Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti: Kerrostalossa asuminen vei mielenterveyden - vuokra-asunto muuttui ihmiskokeeksi

Vierailija
21.04.2025 |

Kerrostalossa asuminen ei ole ihmisen arvoistaelämää.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-kerrostalossa-asuminen-ve…

Kommentit (207)

Vierailija
1/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänieristys kuntoon, niin ongelma ratkaistu.

Vierailija
2/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten yhtä helvettiä ja tuo tupakkaralli ja jatkuvasti paukkuvat ovet. Kyllä voi tosiaankin viedä mielenterveyden jos et saa nukuttua vaan ehdollistut ääniin.Vaikka niille naureskellaan niin voivat olla muuten monen puhkeavan sairauden takana. Tuollaiset monotooniset toistuvat äänet ovat pahimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten yhtä helvettiä ja tuo tupakkaralli ja jatkuvasti paukkuvat ovet. Kyllä voi tosiaankin viedä mielenterveyden jos et saa nukuttua vaan ehdollistut ääniin.Vaikka niille naureskellaan niin voivat olla muuten monen puhkeavan sairauden takana. Tuollaiset monotooniset toistuvat äänet ovat pahimpia.

No se ei ole mun vikani jos talon äänieristys on surkea.

Vierailija
4/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi silti omalla toiminnallaan vaikuttaa talon äänimaisemaan ja kaikkien asumisrauhaan.

Vierailija
5/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnin kieltämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
6/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti suurin osa taloista on niin vanhoja ja surkeita tai uusia ja surkeita ettei tuota saa korjattua mitenkään. Lisäksi jos naapurit on sitä millaiseksi media koittaa kansaa kasvattaa eli itsekeskeisiä muista piittaamattomia täysquerpiä niiin siinä ei mitkään eristykset riitä mitä normiasuntoon voi lisätä sen metelin ja hajujen keskellä. 

Vierailija
7/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laptin kerrostalossa kuulee 8 kerroksen päähänkin kuinka joku pierasee liesituulettimen alla.

Vierailija
8/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti suurin osa taloista on niin vanhoja ja surkeita tai uusia ja surkeita ettei tuota saa korjattua mitenkään. Lisäksi jos naapurit on sitä millaiseksi media koittaa kansaa kasvattaa eli itsekeskeisiä muista piittaamattomia täysquerpiä niiin siinä ei mitkään eristykset riitä mitä normiasuntoon voi lisätä sen metelin ja hajujen keskellä. 

Jutun kerrostalo oli rakennettu 2021.

Vierailija
9/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi ihmiset eivät voi ottaa huomioon toisiaan. Ryskätään ja melutaan ihan vaan siksi, että mä voin. Aikanaan 80-luvulla oli päivän selvää, että rapussa kuljetaan hiljaa.

Vierailija
10/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet talot on rakennettu niin halvalla kuin pystyy. Kukaan rakennusalan konkari ei osta vanhuudenpäivien  asuntoa viimeisemimmän 15 vuoden aikana rakennetuista. Pintojen ulkonäöllä tehdään se myynti, mutta materiaalien ja rakentamisen taso on mitä on. Halvat työntekijät idästä tekevät ahkerasti töitä viikonloppunakin. Ei niin haittaa vaikka vahingossa osa materiaalista menisi omaan peräkonttiin ja siinä lahden taakse. 

Vierailija
11/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl näissä tottuu elämään. Nykyajan lattiamateriaalit vaan ovat äänekkäitä ja kaikuvia. Entinen joustovinyyli imi ääntä. Nämä heijastavat. Kotelorakenteista, joihin tekniikat ja putket pistetään aiheuttavat myös kaikurakennetta.

Lentokentän lähellä olevaan taloon ei kuulu koneiden äänet sisälle. Rakentaa voi ääntä etistäen. Tai halvalla metelikeskuksen.

Jos asukkaalla ei ole edes kunnon mattoja. Voi meteli olla melkoinen.

Vierailija
12/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat vain kerrostaloon jossa tupakointi kielletty. Vielä ylin kerros ja muutenkin hiljaiset naapurit: ihana rauha...

Vierailija
13/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iso ongelma on myös se ,ettei isännöitsijät puutu metelöintiin mitenkään. Se on sitten voi voi vaan. Ei kerrostalo ole ihmisen paikka asua.

Vierailija
14/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko esimerkiksi puukengät kieltää kokonaaan? Miten joku edes pitää sellaisia kotona. 

Vierailija
15/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilanteeni toivottomuus ja jatkuva meteli sai minut itkuiseksi ja ahdistuneeksi. Jatkuvien itkukohtauksien takia olin vielä uudelleen yhteydessä isännöitsijään."

Aikuinen mies ja pelkää kerrostalossa asumista. Hissin ääni ja naapurien tupakalla ravaaminen ahdistaa tyyppiä. Voi hellanlettas sentään. Olisikohan kaverin aika jo miehistyä ja lopettaa vinkuminen.

Vierailija
16/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kaksikymmentä vuotta kerrostaloissa asuneena voin rehellisesti sanoa että kyllä, näissä kopperoissa asuessa mielenterveys että fyysinen terveys meni. Eikä kukaan tule koskaan maksamaan siitä minulle mitään korvauksia. Pahinta on se että olet kroonisesti sairas(kipusairaudet,neurologisia sairauksia) etkä saa koskaan levätä silloin kun pitäisi, olet valvonut koko päivän toisen kipukohtauksen takia ja henkisesti ihan loppu..sitten iskee päätä halkova migreenikohtaus ja aivosi kiljuvat lepoa. Mutta et voi kallistaa päätäsi tyynylle ihanien naapureiden ja käytävässä jyskävien ovia paiskovien paskojen takia. Koko kämppäsi tärisee kun "muut elävät" ja rappukäytävässä ravataan koko ajan ja raskaita metalliovia paiskotaan apinan raivolla. Siihen päälle vielä mopo/amisautojen kaasuttelut ja häiriköinnit asuntojen edessä ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa. En jaksa enää muistaa miten monta migreenikohtausta näiden "elämisen äänien" takia olen saanut, niitä on satoja. Olen jopa pyörtynyt pari kertaa kun kämpässäni kumisi ja jytisi tuntikausia "naapureiden" tekosten takia. 

Olen todella väsynyt, kehoni vaatisi oikeasti rauhallisen paikan levätä mutta minulla ei ole mahdollisuutta. Olen luonnollisesti työkyvytön ja köyhä joten minua vain kierrätetään näissä vuokrakopeissa joissa asuu "elämisen äänistä iloisia" asukkaita. 

Voikun edes kaikki nämä käytävän ja varastojen raskaat metalliovet tehtäisiin sellaisiksi ettei niitä voi paiskoa..Asuntoni on kaikkien tilojen vieressä, käytävällä.

Vierailija
17/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV:n toimittajan woke-itkua: kokeilin korvatulppia mutta korvani tulehtuivat.

Näin tapahtuu vain aidolle vihervassulle...

Vierailija
18/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun kerrostalo oli rakennettu 2021.

Niin, vanha ja surkea tai uusi ja surkea, ei paljoa eroa. Uusia ei rakenneta laatu edellä vaan rakennuttajat halpuuttaa kaikessa mahdollisessa ja esim. asunnon pohjapiirroksessa ei ole asuminen etusijalla vaan se miten halvalla ne moduulit saa dumpattua rakennusaikana paikalleen. Esim. keittiö = olohuone, vessasta valuu vedet eteisessä olevaan viemäriiin, vaatehuone on pieni ja samalla kellarikomero jota ei ole ollenkaan jotta noistakin neliöistä voi maksattaa asujalla vuokraa tai ostohintaa. Säilytystilaa ei ole. Jne.

Eikä ne äänieristykset tai hajueristykset sen paremmin noissa toimi. 

Vierailija
19/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi ihmiset eivät voi ottaa huomioon toisiaan. Ryskätään ja melutaan ihan vaan siksi, että mä voin. Aikanaan 80-luvulla oli päivän selvää, että rapussa kuljetaan hiljaa.

Meille vanhemmat opetti lapsesta lähtien että käyttäydytään kun ollaan muiden keskellä eikä metelöidä kotona. Näitä nykymallisia monen sukupolven vapaan kasvatuksen tuotoksia ei kukaan ole kasvattanut ja sen kyllä näkee asenteesta ja käytöksestä. 

Vierailija
20/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut suurimman osan elämästäni kerrostaloissa. Olen aina nukkunut hyvin eikä ylimääräistä meteliä ole ollut. Uusia taloja kaikki.