Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajilla taas kaksi 4 päivän lomaa melkein peräkkäin: pääsiäinen ja vappu!

Vierailija
21.04.2025 |

on se helppoa opettajien elämä ja työ, yhtä lomaa ja pian on 2,5 kk kesäloma

Pääsiäisloma pe 18.4. ma 21.4.2025

Vappu to 1.5.2025

Vapaapäivä pe 2.5.2025

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia ei kannata kadehtia, koska paikkoja on nytkin avoinna ja voi itse hankkia pätevyyden yliopistosta. Sitten vaan suorittamaan työtä! Aina myös työllistyy, kunhan valitsee oikein  esim. matemaattiset aineet ja on valmis lähtemään mihin kuntaan tahansa.

T. DI ja aineenope, joka on töissä 2.5. Ja jonka insinöörikaverit saa 2x palkan leppoisampien kavereiden kanssa. Mutta työ se on tämäkin jo kymmenen vuotta.

Vierailija
42/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työkkärissä ja töitä ei ole eli olen ainakin koko kevään ja kesän kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ope ja monena pääsiäisenä olen korjannut yo-kokeita ja ihan joka kirjoituskerralla viikonloppuisin. Näistä töistä ei pyhälisiä makseta.

Tarkastanut varmaan kuitenkin, ettei mene huijauksen puolelle.

Pilkunviilaaja paikalla? Kyllä ne virheet on yo-kokeisiin merkittävä. Korjaaminen on sanana myös kollegoilla käytössä. Lisäksi tietysti kokeet pisteytetään. 

Vierailija
44/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hienoo olla eläkkeellä  € 4000 eläkkeellä.  Ei aamut paina ja  vapaata 365/12.

Vierailija
45/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajia ei kannata kadehtia, koska paikkoja on nytkin avoinna ja voi itse hankkia pätevyyden yliopistosta. Sitten vaan suorittamaan työtä! Aina myös työllistyy, kunhan valitsee oikein  esim. matemaattiset aineet ja on valmis lähtemään mihin kuntaan tahansa.

T. DI ja aineenope, joka on töissä 2.5. Ja jonka insinöörikaverit saa 2x palkan leppoisampien kavereiden kanssa. Mutta työ se on tämäkin jo kymmenen vuotta.

Matikanopeille on työtä. Miksikö? Koska työllistyvät myös yrityksiin. Koulukaverin sisko, fysiikan, matikan ja tietotekniikan ope, sai heti valmistuttuaan viran yläkoulusta, viihtyi siellä 2 vuotta ja siirtyi yritykseen töihin. Edes lomat eivät saaneet jäämään kouluun.

Vierailija
46/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin työkkärissä ja töitä ei ole eli olen ainakin koko kevään ja kesän kotona. 

Sama ja vaikka olisikin töitä niin olen kotona

Vierailija
47/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omia sukulaisiani kehottanut kannustamaan lapsiaan opiskeluun. Ei kaikista voi tulla korkeastikoulutettuja, on vastaus. Olen sukuni ainut yliopiston käynyt. Eli silloin, kun itse pitäisi panostaa opiskeluun, ei huvita. Sitten pienipalkkaisissa töissä kadehditaan heitä, jotka ovat kouluaikana valinneet opiskelun itsensä viihdyttämisen sijasta. Ilmeisesti oletetaan hyvän työmarkkina-aseman tippuvan lahjana taivaasta. 

Vierailija
48/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meidän kaupungin kouluissa 2.5. on vapaa ja yhtään lauantaita ei ole tehty sisään.

Toivottavasti kaikki ymmärtävät, että koulupäiviä on koko maassa sama määrä lukuvuodessa. Se, miten lomat sijoittuvat, on kuntakohtainen päätös. Meillä on 2.5. vapaa lauantaityöpäivän vuoksi. Jossain muualla se on napsaistu jostain muusta lomasta.

Vierailija
49/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te kateelliset olette töissä, jos ette saa pyhistä ylimääräisiä vapaita? Minä olen hoitaja ja pääsiäisenä, jouluna yms pyhinä saa ylimääräisiä vapaita. Eli pääsiäisen aikoihin mulla on vapaata saman verran kuin opettajalla, vaikka ne vapaat ei olekaan pääsiäisenä. Veikkaan, että sama on myös poliiseilla yms, mitä joku tuolla luetteli.

Vierailija
50/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti opet jaksaa 3 kk kesälomaan asti.

Vierailija
51/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajathan ovat erittäin etuoikeutettu ammattiryhmä juurikin noiden vapaiden/lomien vuoksi. Jos oikein olen laskenut, niin ovat lomilla noin neljä kk vuodessa eli 1/3 vuodesta loma-aikaa. Sitten vielä viitsivät valittaa huonoista palkoista ja karuista työskentelyolosuhteista. Hankalaa se on muillakin ammattialoilla ja lomia puolet opettajien vastaavista. Monilla aloilla lomaa viisi vkoa vuodessa eli kesällä neljä ja talvella yksi. 

Vierailija
52/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin kadehtijan lapset vastustavat pakkoruotsia. He eivät ymmärrä, että ruotsi mahdollistaa työllistymisen myös Norjaan. Siellä elintaso on korkeampi ja työllisyystilanne hyvä. Harmillisesti kouluaikana osa kuvittelee olevansa opettajiaan älykkäämpi suoriutuessaan heikosti koulussa. Hyvin koulunsa hoitaneita nimitellään hikipinkoiksi. Sitten työelämässä ketuttaa.

Vierailija
53/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että lauantaina ei saa pitää koulupäivää etukäteen säästöön.

Olet ymmärtänyt väärin. Kukaan kouluissa ei takuulla haluaisi lauantaikoulupäivää, mutta sitä suositellaan, että vanhemmatkin pääsevät osallistumaan koulun toimintaan. 

Vierailija
54/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti opet jaksaa 3 kk kesälomaan asti.

Ei kesälomaan ole enää kolmea kuukautta.

Vierailija
55/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajathan ovat erittäin etuoikeutettu ammattiryhmä juurikin noiden vapaiden/lomien vuoksi. Jos oikein olen laskenut, niin ovat lomilla noin neljä kk vuodessa eli 1/3 vuodesta loma-aikaa. Sitten vielä viitsivät valittaa huonoista palkoista ja karuista työskentelyolosuhteista. Hankalaa se on muillakin ammattialoilla ja lomia puolet opettajien vastaavista. Monilla aloilla lomaa viisi vkoa vuodessa eli kesällä neljä ja talvella yksi. 

Kuinka moneen kertaan lomista pitää maksaa? Ensin huonompana palkkana ja päälle jatkuvana marinana? Olen sitä mieltä, että opettajien palkka samalle tasolle tasolle kuin muiden julkisen koulutettujen ryhmien. Eihän muidenkaan tarvitse tehdä koko ajan ylitöitä saadaakseen riittävästi palkkaa. Opettajan peruspalkka on noin 400 vähemmän kuin kuraattorin ja lähes 900 vähemmän kuin psykologin. Vuositasolla olisi edullisempaa lomailla palkattomasti tuo 5 viikkoa kuin tämä nykyinen järjestelmä. Arvo se vapaillakin on ja ei sen päälle voi laskea 10 000 Euroa vuodessa. 

Vierailija
56/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jaksavat nykyisissä monikulttuurisissa luokissa.

Vierailija
57/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien lomia kadehtivat ovat lomailleet koko peruskoulun. Siksi heistä ei tullut opettajia. Kouluissa on kova meteli. Kuulonalenema tulee herkästi työvuosien myötä. Opetusalalta myös vaihdetaan muihin töihin. Niistä palautumiseen riittää ne 5 viikkoa lomaa. Tästähän on myös uutisoitu. Opettajilla ei ole ylenemismahdollisuuksia. Opettajat ovat yksi tunnollisimmista ammattiryhmistä. Toki koulut voivat säästää palkkaamalla epäpäteviä. 

Vierailija
58/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan hienoo olla eläkkeellä  € 4000 eläkkeellä.  Ei aamut paina ja  vapaata 365/12.

Sanoo entinen opettaja.

Vierailija
59/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen iso joukko vieraita syömässä. Kukaan heistä ei työskentele opetusalalla. Kaikilla heillä oli neljä päivää vapaata. Ja vappuna myös, koska ottavat vapaapäivän perjantaiksi.

Vierailija
60/140 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vapun jälkeinen päivä voi olla vapaapäivä muka?