Kommentti: Kerrostalossa asuminen vei mielenterveyden - vuokra-asunto muuttui ihmiskokeeksi
Kerrostalossa asuminen ei ole ihmisen arvoistaelämää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-kerrostalossa-asuminen-ve…
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
"Tilanteeni toivottomuus ja jatkuva meteli sai minut itkuiseksi ja ahdistuneeksi. Jatkuvien itkukohtauksien takia olin vielä uudelleen yhteydessä isännöitsijään."
Aikuinen mies ja pelkää kerrostalossa asumista. Hissin ääni ja naapurien tupakalla ravaaminen ahdistaa tyyppiä. Voi hellanlettas sentään. Olisikohan kaverin aika jo miehistyä ja lopettaa vinkuminen.
Ihanasti uhriuduttu: väännän itkua kuin 7-vuotias.
Olen asunut eri kerrostaloissa 40 vuotta ja omakotitalossa viisi vuotta. Kerrostaloasuminen on parasta. En ole koskaan naapureiden äänistä välittänyt. Kolmivuorotyötä teen eikä ole ongelma nukkua päivällä. Asun nyt pyykkituvan yläpuolella. Kuulen koneen linkouksen, kun omat pyykit on siellä ja tiedän odottaa linkousääntä. Muuten en huomaa. Minulla on terveet hermot.
Haluan huomauttaa että monet multikulttuuriset talot ovat rauhattomia. Sekin vähän vaikuttaa ketä siinä rapussa asuu. Tästä pitäisi puhua enemmän.
Voi toimittajaparkaa, ihan itkukohtauksia saanut, surettaa kyllä ja säälittää reppana. C'mon, oikeasti!! 😂😁😂😄😂
Vuokrakämppäni seinänaapuri on vieraslajiyksilö joka kommunikoi huutamalla. Ilmeisesti ei ole mikään domestinen riita menossa, enkä tiedä asuuko sen kanssa kukaan, puhuuko puhelimeen vai mitä. Mutta puhe on siis suoraa huutoa. Myöskin yöaikaan usein herää siihen, kun herra tulee juoksuiltaan ja pamauttaa joka kerta ovensa kiinni. Oveakaan ei siis voi sulkea normaalisti vaan aina paiskaamalla kiinni.
Vuokrakämpissä hankalaa, kun uusi kämppä pitää löytää jostain, mutta toisaalta myynnin tuska on poissa.
Omistusasunnoissa suosittelen samaa kuin mitä itse tehnyt vanhojen huonosti äänieristettyjen kämppien kanssa, eli myy asunnon pienellä tappiolla. Syystä että
- verottaja ei hermostu, jos asuu alle 2 v
- ostajia löytyy helpommin
. hinta kertoo muille, ettei kannata odottaa paljoa
Vierailija kirjoitti:
MTV:n toimittajan woke-itkua: kokeilin korvatulppia mutta korvani tulehtuivat.
Näin tapahtuu vain aidolle vihervassulle...
Vai että tästäkin asiasta voidaan vääntää puoluepolitiikkaa.
Muutin talvella kerrostaloon kantakaupunkiin. Ihanaa, kun kaikki on lähellä. Naapurit moikkaavat ystävällisesti. Talossa asuu eri ikäisiä ihmisiä ja on lapsia ja koiria. Hyvin olen nukkunut, alussa vain muutoksesta johtuvaa unen pätkäisyyttä. En herää edes lehdenjakajan ääniin vaikka olen todella herkkäuninen. Tässä on pihalla tupakointipaikka, mutta jo yksi naapuri valitti siitä, että savu tulee hänen parvekkeelle kesäisin. Olen sitä mieltä, että kun taloyhtiö on sen tupakointipaikan asettanut, niin niillä mennään. En ole juurikaan siellä tupakoijia nähnyt. Itselläni on ystävä, joka viimeistään puolen vuoden asumisen jälkeen alkaa valittaa naapureista. Kuulema lapset rapussa häiritsee jne. Hän onkin yleensä muuttanut noin kolmen vuoden välein. Meitä on moneksi.
Olisikohan tuon toimittajan mielenterveydessä ollut jo ennen kerrostaloon muuttoakin parantamisen varaa?
Vierailija kirjoitti:
Äänieristys kuntoon, niin ongelma ratkaistu.
Ei sitä saa kuntoon enää useimmissa kerrostaloissa, eikä niin hyviä ole olemassakaan etteikö tarpeeksi paskamainen naapuri saisi nekin olemaan riittämättömiä.
Kerrostalot pitäisi purkaa ja kieltää uusien rakentaminen. Kenen vammainen idea koko konsepti edes oli? Syytän kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV:n toimittajan woke-itkua: kokeilin korvatulppia mutta korvani tulehtuivat.
Näin tapahtuu vain aidolle vihervassulle...
Vai että tästäkin asiasta voidaan vääntää puoluepolitiikkaa.
Suomi nyt vaan on täysin vihervassarismin mädättämä. Ei voi mitään...
Toimittaja voisi tuota ihmiskoettaan suorittaa vaikka tällaisessa ok-talossa, missä meikäläinenkin asuu. Jatkuva meteli kuuluu jostakin, vaikka talot ovat etäällä toisistaan. Puolen kilometrin päässä on tuotantolaitos, joka hurruuttaa kaiket yöt ja etenkin pakkasöinä kuuluu selvästi koneiden ääni. Milloin joku naapuri kaataa puita, sirklaa, puhaltaa lehtiä pihaltaan, leikkaa nurmikkoa jne. Välillä koirat räksyttävät ja tenavat huutavat. Autot tietenkin huristavat lähitiellä. Lentokoneet pörräävät.
Ääniin vain on totuttava. Toimittajalla varmaankin mielenterveys noin muuten tosiaan heittää, jos ei kestä ääniä. Jossain ihan korvessa voisi olla joku vähän hiljaisempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Muutin talvella kerrostaloon kantakaupunkiin. Ihanaa, kun kaikki on lähellä. Naapurit moikkaavat ystävällisesti. Talossa asuu eri ikäisiä ihmisiä ja on lapsia ja koiria. Hyvin olen nukkunut, alussa vain muutoksesta johtuvaa unen pätkäisyyttä. En herää edes lehdenjakajan ääniin vaikka olen todella herkkäuninen. Tässä on pihalla tupakointipaikka, mutta jo yksi naapuri valitti siitä, että savu tulee hänen parvekkeelle kesäisin. Olen sitä mieltä, että kun taloyhtiö on sen tupakointipaikan asettanut, niin niillä mennään. En ole juurikaan siellä tupakoijia nähnyt. Itselläni on ystävä, joka viimeistään puolen vuoden asumisen jälkeen alkaa valittaa naapureista. Kuulema lapset rapussa häiritsee jne. Hän onkin yleensä muuttanut noin kolmen vuoden välein. Meitä on moneksi.
No mulla tulee savut tupakkapaikasta kämppään. Se röökipaikka on ihan suoraan ikkunan tasolla. Jos se on tehty sinne pihalle niin sen voi myös siirtää niin ettei sieltä savut tule asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Voi toimittajaparkaa, ihan itkukohtauksia saanut, surettaa kyllä ja säälittää reppana. C'mon, oikeasti!! 😂😁😂😄😂
On kyllä miehekkään oloinen kaveri
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja voisi tuota ihmiskoettaan suorittaa vaikka tällaisessa ok-talossa, missä meikäläinenkin asuu. Jatkuva meteli kuuluu jostakin, vaikka talot ovat etäällä toisistaan. Puolen kilometrin päässä on tuotantolaitos, joka hurruuttaa kaiket yöt ja etenkin pakkasöinä kuuluu selvästi koneiden ääni. Milloin joku naapuri kaataa puita, sirklaa, puhaltaa lehtiä pihaltaan, leikkaa nurmikkoa jne. Välillä koirat räksyttävät ja tenavat huutavat. Autot tietenkin huristavat lähitiellä. Lentokoneet pörräävät.
Ääniin vain on totuttava. Toimittajalla varmaankin mielenterveys noin muuten tosiaan heittää, jos ei kestä ääniä. Jossain ihan korvessa voisi olla joku vähän hiljaisempi paikka.
Väität että nuo kaikki kuuluvat sisälle asuntoon ja haittaavat esim nukkumista?
Uskallan väittää että sinullakin vaihtuisi tuo saarnaava asenteesi kun joutuisit asumaan käytöshäiriöisen multilapsiperheen alapuolella vuoden tai olisi muutama nisti seinänaapurina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten yhtä helvettiä ja tuo tupakkaralli ja jatkuvasti paukkuvat ovet. Kyllä voi tosiaankin viedä mielenterveyden jos et saa nukuttua vaan ehdollistut ääniin.Vaikka niille naureskellaan niin voivat olla muuten monen puhkeavan sairauden takana. Tuollaiset monotooniset toistuvat äänet ovat pahimpia.
No se ei ole mun vikani jos talon äänieristys on surkea.
Parveketupakoinnin kieltämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei ole. Ajan myötä ajaa tupakoitsijat kokonaan pois talosta, joka on erinomainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla tulee savut tupakkapaikasta kämppään. Se röökipaikka on ihan suoraan ikkunan tasolla. Jos se
Kannattaa varmaan olla sinne taloyhtiöön yhteydessä ehdotuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut eri kerrostaloissa 40 vuotta ja omakotitalossa viisi vuotta. Kerrostaloasuminen on parasta. En ole koskaan naapureiden äänistä välittänyt. Kolmivuorotyötä teen eikä ole ongelma nukkua päivällä. Asun nyt pyykkituvan yläpuolella. Kuulen koneen linkouksen, kun omat pyykit on siellä ja tiedän odottaa linkousääntä. Muuten en huomaa. Minulla on terveet hermot.
Eli sinä olet todennäköisesti se, joka siinä talossa häiriköi naapureita. Ei häiriköillä koskaan ole ongelmia omassa asumisessaan, sillä heidän naapurinsa ovat useimmiten täysjärkisiä ja muiden huomioimiseen kykeneviä.
Olen yllättynyt kun on lukenut näiden ihan uusien kerrostaloasuntojen arvosteluja. Monet valittavat surkeasta äänieristyksestä, joissakin puuttuu kokonaan. Että se vihje " muuta uudempaan taloon, niissä on parempi äänieristys" ei pidä paikkaansa.