksi sellaista, joka ei liity pelkästään työmatkoihin. Työsuhdeautosta joutuu pitämään tarkkaa ajopäiväkirjaa, pyörästä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miks srn pyörän on pakko olla akkuavusteinen. Tavallisen vaihdepyörän saa reilusti alle tonnilla! Sähköpyörässä kiehtoo sen kalleudesta johtuva statusarvo sekä fyysisen r
Vauhti ja rasituksen keventyminen, näillä syillä e-bike. Ei kiinnosta kuntoilu, vaan vauhti ja helppo meno!
Juu. Jos tavallisella pyörällä viitsii just ja just joskus pyöräillä 5 - 10 km työmatkan, voi sähköpyörällä sen pyöräillä säännöllisesti (moni kulkee autolla sitä 5 km työmatkaakin!). Saati että jos se työmatka olisi pidempi. Sama vapaa-ajan pyöräilyissä. Sähköpyörällä lähtee helposti kauemmas / pidemmälle lenkille. Keneltäkös se on pois?
Joo, jos pyöräilee sillä sähkiksellä vain jotain 1 - 5 km matkoja, niin sitten sitä tuskin voi kuntoiluksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä ajo laskee sykettä tutkimuksen mukaan n. 10-15 bpm. Ts. saan itse helposti pidettyä sykkeen rasvanpolttoalueella ja pyöräiltyä pitkiä matkoja. Selkeästi lihava kaverini on laihduttanut sähköpyörän avulla jo huomattavan määrän kiloja.
Eipä haittaa, tuli hommattua kaksi sähköpyörää romutuspalkkioilla, ne on nuorison käytössä. Oma on ollut muutaman vuoden, sillä on mukava polkaista silloin tällöin parille oluselle. Normifillarilla ei viittis eikä taksilla raatsi ajella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miks srn pyörän on pakko olla akkuavusteinen. Tavallisen vaihdepyörän saa reilusti alle tonnilla! Sähköpyörässä kiehtoo
Niin niin. Mutta jos e-biken hankinta tulee tarpeelliseksi vain kun ta siihen antaa apua...
Keneltä tässä mikään on millään lailla pois! Tiiäks Turun seudulla julkisessa terveydenhuollossa on tyyppejä jotka kokevat menettävänsä jotain kun johonkin vakanssiin otetaan hlö töihin. Jopa vakituisessa työsuhteessa oleva rupeaa inisemään. "Mä jään ilman", "tulee tänne vaikkei me sitä tarvita". Kyllä täytyy sanoa,että hirveesti ne menetti, vaikka palkja juoksi koko ajan.
Varsinaissuomalaisten hulluutta ei voi kuin ihmetellä!
Milloin poistuu kansanedustajien taksi ja autoedut?