Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhtaudutko rennosti kerrostalossa tai rivitalossa kuuluviin musiikin ja tv ääniin?

Vierailija
20.04.2025 |

Jos ne tapahtuu päiväsaikaan ja esimerkiksi puoltoista tuntia. Musiikkia harvemmin, ehkä noin 2-3 kertaa kuukaudessa. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin mitä liikkuu oikeasti naapurieni päässä:

- kun muutin tähän ja keskustelin normaalisti whatsapp ääniviesteillä ystäväni kanssa, niin naapuri alkoi poraamaan seinään.

- kun menin suihkuun klo 22 jälkeen, tuli soittamaan ovikelloa, koska myöhään suihkussa käyminen häiritsi.

- on hermoillut kun ulkoa kuuluu lapsien kovaäänistä puhetta ja kirkumista, myöskin mun pesukoneen ääni häiritsi klo 18-20

- erityisesti sekoaa pää jos kuuntelen tv-ohjelmii tai musiikkia päiväsaikaan ilman kuulokkeita

- KERRAN tein lumitöitä 22-23 välille, naapuri tiputti painot? täysillä lattiaan ja jymähdys kuului ulkona saakka!!! 

Jatkan vielä. 

Tämä ei ole normaalia elämää, kerrostaloissa ja rivitaloissa eläminen on kuin vankilassa eläisi! 

Naapuri ei suostu menemään itseensä, vaan narsistina kiusaa minua. Siksi toimii noin. 

Olen ruvennut antamaan jo takaisinpäin, heitin uunipellin täysillä seinää

Vierailija
22/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä vankiloissa eläminen saa ihmisen hämmentyneeksi, koska tavallisista elämänäänistä häiriintyminen on psyykkistä väkivaltaa. Ymmärrän että ärsyttää, oishan se kiva että äänieristeissä ei säästettäisi, mutta elä itse ja anna muiden elää. Jos naapuri tarvitsee rauhaa, anna sitä enimmäkseen vuorokaudessa, mutta ei kenenkään tv:n äänistä tulisi häiriintyä jos ei ole koko päivää päällä ja yörauhaa kunnioittaa kanssa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen taustaääni ei häiritse, mutta jos volyymi on häiritsevä, ilmoitan siitä melun lähteelle. En halua erottaa esimerkiksi laulun sanoja tai uutisten sisältöä rakenteiden läpi. Jos joku haluaa kuunnella niin kovalla, käyttäköön kuulokkeita.

Mun isä 95v. kuuntelee radiota ja katsoo telkkua niin kovalla, että rappuun asti kuulee mikä ohjelma on kyseessä. Ei tajua miten kovalla on, eikä osaa käyttää kuulokkeita. Ei ole kukaan kehdannut tulla valittamaan. 

Vierailija
24/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kun muutin tähän ja keskustelin normaalisti whatsapp ääniviesteillä ystäväni kanssa, niin naapuri alkoi poraamaan seinään.

- kun menin suihkuun klo 22 jälkeen, tuli soittamaan ovikelloa, koska myöhään suihkussa käyminen häiritsi.

- on hermoillut kun ulkoa kuuluu lapsien kovaäänistä puhetta ja kirkumista, myöskin mun pesukoneen ääni häiritsi klo 18-20

- erityisesti sekoaa pää jos kuuntelen tv-ohjelmii tai musiikkia päiväsaikaan ilman kuulokkeita

- KERRAN tein lumitöitä 22-23 välille, naapuri tiputti painot? täysillä lattiaan ja jymähdys kuului ulkona saakka!!! 

Jatkan vielä. 

Tämä ei ole normaalia elämää, kerrostaloissa ja rivitaloissa eläminen on kuin vankilassa eläisi! 

Naapuri ei suostu menemään itseensä, vaan narsistina kiusa

Mä en vaan välittäisi. Jatkaisin normaalia elämääni.

Vierailija
25/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. 

Naapuri ei suostu menemään itseensä, vaan narsistina kiusa

Kummassa asut kerrostalossa vai rivitalossa?

Vierailija
26/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu rennosti. Ahdistaa ylimääräiset naapurien äänet. Yksi syy miksi asun omakotitalossa. 

Vierailija
27/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. 

Naapuri e

Rivari

Vierailija
28/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. 

Naapuri e

Et sä pysty pidemmän päälle jatkamaan normaalia elämää henkisen väkivallan alaisuudessa. Sä aistit oikeen kun se ärtymys tulee seinien läpi, myrkyttämään sinua, ääninä ilmenee niin että kolistellaan todella kovaa, paiskotaan kaapin ovia ja ulko-ovea just silloin kun koitat nauttia vaikkapa jostain leffasta... Järkytyin kuinka netti on täynnä vinkkejä miten kostaa "meluisalle" naapurille! Laitoin heittomerkeissä, koska yleensä ei ole kyse edes mistään melusta, vaan tavallisesta elämäst kuten tv:n katsomisesta joka sattuu nyt vaan kuulumaa naapurin puolelle koska huono äänieristys. Niin narsisti ottaa meluna kaiken , mikä ei itseä miellytä

Vierailija
29/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suhtaudu rennosti. Ahdistaa ylimääräiset naapurien äänet. Yksi syy miksi asun omakotitalossa. 

Mutta tajuatko kuitenkin että TV:n ja musiikin kuuntelu on aika tavallista, että harva ihminen haluaa elää ilman viihdettä? 

Vierailija
30/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. 

Tämä ei ole normaalia elämää, kerrostaloissa ja rivitaloissa eläminen o

Maria ja Henrikö se tänne palstalle tuli? ;) miten on mennyt niin kuin noin omasta mielestänne kun olette kiusanneet mua? 

Vierailija
31/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tajuatko kuitenkin että TV:n ja musiikin kuuntelu on aika tavallista, että harva ihminen haluaa elää ilman viihdettä? 

Kuulokkeita tai kuulolaitetta voi käyttää, niin ei häiritse toisia. Vaihtoehtoisesti voi keskittyä nauttimaan pantomiimiesityksistä.

Vierailija
32/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen taustaääni ei häiritse, mutta jos volyymi on häiritsevä, ilmoitan siitä melun lähteelle. En halua erottaa esimerkiksi laulun sanoja tai uutisten sisältöä rakenteiden läpi. Jos joku haluaa kuunnella niin kovalla, käyttäköön kuulokkeita.

Kuuntelen Klassista musiikkia realistisilla äänenpaineilla joka päivä. Mulla on kuule stereoihin pantuna n 20k

Vierailija
33/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulokkeita tai kuulolaitetta voi käyttää, niin ei häiritse toisia. Vaihtoehtoisesti voi keskittyä nauttimaan pantomiimiesityksistä.

Edelleen, sinä sairas ihminen, et voi pakottaa toista käyttämään kuulokkeita jos ne ei terveydellisistä syistä sovi! Usko tai älä. Tämä on totuus. Sinä haluat pilata toisen terveyden, jopa jotta saisit itsellesi sen mitä haluat.

Vierailija
34/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en todellakaan huudata laitteita, koska en keskustellessakaan huuda, vaan huonosta äänieristyksestä johtuen ääni kuuluu naapurin puolelle. Naapuri elää tätä nykyaikaista elämää, että on muka epäkohteliasta jos kaikki ei kulje luurit päässä, vaikka olen kertonut hänelle syyn miksi en pysty niitä käyttämään. Koittanut kaikin tavoin tulla vastaan, kysynyt mihin aikaan häiritsisi vähiten kuunnella, ei kerrota, kuuntelisin siinä tapauksessa siihen aikaan kun eivät ole kotona... Minä yritän kaikkeni!!! Ja oli ihmisen koti kerrostalossa, rivitalossa tai omakotitalossa niin aina tulee säilyttää mahdollisuus valita että katsoo esim telkkaria ilman kuulokkeita, koska yhteisöasumiseen kuuluu naapureista tulevat äänet

Vierailija
35/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, sinä sairas ihminen, et voi pakottaa toista käyttämään kuulokkeita jos ne ei terveydellisistä syistä sovi! Usko tai älä. Tämä on totuus. Sinä haluat pilata toisen terveyden, jopa jotta saisit itsellesi sen mitä haluat.

On myös äänille yliherkkiä. Jos et voi käyttää kuulokkeita, elä hiljaista elämää äläkä häiritse toisia. Se ei ole vaikeaa, vaikka tässäkin ketjussa on taas "minulla on kuule (vain) oikeuksia" -tyyppejä, joita ei ilmeisesti ole millään tavalla kasvatettu lapsina.

Vierailija
36/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja elämisen ääniä, ei pitäisi kenenkään valittaa. 

Jos -ei taaperot- lapset juoksevat asunnossa joka paikkaan edestakaisin ja paiskovat wc-ovea vuorotellen koko aamun niin ei ole normaalia elämää. Noro-ripuli ei voi olla kuukausi tolkulla. Kaikki kodista lähteminen, siivous on kuin rakenteita laitettaisiin remonttiin. Ärsyttää. 

Vierailija
37/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös äänille yliherkkiä. Jos et voi käyttää kuulokkeita

Sinut yliherkkä narsisti, on otettu huomioon sillä tavalla että vain päiväsaikaan puoltoista tuntia on tv päällä. Sulla on edelleen suurin osa vuorokaudesta niitä hiljaisia tunteja. Sinä et meinaa tulla yhtään vastaan ja antaa minun myös nauttia jostakin.

Vierailija
38/39 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kerrostalossa ei ole mitään muuta häiriötä kuin yläkerrasta kuuluva kolina, joka on välillä sen verran terävää ja intensiivistä, että hätkähtelen välillä. Naapurillani on jokin useiden kolisteluiden sarja, joka toistuu muutaman kerran illassa. Kuulostaa kuin jotain imurin letkua heiteltäisiin pitkin lattiaa, ihmeellinen ääni. Sen lisäksi yksitätisiä tavaroiden kolautteluitaa lattiaa vasten, kaapinovien paiskomista jne. Kolinaa ei kuulu öisin, joten saan ainakin nukkua rauhassa. Mutta klo 16-23 saa varautua kolinoihin, mikä on saanut minut käyttämään vastamelukuulokkeita. Voi, miten tekisikin mieli vaihtaa tämä asunto ylimmän kerroksen asuntoon tai rivitalon päätyyn... Joskus olen fantasioinut, kuinka yläkerran naapurin yläpuolinen asunto tulisi myyntiin, ja ostaisin sen itselleni. Sitten voisin itse kolistella lattiaa kostoksi tälle naapurilleni. ;-) Sitten voisin vain puhua normaaleista elämisen äänistä tai kehottaa muuttamaan metsän keskelle, jos naapuri tulisi valittamaan ovelleni.

Vierailija
39/39 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kerrostalossa ei ole mitään muuta häiriötä kuin yläkerrasta kuuluva kolina, joka on välillä sen verran terävää ja intensiivistä, että hätkähtelen välillä. Naapurillani on jokin useiden kolisteluiden sarja, joka toistuu muutaman kerran illassa. Kuulostaa kuin jotain imurin letkua heiteltäisiin pitkin lattiaa, ihmeellinen ääni. Sen lisäksi yksitätisiä tavaroiden kolautteluitaa lattiaa vasten, kaapinovien paiskomista jne. Kolinaa ei kuulu öisin, joten saan ainakin nukkua rauhassa. Mutta klo 16-23 saa varautua kolinoihin, mikä on saanut minut käyttämään vastamelukuulokkeita. Voi, miten tekisikin mieli vaihtaa tämä asunto ylimmän kerroksen asuntoon tai rivitalon päätyyn... Joskus olen fantasioinut, kuinka yläkerran naapurin yläpuolinen asunto tulisi myyntiin, ja ostaisin sen itselleni. Sitten voisin itse kolistella lattiaa kostoksi tälle naapurilleni. ;-) Sitten voisin vain puhua normaaleista elämisen äänistä tai kehottaa muuttamaan metsä

Jotenkin vain pelottaa muuttaa tästä mihinkään, kun uudessa kodissa voi olla vielä pahempia ongelmia. Naapurissa voisi olla koiria, musiikin huudattajia tai vaikkapa trampoliini oman rivitalopihan naapurissa. Puhumattakaan kaiken maailman ötököistä, kuten paperitoukista. Jos ei olisi rahasta kiinni, rakennuttaisin varmaan omakotitalon johonkin korpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi