Miten tehdään hyvänmakuinen lasagne?
Olen etsinyt syöntikelpoista lasagne reseptiä. Niissä käsketään laittaa tomaattikastiketta, tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia. Ongelma on se, että maku on hirveä, kun sekoitetaan jauheliha, tomaatti, juustokastike ja lasagnelevyt vuokaan ja sitten uuniin. Maut eivät sovi lainkaan yhteen. Millä tuon tomaatin pystyisi korvaamaan? Ajattelin kokeilla seuraavaksi ruskeaa jauhelihakastiketta ja sulatejuustoa lasagnelevyjen kastikkeeksi.
Kommentit (45)
28: Kyllä sen sellerin maun erottaa, vaikka sitä kuinka kauan keittäisi, myös varsisellerin. Jos et erota, makuaistisi on jo viallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tehnyt jauhelihaversion pinaattilevyihin. Hyvää tuli.
Jotkut käyttävät pitkittäin siivutettuja kesäkurpitsasiivuja lasagnelevyjen sijaan. Ja juustokastikkeessa raejuustoa.
On tullut käytettyä pinaatti- ja porrkanalettuja sekä kaalinlehtiä lasagnelevyjen tilalla. Eihån ne oikeita lasagneja ole olleet, mutta hyvänmakuisia ruokia kumminkin.
Aikamoisia kokkeja av-mammat. Itse korvaan lasagnessa tomaattikastikkeen sinapilla ja lihan teurasjätelihapullilla. Sellanen "lasagne".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsketään? Ei reseptiä tartte orjailla vaan soveltaa oman maun mukaan. Mä laitoin viimeksi vain jauholihaa ja lasagnemausteseospussi. Juustokastikkkeeseen texmex maustettua valmisraastetta ja hyvää tuli.
jauholihaa....mitä hittiä...
Jauhelihaa tarkoittaa. Todella harvoin kuulee. Tiedän yhden ihmisen joka tuota sanaa käyttää.
Kokeile pannulagnea. Ainekset pannulle ja valmista hetkessä.