Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.

Vierailija
23.04.2025 |

Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.

Kommentit (990)

Vierailija
1/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.

Milloin Orpon hallitus olisi asiantuntijoita kuunnellut?

En muista yhtään sellaista tapausta.

No, samppanjan ja kaviaarin sekä loistoautojen kulutus kasvaa vähän, mutta nämähän on tuontituotteita.

Vierailija
2/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se silleen jännästi, että EK uskoo, että suurituloiset ja ne yritykset sit niinko helpommin ottavat töihin ja sit ne tyypit saa rahaa töitä tekemällä eikä avustuksilla.

Siis silleesti jänskästi kuten voi olettaa.

Vierailija
4/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin Riikka ja Petteri joutuu miettimään että viitsiikö mennä aamulla töihin kun on vaan viisinumeroinen kuukausipalkka josta joutuu vielä verojakin maksamaan. Niin ne tarvitsee lisää porkkanaa.

Matalapalkkaiset taas tarvitsee lisää keppiä että niistä vois tulla yhtä hyödyllisiä yhteiskunnalle kuin ensin mainituista. Yksinkertaista.

Vierailija
5/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trickle down-efekti, jonka toimivuus näky esim. USAssa.

Vierailija
6/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmasti suoraan näykkään, mutta tekee Suomesta edes rahtusen houkutelevemman vaihtoehdon yrityksille. Yli 50% veroa palkasta on kuitenkin edelleen todella paljon. 

Vierailija
7/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöveron laskeminen näkyy varmaan ennenkaikkea pienten OY muotoisten yritysten lisääntymisessä.

Vierailija
8/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä uskaltaa lähteä vaikka Lappiin lomalle tai palkata remonttimiehen laatoittamaan lattioita eikä tehdä itse. Emännän voi viedä äitienpäivänä parempaan ravintolaan ja lapset huvipuistoihin kesällä. Nämä kaikki työllistävät suomalaisia. 

Vierailija
9/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin suurituloisten veroaleen viittaat? Kerro ap vähän tarkemmin.

Ja miten pienituloisten veroale nostaisi mitään muuta kuin tupakan ja oluen kulutusta?

Vierailija
10/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orporaukat kuvittelevat edelleen, että talousliberalistinen valumateoria on totta, vaikkei se ole toiminut ikinä missään. Itsekin ovst 2 vuotta kokeilleet.

Seuraus: velka kasvaa, yritykset kaatuvat konkursseihin. Työpaikkoja tuhottu kohta 100000.

Kekkonen tiesi mistä puhui, kun varoitti ikinä päästämästä Kokoomusta hallitukseen. Se tuhoaa kaiken ja syyttää siitä muita.

PS oli niin tyhmä että meni UUDESTAAN tuhoamaan itsensä. No, toki nyt on eri hillotolppalaiset kuin viimeksi, mutta PS ei kehity eikä opi virheistään. Ja sehän on hyvä asia 😂

Vierailija
11/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi. 

Se, että se suurituloinen työntekijä saa enemmän rahaa käteen kuukaudessa ei mitenkään suoraan vaikuta yritysten investointikykyyn. Kas kun suurituloisista iso osa ei ole yrittäjiä. Ja suurituloisilla yrittäjilläkin se yhtiömuoto on pääasiassa osakeyhtiö, jossa omat varat ovat erillään yrityksen varoista.

-toiseksi ylimpään palkkadesiiliiin kuuluva

Vierailija
12/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat voivat helpommin jäädä osa-aikatöihin tai nuoremmin pois töistä kun tarpeeksi pääomaa on kerätty.

Vierailija
13/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille euromääräinen tasavero. Köyhän lapsen koulunkäynti on saman hintaista kuin rikkaan lapsen.

Vierailija
14/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että se suurituloinen työntekijä saa enemmän rahaa käteen kuukaudessa ei mitenkään suoraan vaikuta yritysten investointikykyyn. Kas kun suurituloisista iso osa ei ole yrittäjiä. Ja suurituloisilla yrittäjilläkin se yhtiömuoto on pääasiassa osakeyhtiö, jossa omat varat ovat erillään yrityksen varoista.

-toiseksi ylimpään palkkadesiiliiin kuuluva

Määritteles vielä suurituloinen

Vierailija
15/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.

Vierailija
16/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä todellisuudessa esim 3300 euroa / kk tienaava on suurituloinen palkansaaja?

Vierailija
17/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas tarttee porkkanaa, köyhä keppiä. 

Vierailija
18/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään mutta hyville veljille jää enemmän näppiin !

Vierailija
19/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä uskaltaa lähteä vaikka Lappiin lomalle tai palkata remonttimiehen laatoittamaan lattioita eikä tehdä itse. Emännän voi viedä äitienpäivänä parempaan ravintolaan ja lapset huvipuistoihin kesällä. Nämä kaikki työllistävät suomalaisia. 

Minun mielestäni suurituloiset tekevät noita juttuja ihan normaalisti jo nyt ilman veroalennustakin. Se on heille ihan tavallista elämää. Tuskin menevät halpaan ravintolaan tms.  Nimenomaan keski- ja pienituloiset alkaisivat tehdä edes jotain noista jos siihen olisi varaa. 

Vierailija
20/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.

Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä