Hallitus vie heikoimmilta kaiken, muille veroalet
Hallitus aikoo antaa palkansaajille massiiviset verokevennykset.
Sen sijaan vuoden 2025 alusta juuri nostettiin sairauspäivärahalla elävien verotusta keskimäärin 17%. Tästä ei mediassa juuri uutisoitu, sillä ketään ei kiinnosta sairaiden asiat.
Lisäksi lääkkeiden verotusta nostettiin, julkisen terveydenhuollon maksuja on korotettu ja lääkkeiden alkuomavastuuta ja maksukattoa nostettu. Vammaisten asioista leikataan.
Lisäksi myös edeltävä hallitus oli jo poistanut vammaisilta oikeuden verovähennyksen.
Moni joutuu miettiä ostaako ruokaa vai elintärkeät lääkkeet. Lääkäriin ei pääse ja sitten kun pääsee, joutuu miettiä onko varaa julkisen maksuihin kun ne alkavat lähennellä yksityisten hintoja. Sairaudet pahenevat huonolla hoidolla ja tulevat vielä yhteiskunnalle kalliiksi. Miettikääpä paljonko maksaa kun ihminen joka olisi voitu hoitaa ajoissa ja kuntouttaa, jää loppuiäksi yhteiskunnan elätettäväksi viivästyneen hoidon vuoksi.
Tässä maassa todella vihataan vammaisia ja pitkäaikaissairaita.
Joten älkääpä sitten sairastuko, se tulee kalliiksi. Toki voitte lohduttautua alkoholilla, sillä sitä on edullisesti saatavilla kohta kaikkialla.
Kommentit (482)
Demarit taas liioittelee. Ei ole viety kaikkea, leikkattu hyvin maltillisesti siihen nähden mitä olisi tarvis.
Ja jokainen ymmärtää kun rahat on loppu niin silloin kuluja pitää leikata. Veronkevennykset taas tuo työtä kun ihmiset ostaa palveluja ja tuotteita veroista vapautuneilla rahoilla.
Miten se on niin vaikea tajuta että vain taloudellisesti vahva valtio voi taata heikoimmassa oleville mitään? ja että työn teon pitää aina olla sosetuuksia houkuttelevampia ja kannattavampia
Vierailija kirjoitti:
Nykyään valtion rahat menevät VANHUSTEN hoitoon.
Tiesitkö, että nykyisin suurin ikäluokka on noin 30 olevat? Ei vanhuksia enää paljon ole ja niistäkin iso osa työeläkkeellä, jota valtio maksa.
Siitä työeläkkeestään maksavat itse.
Köyhänä ajattelen että tämä on hyvä asia. Perheenjäseniä on hyvin tienaavia ja se verotus on järjetön. Miettivät maasta pois lähtemistä. Mitä sitten kun hyvätuloiset lähtevät ja jäljelle jää vain me köyhät?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikea suunta. Luotan kokoomuksen talouspolitiikkaan täysin ja verokevennysten lisäksi tarvitaan myös lisäleikkauksia
Niin minäkin tähän asti, mutta perintöveromuutos ja max. ansiotuloprosentin pudotus menevät pieleen ja kohdistuvat ainoastaan varakkaisiin, niillä ei merkitystä talouden kasvattamiseen. Moka.
Niille, joilla on, annetaan. Niiltä, joilla ei ole, otetaan se vähäkin pois. Eikös tämä ole Mateuksen ilosanomaa?
Edelleenkin demarina uskallan olla sitä mieltä, että työssäkäyvän on saatava palkkaa. Eihän monikaan muuten vaivautuisi. Tietysti jossain kommunismissa kaikki pakotettiin töihin, mutta ei se työn teko kovin tehokasta ja palkitsevaa ollut. Pyllynnuolijat saivat kuvansa sinätauluun viikon sankarityöläisenä nimityksen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurituloiset maksaa merkittävän osan tuloistaan veroina. Mitä järkeä edetä vastuullisempiin ja isompiin pesteihn jos saa saman määrän käteen kuin kevyempää hommaa tekevä? Tuskin kukaan ottaisi sitä vastuuta ja stressiä ellei saisi kompensaatiota. Hallitus haluaa, että työnteko on kannattavaa. Huomioi myös, että pieni- ja keskituloisten ansiotuloverotusta kevennetään.
Nimimerkillä pienituloinen
Monet saa siitä tekemisestä sisältöä päiviinsä. Kokevat olevansa tärkeitä ja arvostettuja. Vastuullisia hommia voi tehdä pikkurahallakin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin demarina uskallan olla sitä mieltä, että työssäkäyvän on saatava palkkaa. Eihän monikaan muuten vaivautuisi. Tietysti jossain kommunismissa kaikki pakotettiin töihin, mutta ei se työn teko kovin tehokasta ja palkitsevaa ollut. Pyllynnuolijat saivat kuvansa sinätauluun viikon sankarityöläisenä nimityksen lisäksi.
Sama homma. Täällä Suomessa kuvitellaan että lorvijoille kuuluu samat rahat kuin joka päivä työnsä tekeville. Ei kannusta kohta ketään töihin.
"Muistetaan kuitenkin, että Suomessa on edelleen varsin hyvät tuet vammaisilla ja on näitä jotka hankkivat tarkoituksella vammaisia lapsia. Jos tämä saa edes yhden tulevan äidin heräämään, että oikeasti kannattaa käydä sikiöseulonnoissa niin se on hyvä asia."
Oma kategoriansa on tosiaan "tarkoituksellisesti vammaisten lasten hankkiminen" mutta pitää muistaa, että kaksi tervettä ihmistä voi myös saada vammaisen lapsen. Vanhemmat voivat olla tietämättään kantajia jollekin geneettiselle sairaudelle koska perheessä tai lähisuvussa kukaan ei ole sairastunut vaikka kannetaankin virhegeeniä. Sairaudet voi periytyä sekä peittyvästi että dominoivasti.
Suomessa kaikkien pitäisi saada 2500e/kk kansalaispalkkaa puhtaana käteen.
Jos se ei jollekin riitä, niin menköön töihin hankkimaan lisää. Minulle ainakin riittäisi.
Tiesitkö, että voi vammautua ihan tervekin lapsi tai aikuinen? Mikäli selviää esim. auto- tai työonnettomuudesta? Ihan näin btw.
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurituloiset maksaa merkittävän osan tuloistaan veroina. Mitä järkeä edetä vastuullisempiin ja isompiin pesteihn jos saa saman määrän käteen kuin kevyempää hommaa tekevä? Tuskin kukaan ottaisi sitä vastuuta ja stressiä ellei saisi kompensaatiota. Hallitus haluaa, että työnteko on kannattavaa. Huomioi myös, että pieni- ja keskituloisten ansiotuloverotusta kevennetään.
Nimimerkillä pienituloinen
Monet saa siitä tekemisestä sisältöä päiviinsä. Kokevat olevansa tärkeitä ja arvostettuja. Vastuullisia hommia voi tehdä pikkurahallakin.
Ai että työtä tehdään saadakseen sisältöä päiviin :D Eli yhtä hyvin voidaan me työssäkäyvät elää samalla rahalla kun kotona lorvijat, meillä vaan on SISÄLTÖ PÄIVISSÄ! Kuinka tyhmä joku voi olla??? :D
Vierailija kirjoitti:
Sama on jos koittaa parantaa omaa tulotasoaan tekemällä lisäkeikkaa. Verottaja iskee turhan rajusti! On oikein jos oma työnteko kannattaa. En ymmärrä ihmisiä lainkaan jotka ei ymmärrä tätä. Miksi tuilla lorviminen pitäisi olla kannustavaa mutta itse rahan hankkiminen ei.
Näinhän se on. Progressiivisen verotuksen ansiosta pari vuotta sitten totesin, että mun on oikeastaan ihan tyhmää tehdä 5-päiväistä työviikkoa, kun palkka 3-päiväisestä työviikostakin riittää mulle ihan hyvin. Lapseni siis ovat jo aikuisia ja mulla on asuntolaina jo maksettuna pois. Enemmän iloa verottajalle siitä olisi, jos tekisin enemmän töitä, kuin mulle itselleni. Tänään Ylen aamulähetyksessä oli juttua just tästä, että korkea veroprosentti ei kannusta ihmisiä tekemään enemmän töitä. Kyse ei siis ollut siitä, etteikö tekisi ollenkaan töitä vaan siitä, että tämän hallituksen mielestä jokaisen jo nyt työssäkäyvän pitäisi tehdä enemmän töitä, mutta progressiivisen verotuksen vuoksi se ei ole niin kannattavaa, että ihmiset haluaisivat tehdä enemmän töitä.
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Vierailija kirjoitti:
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Demarit taas liioittelee. Ei ole viety kaikkea, leikkattu hyvin maltillisesti siihen nähden mitä olisi tarvis.
Ja jokainen ymmärtää kun rahat on loppu niin silloin kuluja pitää leikata. Veronkevennykset taas tuo työtä kun ihmiset ostaa palveluja ja tuotteita veroista vapautuneilla rahoilla.
Miten se on niin vaikea tajuta että vain taloudellisesti vahva valtio voi taata heikoimmassa oleville mitään? ja että työn teon pitää aina olla sosetuuksia houkuttelevampia ja kannattavampia
Missä ne Satiaisen lupaamat 100 000 työpaikkaa ovat ? Pitäiskö nyt vuorostaan rankaista yrityksiä kun eivät palkkaa ihmisiä ?
Minulla on ollut tähän mennessä pelkästään hyviä kokemuksia nais papeista. Itse asiassa en enää halua muita kuunnellakaan. Ei minulla ole mitään miehiä vastaan, päinvastoin, mutta kun koen olevani hyväksytty, arvostettu, rakastettu, välitetty, tunnen että minun lähelläni on aidosti välittävä ihminen, niin sitä hyvää lohdullista oloa kohti automaattisesti hakeudun.
Oikeastaan olin itsekin yllättynyt, miten paljon arvostan nais pappeja. Hyvä näin.
Tiedätkö että työssäkäyvätkin sairastaa? Itse maksan noin 300 e kk lääkkeistä, ihan omasta palkasta. Luuletko että jokainen työssäkäyvä on terve ja lääkkeetön?