Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä pullojen keräyksessä on muka niin noloa?!

Vierailija
21.04.2025 |

Olen köyhä ja kerään pulloja. Saatan ajaa pyörällä kymmeniä kilometrejä kerrallaan, jotta saan päivän kauppa rahat kasaan.

No, yksi tuttava pariskunta näki minut eilen keräämässä. Ja voi jestas, mikä metakka tästä on nyt noussut. 

Olen siis kuullut muilta tutuilta, että asiasta on puhuttu kaikille. Ja paljon. Negatiiviseen ja kauhistuneeseen sävyyn.

Mikä tässä on oikeasti muka niin kauheaa? Mitä sinä ajattelet pullonkerääjistä? 

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, arvostan sitä että joku viitsii. Pullojen viskominen ympäristöön sen sijaan on äärimmäisen noloa ja lapsellista. 

Vierailija
102/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun näen pullonkerääjiä ovat joko ma muja tai juoppoja. molemmat pohjasakkaa. siksi noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kaupan käytävillä kerätä tyhjiä tölkkejä? Aloitin pullojen keräämisen viisi vuotta sitten ja vasta nyt tuli ensimmäinen "vaaratilanne" kun Citymarketin ravintolakäytävän ravintolan työntekijä sanoi, ettei saa kertoa pulloja, vaikka asiakkaat antaisi siihen keräämiseen luvan syömisen jälkeen. Jos asiakas vie palautuspisteelle, sieltä en ota. Otan kuitenkin käytävän pöydältä, vaikka yksittäin olevat ja terassilta. Citymarketin roskiksista kerään kaikki, ikinä tullut mitään sanomasti. Vuodessa kerään jopa 4 000 eurolla tölkkejä ja pulloja. Kyseinen työntekijä uhkasi soittaa viranomaiset ja vartijan, jos jatkan toimintaa, koska se oli hänestä varastamista? 10-senttisten tähden? Jos asiakas ostaa ravintolaruoan ja ottaa saman pullon kotiinsa, onko sekin varastamista? Kysyin häneltä, ei kommenttia. Ja asiakas sen pullon kuitenkin ostaa, niin keneltä se on pois, jos asiakas sen antaa MIELELLÄÄN pullonkerääjille ravintolakäytävällä

Ravintolat palauttaa pullot itse. Eli ravintolapöydiltä ei niitä saa ottaa saatikka että niitä lähtisi sieltä pyytämään. 

Vierailija
104/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka katsoo kieroon esimerkiksi pullonkerääjää on vain epävarma itsestään. Pullonkerääjä tuo hänelle mieleen sen että oikeastaan kuka vaan voi joutua tilanteeseen jossa olet taloudellisesti heikoilla. Toki jotkut voivat tuntea jopa ylemmyyden tunnetta ja miettiä ettei hänen tarvitse koska rahaa on.

Vierailija
105/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään tölkit pyöräillessä. Ehkä tällainen ammatillinen kerääminen herättää ihmisissä angstia. Roskisten penkominen tuntuu oudolta vaikka ymmärrän, että siellä on paljon tölkkejä. Ja saahan niistä rahaa ja rahalla ruokaa. 

Vierailija
106/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokomakin veronkiertäjä.  Etkö muka tiennyt että on verotettavaa tuloa?

Kyllä minä ainakin tunnollisesti,  erikseen, joka kerta kun löydän 10 centin palautuspullon ilmoitan verottajalle. Suomi nousuun🤑🤑

Vierailija
107/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minusta noloa. En itse kerää kun ei ole rahat tiukilla nyt, mutta hyvin voisin jos tarvitsisi.

Kerään vaikka ei ole rahakaan tiukalla. 

Samoin. Koen toiminnallani pitäväni luontoa siistinä. Ja se on myös viihdyttävää toimintaa pyöräreissuillani.

Vierailija
108/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yli 100 tuhannen edestä säästöjä mutta keräilen silti pyöräillessä pullot ja tölkit ojista.

No tämä. Pullon keruu liitetään ihmisten mielikuvissa sitkeästi köyhyyteen ja epätoivoon. Vaikka todellisuudessa se pullon kerääjä voi tehdä sitä vaikka harrastuksena ja olla hyvinkin rikas. 

Joo, ja kohta on uutisissa, kun jotkut älykääpiöt luulevat nyt sitten kaikkia kerääjiä upporikkaiksi ja lynkkaavat rahan toivossa. Niin kuin ne eräät viisaat, jotka tappoi erakon pohjanmaalla vuosia sitten kauppakuittien vuoksi. Olivat jostain luulleet, et ko. Erakolla on rahaa jemmassa, vaikka asui lähes kanankoppi maisessa rakennuksessa lähes tuulen huuhtoman per...een Kera eli rytiköyhänä.

Vierailija
109/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se liitetään köyhyyteen ja siksi tuttusi reagoivat noin? 

Se liitetään köyhyyden lisäksi alkoholismiin, eli olettamaan että palautusrahoilla ostetaan heti halvinta kaljaa.

Tuttavapariskunta pelkää omien tienestien pienenevän, kun kerääjiä tulee lisää.

Vierailija
110/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän hämmentävää että ympäristön siistimisestä tulee halveksittavaa jos siitä saa muutaman lantin palkaksi. Sellainen ihminen on. Vain ilmainen ja pyyteetön siistiminen sallitaan. Heti kun mihin tahansa liittyy yksikin centti rahaa, niin arvot muuttuvat. Itse en aktiivisesti kerää, mutta laitan kyllä satunnaisen tölkin aina housujentaskuun jos vastaan tulee.

Vierailija
111/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt siivoustyötä vuosia. Ja kyllä roskiksissa on paljon pulloja. Olen kerännyt työssäni niin paljon pulloja joissain kohteissa että ollaan saatu "ilmaiset kahvit ja pullat" niillä rahoilla. Toisaalta olen ollut siivoomassa paikoissa, joista en kaivelisi roskiksista yhtään mitään. Ja joskus olen nähnyt kun iltaisin siivoan kohteessani niin pihan roskiksia on joku penkomassa. En ajattele mitään erityistä siitä että joku kerää pulloja tuolla.

Vierailija
112/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen kerääminen ion nykyän hyvin yleinen näky jatkuvasti köyhtyvässä Suomessa. Siellä kerää ijhan kaiken ikäiset pulloja, joskus jopa koko perhe kerää festarialueilta. Myös ovelta käydään kysymässä: onko teillä tyhjiä pulloja?

Vierailija
113/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puliukko touhua

Jos pikkupojat kerää tyhjiä pulloja ja tölkkejä saadaakseen lisää taskurahaa, niin ei siinä ole mitään vikaa. Enemmän ärsyttää ne roskaajat, jotka varta vasten ltistävät tölkit ja jättävät niitä pitkin teitä ja teiden varsia. Onneksi kaljaa myydään nykyään pääosin tölkkeinä, sillä ennen oli ärsyttävää miten niitä ruskeita lasipulloja särjettiiin keskelle tietä pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden kiusaksi. Niitä särjettyjä pulloja näki etenkin erilaisten festivaalien yhteydessä.

Vierailija
114/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä viikonloppuna taitaa olla festareita ja tapahtumia vähän joka puolella Suomea, että lienisi kerääjille tuottoisa viikonloppu. Itse vähän kahden vaiheilla jaksanko vaivautua.

Yksi vuosi keräilin, kun oli auto ja saattoi niitä keräillä kävellen ja heittää auton takakonttiin useamman kassillisen. Nyt pitäisi jaksaa palautella kauppaan monta kertaa päivässä kävellen. 

Vierailija
115/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerään satunnaisesti kun huomaan , vien kauppaan, tulee hyvä mieli kun on luonnosta pois, rutattujakin olen vienyt roskikseen. Onneksi ei ole lasisia enää löytynyt. Hyvän työn tekevåt ketkä keräävät .🍾

Vierailija
116/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun viitsit. Me ei edes jakseta viedä kauppaan pulloja. Jos toimeentulotuella niin kannattaa ottaa kaikki ylimääräinen raha. Itse en kyllä missään ole nähnyt tyhjiä pulloja kun ollaan liikuttu.

Vierailija
117/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää, miten kukaan KEHTAA keräillä jotain pulloja ja tölkkejä. Itse kuolisin mieluummin nälkään, kuin nöyryyttäisin itseäni noin. 

Mä kehtaan. Siivoan peltojen reunoilta tölkit etteivät päädy eläinten rehuun. Pysyy lehmät hengissä, kun eivät syö metallinpaloja. Siivoan myös muita roskia siinä samalla. Näyttää ympäristö kivemmalta.

Vierailija
118/118 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee vastaan pulloja ja tölkkejä. Kerään ne pois. Ei ole väliä saako niistä pantin vai ei.