Mikä siinä pullojen keräyksessä on muka niin noloa?!
Olen köyhä ja kerään pulloja. Saatan ajaa pyörällä kymmeniä kilometrejä kerrallaan, jotta saan päivän kauppa rahat kasaan.
No, yksi tuttava pariskunta näki minut eilen keräämässä. Ja voi jestas, mikä metakka tästä on nyt noussut.
Olen siis kuullut muilta tutuilta, että asiasta on puhuttu kaikille. Ja paljon. Negatiiviseen ja kauhistuneeseen sävyyn.
Mikä tässä on oikeasti muka niin kauheaa? Mitä sinä ajattelet pullonkerääjistä?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kerään tölkit pyöräillessä. Ehkä tällainen ammatillinen kerääminen herättää ihmisissä angstia. Roskisten penkominen tuntuu oudolta vaikka ymmärrän, että siellä on paljon tölkkejä. Ja saahan niistä rahaa ja rahalla ruokaa.
Mutta nyt herääkin kysymys siitä, että MIKSI se ammattimainen pullonkeräys herättää ihmisissä minkäänlaista angstia? Ihan oikeasti miksi? Mikä ajatuskulku pitää ihmisen päässä liikkua, jotta voi raivostua, kun näkee itselleen tuntemattoman ammattikerääjän?
Hyvä vaan, että pullot kerätään pois luonnosta. Veikkaisin, että suurinta osaa ihmisiä ei sinänsä haittaa pullojen keräilijät, mutta eivät kuitenkaan itse halua sitä tehdä, koska tuotto ei ole kovin suuri.
Ehkä siksi, että syvällä sisimmässäni ihmiset saattavat pelätä että he itse/heidän läheisensä saattavat ajautua samaan tilanteeseen? Eihän se vaadi kuin huonoa tuuria monen kohdalla.
Esim avioero, sekä työkyvyn menetys sairauden vuoksi. Siitä voi alkaa alamäki (taloudellisesti siis, en tarkoita edes alkoholismia) ja jonain päivänä kuka tahansa saattaa löytää itsensä tilanteesta, milloin kerää pulloja.
Kun ei sitä ammattimaisen pullonkerääjän ammattia kukaan varmasti vartavasten suunnittele. Ja ihmiset kyllä tietävät sen.