Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä ei huoli lapsia enää kylään...

Vierailija
19.04.2025 |

Mitä pitäisi tehdä? Onko vastaavasta kokemusta? Etenkin vanhimmalla on kova ikävä isää. Lapset 15v (poika), 12v (tyttö), 10v (tyttö). 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro miksi ei halua? Näkeekö lapsia kuitenkin muualla ? Onko muuten yhteydessä lapsiin esim soittelee/viestittelee? 

Kai viestejä ja soittoja on, mutta ihan varmasti lapset haluaisi viettää aikaa isän kanssa. Ennen lapset asuivat joka toinen viikko isällä, sitten alkoi tuo remppa ja lapset kävivät joka toinen viikonloppu ja nyt ei sitäkään. On aika pepusta selittää miehen puolesta surulliselle lapselle, miksi iskä ei ehdi taaskaan nähdä. 

Oletko kertonut tämän ihan noilla sanoilla isälle?

Olen. Pahoittelee tilannetta, lupaa muutosta ja silti sama jatkuu. 

Vierailija
22/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä isejä. Meillä lapset itse halusivat vähentää isän luona oloa, ennen oli viikko viikko. Nyt joka toinen viikonloppu. Isä tuntuu olevan ihan tyytyväinen tuohon. Itse olisin ainakin aika surullinen jos lapset päättää että ei halua täällä juuri olla. Isä itse puhui jo aiemmin tästä minulle, jos lapset olisivat täällä enemmän. Ja tottakai se minulle sopii. Ja ikinä en ole puhunut pahaa lapsille isästä, hän on kyllä minusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää tuomitko, kun ette tiedä tilannetta.Äidin osaavat olla todella narttuja ,kun on huoltajuudesta kyse.Kiristetään lapsilla ties mitä.Kukaan sellaista jaksa.

Enkä tarkoita ,että tässä tapauksessa olisi näin,mutta liian helposti ollaan aina tuomitsemassa.

Tämä. 

Ja kohta ihmetellään kun lapset voivat huonosti. Normisettiä.

Vierailija
24/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa isän selittää lapsille. Joku päivä muuten isä keksiikin sanoa lapsille ettet sinä ole päästänyt.

Noinhan ne isät sanoo, jotka väittää äidin vieraannuttaneen. Tosi asiassa itse ovat alun perin hylänneet ja itsensä vieraannuttaneet. 

Vierailija
25/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän luo KYLÄÄN? No tuo kertoo jo aika paljon.

Vierailija
26/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä että? 

Ennemminkin tekosyitä... On remppaa ja kiirettä, rempan takia sotkua eikä ehdi olla lasten kanssa ja uusi naisystävä muuttaa lapsensa kanssa miehen luokse ja huoneetkin menevät uusiksi. Pyh pah...

Uusi naisystävä muuttaa lapsensa kanssa? Eli omat lapset menettävät huoneita? Miltähän tuntuu, kun uusi vieras lapsi saa asua isällä? 😢

Vierailija
27/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän luo KYLÄÄN? No tuo kertoo jo aika paljon.

Tätä mietin minäkin. Mihin ihmeen kylään? Eikö luulisi olevan lapsien toinen koti? 

Vierailija
28/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko isän elämä mennyt risaiseksi. Päihdeongelmaa? Ei kehtaa päästää lapsia näkemään kotiaan?

Vierailija
29/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole ihan selvä juttu. Isä on löytänyt uuden naisen, on tähän rakastunut ja haluaa perustaa uuden perheen rakastamansa naisen kanssa. Mitä et nyt ymmärrä? Älä roiku miehessä kiinni. Hyväksy, että lapset ovat menettäneet isänsä.

Vierailija
30/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olet miehelle tehnyt käyttäen lapsia hyväksesi että mies on reagoinut noin? Turha sitten valehdella että et ole tehnyt mitään kun kaikki me tiedämme sen olevan vain valhetta

Vierailija
31/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia jotkut isät on. Ei minunkaan lasteni isä kutsu lapsia luokseen. Lapset ovat nuoria aikuisia kaikki. Yksi ei ole isänsä luona käynyt koskaan, sen jälkeen, kun on isän luota muuttanut pois. Kaksi heistä kävi siellä 2,5 vuotta sitten. 

Jatkan vielä. 

Lasteni isä löysi uuden suhteen. Tällä naisella oli myös lapsia. Ex teki kyllä selväksi, että viettää aktiivisesti aikaa näiden "uusien lastensa" kanssa. Jonkinlaista kostoa ilmeisesti siis minulle. Melko onnetonta isänä olemista. 

Vierailija
32/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kommentoimaan muiden tilanteesta mutta omasta elämästä voin sanoa sen että äitini esti isää ja minua tapaamasta ja valehteli kaikille että isäni ei halua edes nähdä minua. Kun täytin 15 vuotta minuakin alettiin kuuntelemaan ja pääsin sanomaan totuuden viranomaisille ja se johti siihen että pääsin muuttamaan äidiltäni isälleni.

Olen nähnyt äitini viimeksi yli 20 vuotta sitten enkä sitä edes halua nähdä mutta isääni käyn moikaamassa vähintään viikottain. Tämän yli 20 vuoden ajan olen tasaisin väliajoin saanut äidiltäni viestin että kuinka on ikävä ja haluaisi nähdä ja vielä ainakin olen vastannut että vieläkin muistan mitä yritit tehdä isäni ja minun suhteelle etkä ole vieläkään edes yrittänyt pyytää anteeksi sitä mitä teit. 

