Olen tehnyt töissä luultavasti erään virheen,
joka on nyt kaatumassa toisten henkilöiden niskaan. Tunnustanko virheeni vai olenko hiljaa? Virhe on sellainen, jonka syytä ei voi kukaan saada selville eikä varmasti tietää. Itsekään en ole 100% varma virheestäni, mutta arvelisin olevani syypää.
Kommentit (9)
Vierailija:
joka on nyt kaatumassa toisten henkilöiden niskaan. Tunnustanko virheeni vai olenko hiljaa? Virhe on sellainen, jonka syytä ei voi kukaan saada selville eikä varmasti tietää. Itsekään en ole 100% varma virheestäni, mutta arvelisin olevani syypää.
Tottakai tunnustat, että voit olla syypää.
parempi kestää pikku harmi nyt kuin menettää itsekunnioituksensa pitkäksi aikaa.
Tai jos päädyt " tunnustuksen" tekemään, niin sano nyt ainakin että olet ehkä saattanut näin tehdä. Että et ole varma.
Mä en kyllä sanoisi mitään.
koska virhe on jo tapahtunut. Virhe ei ole suuren suuri enkä ole aivan varma olenko sitä itse tehnyt. Sen takia mietin, että sanonko mitään.
Mitä te muut tekisitte?
ap
asiakkaalleni, sain tietää siitä pomolta. Ainoa lieventävä seikka tässä jutussa oli se, etten ollut aikaisemmin laittanut tämäkaltaista tilausta, tein sen työkaverin ohjeiden mukaan. Tämä työkaveri ei maininnut niitä yksityiskohtia, jotka olisivat johtaneet tehtävän onnistumiseen. Otin itse vastuun tekemästäni viheestä ja soitin ja pahoittelin asiakkaalle tapahtunutta, johon asiakas reagoi tosi hyvin, sanoi että oikeastaan virhehän oli minua neuvoneen työkaverin, koska hän ei maininnut niitä seikkoja. Muutenkin tässä työpaikassa opastus työhön oli aika syvältä, monta asiaa piti kysyä pahimmassa kiireessä kohdalle osuessaan.
että no saattoi se virhe johtua minustakin, en ole varma ja vaikea selvittää, mutta on näinkin voinut käydä. Reilua jakaa myös negatiiviset tulokset yhteistyössä, ja vaikutat vastuulliselta.
Minä olin aiemmin kiltti ja tunnollinen työntekijä. Otin usein syyn kaikista virheistä, jotka olisivat mahdollisesti minun. Viisaat työkaverit pitivät suunsa supussa. Kohta huomasin, että kaikkien virheiden oletettiin olevan minun tekemiä. Näinhän ei tietenkään todellisuudessa ollut. Lopetin syyn ottamisen ja aloin työtovereiden tavoin osoittamaan toisia. Niin se työelämä opettaa.
Minulle ei ole tullut mieleenikään koskaan antaa jonkun muun ottaa syyt niskoille. Jos olen virheen tehnyt sen myös tunnustanut. Parhaiten asiat selviää kun heti kertoo mokansa ja niin myös parhaiten oppii.