Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se työttömien vika ettei suomessa ole töitä

Vierailija
21.04.2025 |

Miten rahaa riittää aina optioden maksamiseen ulkomaille ja kotimaahan, mutta ei ikinä työntekijän palkaan?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää työtöntä yrittämästä?

Kuka hullu uskaltaa yrittäjäksi? Ihmiset ovat lopettaneet kuluttamisen. Jos yritykselläsi menee huonosti ja joudut takaisin te-markkinoille, et saa mitään vaan sinut katsotaan ikuisesti yrittäjäksi jatkossa. Olen nähnyt tämän ennenkin.

Vasemmisto on rakentanut meille niin yrittäjävihamieliset systeemit, että jopa tuo on totta. Yrittäjyys on rike, ja työllistäminen on raskas rikos. Onko ihme, että rakenteellinen työttömyys on mikä on?

Vierailija
62/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pakkorako on.

EU työntää Suomeen ylijäämä porukkaa. Joille Suomen valtion on pakko keksiä töitä. Etteivät rupea hulinoimaan. Suomalaiset duunarit ollaan tahallisesti syrjäyttämässä Suomen työmarkkinoilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ilmaista opiskella uusi ammatti. Kannattaa valita joku työllistävä koulutus ja lopettaa valitus. Näin tein itsekin.

Sama täällä. Mutta ei näille kelpaa ikinä mikään. Ainaista valitusta ja itkua kun pitäisi oikeasti ITSE tehdä jotain.

Vierailija
64/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisuus.

Vierailija
65/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ja pikkumunien oma vika etteivätkö löydä naista

Vierailija
66/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pakkorako on.

EU työntää Suomeen ylijäämä porukkaa. Joille Suomen valtion on pakko keksiä töitä. Etteivät rupea hulinoimaan. Suomalaiset duunarit ollaan tahallisesti syrjäyttämässä Suomen työmarkkinoilta. 

Eräästä autohuoltoliikkeestä vähennettiin henkilökuntaa ja se korvattiin virolaisilla. 

Vierailija
67/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purraorpon motto on Arbeit macht frei... tulee mieleen eräs suuri ajattelija Saksanmaalta.

Vierailija
68/89 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

TULIN POIS TÖISTÄ

Vierailija
69/89 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä nykyinen tukijärjestelmä estää aika tehokkaasti. Kukaan järkevä työtön ei ala yrittäjäksi, koska vaarana on menettää työttömyyskorvaus.

On aika riski, jos joutuu myymään kotinsa ja omaisuutensa ja turvautumaan toimeentulotukeen. Ei perheellinen ainakaan voi ottaa sellaista riskiä. 

Vierailija
72/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ilmaista opiskella uusi ammatti. Kannattaa valita joku työllistävä koulutus ja lopettaa valitus. Näin tein itsekin.

Sama täällä. Mutta ei näille kelpaa ikinä mikään. Ainaista valitusta ja itkua kun pitäisi oikeasti ITSE tehdä jotain.

Työtön ei saa opiskella, tai muuten menettää työttömyyskorvauksen. Juuri ehdotin työvoimavirkailijalle, että olisin tehnyt Avoimessa yliopistossa yhden 60 op koulutuksen, olisin voinut itse maksaa avoimen maksut, koska sillä olisi ehkä saanut paremmin töitä. Jo töissä ollessa harkitsin sitä, mutta en silloin töiden ohessa kyennyt. Tosiasiassa loppuaikoina oli jo vähemmän töitä, mutta en uskaltanut, koska oli jo selvä, että työpaikalla menee huonosti ja voi tulla yt, ja epäilin, että opiskelu voitaisi katsoa esteeksi työttömyyskorvauksen saamiselle. Nyt kun työt loppui, olisi aikaa. Olisin voinut tehdä sitä hitaasti, niin että ei estä työnhakua. Mutta ei sitä tosiaan saa tehdä. 

Vierailija
73/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt vähän. "Näitä" tulee koko ajan lisää. Moni on tehnyt kymmeniä vuosia töitä ja muuttuu nyt yhtäkkiä "näiksi". Voi käydä sinullekin, ja toivon sydämestäni, että vielä käy, jotta ymmärrät. 

Vierailija
74/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun olen usein vaihtanut työpaikkaa ja aina on ollut uusi työ tiedossa, ennen kuin vanha on loppunut. Tosin olen itse etsinyt aina työni , enkä ole odottanut kotona, että joku niitä tulee tarjoamaan. Työkkäriä en ole ikinä käyttänyt, koska en usko, että sen kautta töitä saa.

Vierailija
75/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu uskaltaa yrittäjäksi? Ihmiset ovat lopettaneet kuluttamisen. Jos yritykselläsi menee huonosti ja joudut takaisin te-markkinoille, et saa mitään vaan sinut katsotaan ikuisesti yrittäjäksi jatkossa. Olen nähnyt tämän ennenkin.

Miten ihmeessä oletat sitten, että joku uskaltaa palkata yhtään ketään, jos kukaan ei kuluta!

Vierailija
76/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tuollainen luonne ja kaikin puolin aikaan saava ja kaikkea mitä tuo vaatii, tuskin koskaan jää käytännössä työttömäksi, että tämä on vähän niin kuin paradoksi.

Vierailija
77/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän työtön saa opiskella, menettää kaikki tuet kun katsotaan opiskelijaksi.

Vierailija
78/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat pääsääntöisesti juuri niitä alimman tason suorittajia, joten heillä ei ole osaa eikä arpaa siihen, kuka missäkin ja miten jonkun palkkaa tai miten työpaikkoja muodostuu tai ei muodostu.

Nämä asiat ovat juuri ylempien tahojen ja päättäjien käsissä ja nytkin vaikuttaa siltä, että siellä vain porskutellaan entiseen malliin, vaikka kaikki päätökset ovat olleet vääriä ja juuri korkeapalkkaisten työn jälki ala-arvoista.

Vierailija
79/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pakkorako on.

Pitää kyllä paikkansa ainakin pääkaupunkiseudulla, kantaväestöä ei pahemmin enää missään työssä näe.

Vierailija
80/89 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yrittämistä neuvovat jaksavat aina huvittaa. Aina pitää olla jotain mihin perustuu se, että voi saada asiakkaita. Mikään yritys ei pärjää sillä että perustaa yrityksen ja sitten toivoo asiakkaita, vaikka löytää ilmaisia narkkinointikanavia, sekään ei riitä. Mulla meni 2 kk ennen kuin sain yhtään rahaa, investoin noin tonnin välineisiin. Mulla oli kuitenkin säästöjä. Starttirahan moni kuvittelee olevan oikotie, mutta kun sitä ei myönnetä kaikille vasn siinä on paljon ehtoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi