Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko empaattinen ihminen olla ilkeä?

Vierailija
20.04.2025 |

Ystäväni on hyvin empaattisen oloinen muuten, mutta on hyvin törkeä vanhemmilleen. Hän osaa hämmentävän hyvin lohduttaa ja tietää mitä toinen tarvitsee, mutta nousee raivoon vanhemmilleen, jos on eri mieltä jostain heidän kanssaan. Ystäviään kohtaan ei ole tollainen koskaan ja osaa käyttäytyä hyvin.

Voiko olla, että ystävä on vain opetellut empaattisen käyttäytymisen, muttei todellisuudessa ole sitä tippaakaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että riitelee lähimmäisten kanssa, ei ole merkki epäempaattisuudesta ellei sano jotain todella loukkaavaa

Vierailija
2/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema kiusaajat ovat yleensä empaattisia. Käyttävät vain kykyään pahaan hyvän sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänessäkin luultavasti on empaattisuutta mutta ilkeys kyllä pilaa sitäkin asiaa ja helposti on hieman epäaito ihminen kyseessä. Aika yleistä. Juttele kaverillesi ihan aidosti huolistasi ja tutkaile miten hän reagoi.

Vierailija
4/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi raivoaa ensin hänen äiti vai hän. Ahdistuuko äitinsä sanomisista. Vai onko määräävä luonne, rempseä.

Vierailija
5/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Ihmisissä on usein kaksi puolta. Minä olen mielestäni empaattinen ihminen, mutta jos joku loukkaa minua, muutun perin häijyksi.

Vierailija
6/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulema kiusaajat ovat yleensä empaattisia. Käyttävät vain kykyään pahaan hyvän sijaan.

Erikoisesti käännetty asia. Sinne pahaanhan se oma empatia sitten hukutetaan ja ihmetellään minne se lopulta hävisi kai kokonaan. Kannattaa puhua vain rehellisesti asioista.

Vierailija
7/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei vanhemmat ole narsi steja.

Vierailija
8/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti empaattinen ihminen voi halutessaan olla paljon ilkeämpi kuin vähemmän empaattinen.

Vierailija
9/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia ei välttämättä tee miukavaksi ihmiseksi. Se tarkoittaa vain, että osaa kuvitella, mitä toinen ajattelee. Jos sittn EI satu olemaan mukava, vaan kusipää, niin sitä pahemmin pystyy toista satuttamaan, mitä empaattisempi on.

Vierailija
10/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisesti käännetty asia. Sinne pahaanhan se oma empatia sitten hukutetaan ja ihmetellään minne se lopulta hävisi kai kokonaan. Kannattaa puhua vain rehellisesti asioista.

Ei sitä tarvitse erikseen kääntää. Empaattisella ihmisellä on kyky havaita toisen heikot kohdat. Kykyä voi sitten käyttää toisen tukemiseen tai lyömiseen.

Vierailija
11/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat rotu- ja maanpetturit piiloutuvat nykyään teeskennellyn empatian taakse. 

Vierailija
12/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tärähtänyt ihminen hyvin esittää empaattista. Eräskin aika törkeästi mielestäni sanoi siskostaan että voisi se kuolla pois mutta nyt kyllä ollaan niin bestistä olevinaan taas kun sisko ei enää kiusaa. Yhtäkkiä voi mennä ihan täysin tuollaiseen psykopaattisuuntaan jutut jos joku ei itseä miellytä. Yhtenä päivänä puhuu tummaihoisistakin niin maailmaahalaavasti ja toisena ne onkin inhottavia n*eekereitä. Ei aina pysy kärryillä.

Vierailija
13/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi olla. Ei empaattisen tarvitse olla jatkuvasti empaattinen.

Vierailija
14/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja-Stubbia ylistetään empaattisena johtajana, vaikka hän vihaa ja alistaa suomalaisia köyhiä. 

Vierailija
15/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Ihmisissä on aina kaksi puolta ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Epävakaa ihminen, kuten minä seilaan välillä laidasta laitaan. Olen hyvin empaattinen mutta myös ilkeä jos minua tai lapsiani loukataan. Lapseni sain ennen mitään diagnooseja. Jokainen mies on sanonut minulle että minussa on kuin kaksi eri ihmistä. Epävakaan lisäksi minulla on dissosiaatiohäiriö.

Vierailija
16/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että riitelee lähimmäisten kanssa, ei ole merkki epäempaattisuudesta ellei sano jotain todella loukkaavaa

Noin naiset perustelevat luonnevikojaan 

Vierailija
17/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Ihmisissä on aina kaksi puolta ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Epävakaa ihminen, kuten minä seilaan välillä laidasta laitaan. Olen hyvin empaattinen mutta myös ilkeä jos minua tai lapsiani loukataan. Lapseni sain ennen mitään diagnooseja. Jokainen mies on sanonut minulle että minussa on kuin kaksi eri ihmistä. Epävakaan lisäksi minulla on dissosiaatiohäiriö.

Jokainen mies=mies kenen kanssa ollut suhde tai tapailua.

Vierailija
18/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi. Ihmisissä on usein kaksi puolta. Minä olen mielestäni empaattinen ihminen, mutta jos joku loukkaa minua, muutun perin häijyksi.

Näin on. Kyllä empaattinen ihminen voi tarvittaessa olla hyvinkin ilkeä. 

Vierailija
19/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#naiset

Vierailija
20/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaattinen se vasta häijy osaa ollakin kun sille päälle sattuu, mutta yleensä siihen tarvitaan joku painava syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä