Opettajilla taas kaksi 4 päivän lomaa melkein peräkkäin: pääsiäinen ja vappu!
on se helppoa opettajien elämä ja työ, yhtä lomaa ja pian on 2,5 kk kesäloma
Pääsiäisloma pe 18.4. ma 21.4.2025
Vappu to 1.5.2025
Vapaapäivä pe 2.5.2025
Kommentit (140)
No en kyllä ole kateellinen opettajien lomista. Itse teen pyhätöitä mielellään.
Itselläkin on nuo vapaita ja sitä ennen 2h lyhyemmät nuo aattopäivät ja kesällä 7 viikkoa lomaa. Ja en ole opettaja.
Täällä meidän kaupungin kouluissa 2.5. on vapaa ja yhtään lauantaita ei ole tehty sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että lauantaina ei saa pitää koulupäivää etukäteen säästöön.
Tietenkin saa. Niin ne aina tehdään.
t. äiti ja ope
Niin täälläkin ennen tehtiin mutta jostain syystä ei enää?
näin unta, jossa oli sienipilvi taivaanrannalla ja käsitin että se on ydinpommi.
Vierailija
24.03.2025 | 08:04
viime viikolla näin unta, jossa oli sienipilvi taivaanrannalla ja käsitin että se on ydinpommi. Sitten näin käärmeen pään ja näin suuren valopilarin, koin että se oli ilmeisesti enkeli. Pilarista tuli ääni:" etkö jo tajua että elät lopunaikaa ja saatana on laskeutunut maan opäälle" Sitten alkoi soimaan ylistyslaulu "Glory to the Lamb" eli ylistys Karitsalle. siihen heräsin.
ilm 12
7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
Sitten Jeesus sanoi: jätä Suomi, täällä asuu järkyttävän tyhmiä ihmisiä
Jos 2.5. on vapaapäivä, niin on tehty lauantaityöpäivä. Sellainen tilanne on itselläni. Työvuosia on jo lähes 30 opetusalalla ja lauantaityöpäiviä taitaa olla kolme takana eli ne ovat harvinaisia. Yhtenä lauantaina minulla ja kollegalla oli lapsi töissä mukana, kun päiväkoti oli luonnollisesti kiinni. Silloin vastustin lauantaityöpäivää, muttei se auttanut.
No, enpä haluaisi opettajiksi. Kun nykypäivän oppilaat ja heidän vanhempansa ovat mitä ovat ja keinot puuttua lasten käytökseen saati vanhempien , huhhuh . .
Voimia kaikille opettajille! Toivottavasti ehditte vähän palautua raskaasta työstä. Kunnioitan ja arvostan teidän työtänne kovasti, harmi kun sekin työ on poljettu säästö- ja muista syistä aika ahtaalle.
t. Hoitaja , joka tekee 3- vuorotyötä sairaalassa muttei haluaisi opettajaksi
Mies on metallialalla ja silläkin nuo vapaita. Ne on palkallisia vapaapäiviä. Tunnen opettajia ja osa on kesät muualla töissä.
Perjantaina on täällä ainakin ihan normiTYÖpäivä.
terv. Alakoulun ope
Kateus on ehtymätön luonnonvara. Ellei ole kateellinen lapsiperheille, lapsettomille, alfauroksille, työttömille, sairaille tai eläkeläisille, aina voi olla kateellinen opettajille. Sopii hakeutua siihen työhön kun se kerran on niin helppoa, hyvin palkattua ja lomat ovat pitkät. Miksi alalle ei ole tämän enempää tungosta?
Minä tykkään pitää viiden viikon lomani touko-kesäkuussa tai elo-syyskuussa. On paras ajankohta matkustamiseen. Heinäkuussa taas olen ihan mielelläni töissä, kun on rentoa oleilua.
varhaiskasvatuksen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Mitä onko 2.5 vapaapäivä? Se on vastoin sääntöjä!
Ei ole. Ehkä jossain kunnassa, mutta silloin tuo päivä on tehty jonain lauantaina aiemmin. Useimmissa kunnissa ei ole enää noita lauantaikouluja. Ne on älyttömiä ja opettajillekin uuvuttavia, kun on kuusipäiväinen viikko ja päivä yhtä härdelliä. Parempi mennä normaalin lukkarin mukaan.
Tietääkseni muillakin on pääsiäisenä vapaata ja vappuna. Vain torstai on extra.
Olen ope ja monena pääsiäisenä olen korjannut yo-kokeita ja ihan joka kirjoituskerralla viikonloppuisin. Näistä töistä ei pyhälisiä makseta.
Jestas sentään, että joillakin on näin kauhea kateus.
Vierailija kirjoitti:
Kateus on ehtymätön luonnonvara. Ellei ole kateellinen lapsiperheille, lapsettomille, alfauroksille, työttömille, sairaille tai eläkeläisille, aina voi olla kateellinen opettajille. Sopii hakeutua siihen työhön kun se kerran on niin helppoa, hyvin palkattua ja lomat ovat pitkät. Miksi alalle ei ole tämän enempää tungosta?
Tosiasia on, että Pisassa vain 10% suomalaisista osaa hyvin. Jos opeksi haluaa, pitää kuulua tuohon osuuteen ja jaksaa opiskella ja ponnistella oppimisen eteen. Jos lähinnä lomailu kiinnostaa, ei pääse opeksi.
Opettajan työhän on tunnetusti helppoa. 45 minuutin välein tauko ja tunnin aikana saat vain istua pöydän takana😂
Tervetuloa alalle! 😉
Eikai sentään?? Me tavan duunarit kun painetaan 24/7 ilman yhtäkään vapaapäivää! Oli sitten joulu tai pääsiäinen, niin ei vapaasta tietoakaan. Eiku...
Hirviölapsianne hoitavilla opettajilla pitäisi olla vielä enemmän lomaa.
t. lapseton
Vierailija kirjoitti:
Olen ope ja monena pääsiäisenä olen korjannut yo-kokeita ja ihan joka kirjoituskerralla viikonloppuisin. Näistä töistä ei pyhälisiä makseta.
Tarkastanut varmaan kuitenkin, ettei mene huijauksen puolelle.
Minulla on loma pääsiäispyhien jälkeen. Paljon kivempi ensin lomailla pääsiäisenä ja sitten olla lomalla heti perään kun opettajat kömpivät töihin ja lapset kouluun.