Halusin kertoa tämä vain sen takia kun tällä palstalla on tapana syyttää pelkästään miestä eikä suostuta edes ajattelemaan että nainen voisi olla se paha joka kaiken pahan aiheuttaa.

Vierailija
33/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kommentoimaan muiden tilanteesta mutta omasta elämästä voin sanoa sen että äitini esti isää ja minua tapaamasta ja valehteli kaikille että isäni ei halua edes nähdä minua. Kun täytin 15 vuotta minuakin alettiin kuuntelemaan ja pääsin sanomaan totuuden viranomaisille ja se johti siihen että pääsin muuttamaan äidiltäni isälleni.

Olen nähnyt äitini viimeksi yli 20 vuotta sitten enkä sitä edes halua nähdä mutta isääni käyn moikaamassa vähintään viikottain. Tämän yli 20 vuoden ajan olen tasaisin väliajoin saanut äidiltäni viestin että kuinka on ikävä ja haluaisi nähdä ja vielä ainakin olen vastannut että vieläkin muistan mitä yritit tehdä isäni ja minun suhteelle etkä ole vieläkään edes yrittänyt pyytää anteeksi sitä mitä teit. 

Halusin kertoa tämä vain sen takia kun tällä palstalla on tapana syyttää pelkästään miestä eikä suostuta edes ajattelemaan että nainen voisi olla se paha joka k

Ja isäsi ei muka aikaisemmin saanut sinuun yhteyttä tai sosiaalitoimen kautta yrittänyt saada tapaamisia?

Vierailija
34/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän pitäisi olla lasten koti eikä mikään kyläpaikka. Lähtökohtaisesti on jotain ollut pielessä jos omalle vanhemmalle mennään kylään.

Vierailija
35/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin kertoa tämä vain sen takia kun tällä palstalla on tapana syyttää pelkästään miestä eikä suostuta edes ajattelemaan että nainen voisi olla se paha joka k

Mies voi olla paha, ja nainen voi olla paha. Mutta se, joka ei halua omia lapsiaan elämäänsä, on huono vanhempi. Ja valitettavasti se on miehillä yleisempää. 

Vierailija
36/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin kertoa tämä vain sen takia kun tällä palstalla on tapana syyttää pelkästään miestä eikä suostuta edes

"Ja isäsi ei muka aikaisemmin saanut sinuun yhteyttä tai sosiaalitoimen kautta yrittänyt saada tapaamisia?"

Ota nyt huomioon tämä tapahtui -90 luvulla eikä silloin ollut kännyköitä kun oli vain kotipuhelimet ja kyllä isäni sai minuun yhteyttä kun olin tarpeeksi vanha että karkasin kotoa ja menin isälleni josta sossut tulivat minut hakemaan kun äitini oli heille valehdellut että isäni ei päästä minua palaamaan kotiin. Äitini oli sossuille valehdellut että isäni valehtelee minulle että minun puheet on valheista peräisin joten niihin ei voi luottaa. Nämä sossut olivat naisia ja jo silloin oli ajatus että naisten täytyy tukea toisia naisia niin eiväthän ne uskoneet minua tai isää ennen kun olin tarpeeksi vanha ja olin sanonut jo vuosia yhtä ja samaa asiaa 

Vierailija
37/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tuo asetelma on vinoutunut. Miten niin "kylään"? Jos olette eronneet, niin eikö isän koti silloin tulisi olla lasten toinen koti eikä mikään kyläpaikka? Kurjaa lapsille, kun uuden muikkelin lapsi saa asua isän luona, mutta omat lapset ei.

Vierailija
38/47 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisten lasten pitäisi olla tekemisissä vanhempiensa kanssa? Eikö se napanuora ole vielä katkennut. 

Yleensä aikuiset lapset perustavat oman perheen ja elämäntehtävänä on omien lasten kasvattaminen aikuisiksi (huolehtia siitä, että oma geeniperimä jatkuu maailmassa) eikä roikkua enää omissa vanhemmissa.

Vierailija
39/47 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä kirjoituksesta 🥰 Onneksi sait kertoa oman mielipiteesi ja pääsit isän luo asumaan. Tosin liian pitkään jouduit kokemaan valheita. Ymmärrän täysin, että et halua olla äitisi kanssa tekemisissä koska hän ei vieläkään halua pyytää anteeksi kamalaa tekoaan.

Minäkin olen väsynyt kaikkien isien mollaamisesta ja niin kuin kaikissa isissä olisi vika. Ainakin tällä palstalla surutta kompataan aina äitejä vaikka he kertovat vain oman totuutensa joka voi olla täytyä potaskaa. 

Äidit ovat täysin yhtä tehokkaita vieraannuttajia kuin isätkin. Äidit vain heittäytyvät pyhän äitimyytin taakse.

Ap n tapauksessa olisi kiva kuulla isän kertomana hänen näkökantansa.

Lähipiirissä vähän samankaltainen tapaus mutta onneksi viranomaiset tietävät totuuden.

Tsemppiä sulle tosi paljon!

Vierailija
40/47 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole ihan selvä juttu. Isä on löytänyt uuden naisen, on tähän rakastunut ja haluaa perustaa uuden perheen rakastamansa naisen kanssa. Mitä et nyt ymmärrä? Älä roiku miehessä kiinni. Hyväksy, että lapset ovat menettäneet isänsä.

Onko ap lla uusi mies ja asuuko ap n kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme