Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin opiskelupaikkaa. Kannataako opiskella lähihoitajaksi, koulunkäynninohjaajaksi, kosmetologiksi.

Vierailija
15.07.2026 |

Olen peruskoulun käynyt ja nyt mietin mihin ammattiin kannattaa opiskella.

N 18v

Mietin opiskelupaikkaa. Kannattaako opiskella lähihoitajaksi, koulunkäynninohjaajaksi, kosmetologiksi.

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jos olet suomalainen. 

Vierailija
2/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja päädyin opiskemaan kaivinkoneen kuljettajaksi. Se kannatti. Palkkani vaihtelee 3000- 5000 euroa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiselle on todennäköisesti töitä tulevaisuudessa, toiselle voi työnsaanti olla vaikeaa ja kolmas ei saa töitä muuten kuin perustamalla oman yrityksen,

Vierailija
4/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työ on tärkeintä.  Niitä tarvitaan sairaaloissa, hoitokodeissa jne.

Vierailija
5/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan työ on tärkeintä.  Niitä tarvitaan sairaaloissa, hoitokodeissa jne.

Lapsissa on tulevaisuus. Mun mielestä näistä koulunkäynninohjaaja menee ykköseksi, tosin siihenkin hommaan taitaa auttaa lähihoitajan tutkinto.

Vierailija
6/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Miksi harkitset tuollaisia ammatteja? Ne ovat pienipalkkaisia. Naiset voivat hankkia myös patempipalkkaisia ammatteja. Itse olen sähköasentaja.

N 31v 

Vierailija
7/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsissa on tulevaisuus. Mun mielestä näistä koulunkäynninohjaaja menee ykköseksi, tosin siihenkin hommaan taitaa auttaa lähihoitajan tutkinto.

Kouluissa on opettajat. Ne hoitaa työt.

Vierailija
8/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millainen tulevaisuus? Niinpä.

Vierailija
9/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynnin ohjaaja olisi nyt nopein, jos lapsia haluat hoitaa/ohjata. Saat ammatin sillä ja jatkossa keikkatöitä opiskelun oheen. 18v kannattaa ehdottomasti jatkaa sitten amk tai yliopistossa joko hoito- tai sosiaalipuolta. Jos siis ohjaajan ammatti riittää niihin hakemiseen? Jos ei, niin lähihoitajaksi sitten. Kosmetologi on ajan tuhlausta. Sillä ei tee jatkossa mitään, toisin kuin olisi vaikka kampaaja.

Vierailija
10/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja voi hoitaa myös lapsia. Päiväkodeissa on paljon lähihoitajia töissä. 

Vierailija
11/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäynnin ohjaaja olisi nyt nopein, jos lapsia haluat hoitaa/ohjata. Saat ammatin sillä ja jatkossa keikkatöitä opiskelun oheen. 18v kannattaa ehdottomasti jatkaa sitten amk tai yliopistossa joko hoito- tai sosiaalipuolta. Jos siis ohjaajan ammatti riittää niihin hakemiseen? Jos ei, niin lähihoitajaksi sitten. Kosmetologi on ajan tuhlausta. Sillä ei tee jatkossa mitään, toisin kuin olisi vaikka kampaaja.

Koulunkäynytiavustajille on pätkätöitä, kesällä aina 2,5 kk lomautettuna. Tosi pieni palkka muutenkin. Lähihoitaja pääsee töihin jo opiskeluaikana, ensin hoiva-avustajan nimikkeellä, sitten hoitajana ja lähihoitajan sijaisena. 

Vierailija
12/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lähihoitajaopiskelija pääsee töihin nopeammin kuin koulunkäynnin ohjaaja. Jos siis opiskelujen ohessa haluaa tehdä keikkatöitä. 

Vierailija
13/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein työ näistä on ehdottomasti lähihoitajan työ.

Vierailija
14/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit lähihoitajaa, hae sosionomi opintoihin. Vähän samalaista osaamista, mutta amk tasolla. 

Lähihoitaja, jos haluat jatkaa sairaanhoitajaksi, terveydenhoitajaksi tai kätilöksi.

Kosmetologilla varmasti töitä, mut kilpailu kova. Sairaanhoitajana voit myös yrittäjänä tehdä kauneus- ja terveyshoitoja.

Vierailija
15/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja voi myös työskennellä koulunkäynnin ohjaajana. :) 

Vierailija
16/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aika wt-duuneja ja saa elää elämänsä köyhyydessä. Lukio+yliopisto on järkevin. Yliopistosta tietysti jokin työllistävä ala.

Vierailija
17/17 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentajaksi. Työt eivät lopu ja palkka hyvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan