Olen huomannut että juuri tietyn tyyppiset naiset inhoaa anoppiaan
He ovat pitkälti sellaisia, jotka omassakin parisuhteessa miehensä kanssa haluavat olla se, joka sanelee suhteessa asiat. Appivanhempiin tämä vaan ei tehoa, koska heillä on se oma elämänsä ja omat tapansa olleet jo kauan. Tämä on kontroloivalle naiselle kova paikka ja yhteentörmäys on taattu. Tästä saa sitten aina lukea, että kuinka nämä akat haukkuu, että kuinka anoppi toimii siten ja täten, ja kuinka anoppii toimii lapsenlapsen kanssa jne. Anoppi kun sattuukin olemaan tämän pirttihirmun kontrollin ulkopuolella.
Kommentit (116)
Minulla on varsin laaja kaveripiiri ja olen yli 20 vuoden ajan seurannut sivusta heidänkin parisuhde-elämiään. Käytännössä aina se, jolla on kontroloiva akka, puhuu eniten paskaa myös esim anopistaan. Ne taas joilla on kumppaninaan sellainen mukava "maalaistyttö", niin eivät todellakaan hauku samalla tavalla anoppiaan. Tässä on useamman parin otanta pitkältä väliltä.
Ap
Kerrotko vielä, millä tavalla ovat anoppejaan pyrkineet kontrolloimaan. Ihan konkreettisia esimerkkejä, miten ovat anoppinsa elämään tunkeneet.
Tää inceli jaksaa tuutatata tätä pas kaa tänne. Onneksi oma mies ei ole näin neiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee jo ihan sekavaksi. Siis nytkö ne onkin ne miehet, jotka puhuu paskaa anopistaan? Tai jos ne on kuitenkin ne miniät (mitä tossa kyllä ei lue) niin miten sulla on muka miehenä pilvin pimein naimisissa olevia naiskavereita, jotka haukkuvat anoppejaan sulle? 😂 Ootko joku sellainen homokaveri?
Olet vissiin varsin vajaa. Aloittajahan kirjoitti selvästi kaveriensa kumppaninaisista ja heidän sanomisistaan, ei niistä kavereistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää inceli jaksaa tuutatata tätä pas kaa tänne. Onneksi oma mies ei ole näin neiti.
Sulla mitään miestä ole. Korkeintaan kissa ja satisfyer.
Eli ap ei pysty kertomaan yhtä ainutta esimerkkiä siitä, millä nämä miniät ovat yrittäneet anoppinsa elämään sekaantua. Yllätys. Ei sellaista tapahdu. Valitettavasti toisinpäin kyllä. Mutta se ei ole sukupuolikysymys. Meillä appi on tullut monesti kutsumatta paikalle, selittänyt remonttimiehille omia vääriä ohjeitaan, antanut pyytämättä neuvoja ja tuonut tavaraa, mitä emme ole pyytäneet. Minä en miniänä ikinä tekisi appivanhemmilleni mitään sellaista.
Kyllä ne anopin ja miniöiden välit tulehduttaa se anopin luopumisen tuska. Ehdottaisin kirkkovihkimisiin muutosta, niin että miehen äiti taluttaa sen sulhasen alttarilla odottavan morsiamen luokse, ja luovuttaa pilttinsä niine hyvineen pois. =D Lapset on lainassa ja heillä on omakin elämänsä elettävänä. Virheitä voi tulla, mutta on se anopinkin tie voinut olla kaikennäköistä pientä suhmuraa ja kuhmuraa, jota ei tee mieli muistella. Appiukosta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee jo ihan sekavaksi. Siis nytkö ne onkin ne miehet, jotka puhuu paskaa anopistaan? Tai jos ne on kuitenkin ne miniät (mitä tossa kyllä ei lue) niin miten sulla on muka miehenä pilvin pimein naimisissa olevia naiskavereita, jotka haukkuvat anoppejaan sulle? 😂 Ootko joku sellainen homokaveri?
Olet vissiin varsin vajaa. Aloittajahan kirjoitti selvästi kaveriensa kumppaninaisista ja heidän sanomisistaan, ei niistä kavereistaan.
Opettele käyttämään lainaustoimintoa ja lakkaa esiintymästä useana eri ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi aikoinaan mm. alkoi jouluksi kylään tullessaan ripustamaan omin päin jouluvaloja ja koristeita. Kun katsokaa minä en ollut panostanut oman kotini joulukoristeluihin riittävästi. Soitteli myös pojalleen lähes päivittäin kaikesta joutavasta ja jos poika joskus ei ehtinyt tai jaksanut jutella, suuttui minulle kun oletti että yritän taustalla rajoittaa yhteydenpitoa. Aivan sekopää. Avioeron paras puoli oli se että pääsin siitä akasta lopullisesti eroon. Epäilemättä hänkin oli riemuissaan, kun oli taas ainoa nainen pojan elämässä.
Näin juuri. Onko kukaan kuullut ikinä miniästä, joka menisi lupaa kysymättä laittamaan anoppinsa kotiin jotakin? En minä ainakaan. Sen sijaan valitettavan yleistä on, että appivanhemmat käyttäytyvät lapsensa kodissa kuin heillä olisi oikeus kommentoida asioita tai jopa tehdä asioita ilman, että heiltä sitä pyydetään. Ja tuskin miniät myöskään jatkuvasti anopille soitt
Juuri näin. Edes oma äitini ei yrittänyt tulla kotiini laittamaan verhoja/kalustamaan ja siivoamaan. Todella loukkaavaa käytöstä. Ensimmäisen kerran asunnossamme käydessään anoppi huomautteli parista astiasta lavuaarissa usempaan kertaan (tulivat vielä apen kanssa ihan yllättäen ohi kulkiessaan) Puhelin numeroani en näille koskaan antanut. Siitäkös tämä oli jatkuvasti katkera. Onneksi tajusin erota ajoissa. Eron jälkeen häiriköi minua työpaikalleni niin, että mietin jo, että pitääkö tässä alkaa käräjöimään. En olisi kuulemma saanut hylätä heidän (33v) poikaansa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sanoa, että olet inhottu anoppi sanomatta, että olet inhottu anoppi.
Meitä sivustaseuraajia on useampia ja sille et voi mitään. Mulla ei edes ole miniää.
No en yhtään ihmettele. Mahdolliset miniäehdokkaat liukenee pois paikalta heti, kun ovat tavanneet sinut.
Ei oo esitelty vielä. Ja miksi ihmiset eivät voi olla jotain mielta vaikka asia ei olekkaan henkilökohtainen? Sinä taidat itse olla se pirttihirmu ja jankkaaja. Sun kannattais alkaa hyväksyä muitakin mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap ei pysty kertomaan yhtä ainutta esimerkkiä siitä, millä nämä miniät ovat yrittäneet anoppinsa elämään sekaantua. Yllätys. Ei sellaista tapahdu. Valitettavasti toisinpäin kyllä. Mutta se ei ole sukupuolikysymys. Meillä appi on tullut monesti kutsumatta paikalle, selittänyt remonttimiehille omia vääriä ohjeitaan, antanut pyytämättä neuvoja ja tuonut tavaraa, mitä emme ole pyytäneet. Minä en miniänä ikinä tekisi appivanhemmilleni mitään sellaista.
Ah, toi omien rojujen roudaaminen jälkikasvun kotiin on kyllä kans yks klassikko. Mikä siinä on että aikuisen lapsen koti on olevinaan ikään kuin joku kierrätyskeskus.
Arvatkaapa miten hirveää on jos mies tulee hyvin anopin kanssa juttuun?
Voi joskus olla kyse ihan vain siitä, että osa ihmisistä eli, siis myös anopeista, on vain perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, toi omien rojujen roudaaminen jälkikasvun kotiin on kyllä kans yks klassikko. Mikä siinä on että aikuisen lapsen koti on olevinaan ikään kuin joku kierrätyskeskus.
Ja huom. tämä ilmiö pätee kuitenki jostain syystä lähinnä täysin arvottoman roinaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaapa miten hirveää on jos mies tulee hyvin anopin kanssa juttuun?
Ei millään lailla hirveää. Silloin anoppi on ystävällinen myös miniälle, koska aidosti kunnioittaa poikaansa, eikä halua pahoittaa tämän mieltä. Paljon pahempi on anoppi, joka ei osaa kunnioittaa poikaansa ja tämän halua perustaa oma anopista erillinen perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalahtiko noita-akalla kipeästi xD
Niin ap:ta varmaan tarkoitit?
Mistä päättelet minun olevan nainen? Haluatko tulla tarkistamaan?
Ap
Juu tosiaan miehethän hyvin yleisesti tekevät tällaisia avauksia vauvapalstalle. 😂
Vauvapalstalle?
Etkö ole huomannut, minne avauksesi teit? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei? Mekin on otettu minun vanhemmilta arvokkaita ja massiivisia antiikkihuonekaluja kun heidän omaan kotiinsa ei ole enään mahtunut muuton yhteydessä. Jollekin typerälle miniä-akalle voi olla tärkeämpää saada stailata oma koti jollain Ikean paskoilla lastulevykaapeilla ja home sweet home-kylteillä.
No miksi ei? Mekin on otettu minun vanhemmilta arvokkaita ja massiivisia antiikkihuonekaluja kun heidän omaan kotiinsa ei ole enään mahtunut muuton yhteydessä. Jollekin typerälle miniä-akalle voi olla tärkeämpää saada stailata oma koti jollain Ikean paskoilla lastulevykaapeilla ja home sweet home-kylteillä.
Ai sinusta poika ja miniä ei saa päättää oman kotinsa sisustuksesta? Sekö on sitä kontrollinhalua, että anoppi ei saa päättää kaikkea toistenkin elämästä? Antiikki tai Ikea, ihan sama, kunhan kodin asukkaat saavat itse päättää mistä tykkäävät, eikä kukaan ulkopuolinen tunge määräilemään.
Onpa sinulla muuten inhottava tapa kirjoittaa. Typerä ja akka. Ja tietysti olet viaton uhri, joka on vain saanut huonon miniän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sanoa sanomatta? Missä itsetuntosi? Miten olisi sanoa, että inhoan sinua! Suoraan kasvoista kasvoihin, ettei tule erehtymisen mahdollisuuksia, eikä pääse syyttämään jotain toista vääristelyistä ja valehtelusta. Monen anopin olisi jo tässä elämänvaiheessa aika ottaa myös itsensä huomioon, lopettaa perunoiden kuoriminen ja voileipien tekeminen sille miehelle, jolla on myös kaksi kättä. Saahan sitä kynnysmattona olla loppuun asti, jos niin haluaa. T. Anoppi 70 ja risat.
Vierailija kirjoitti:
Ai sinusta poika ja miniä ei saa päättää oman kotinsa sisustuksesta? Sekö on sitä kontrollinhalua, että anoppi ei saa päättää kaikkea toistenkin elämästä? Antiikki tai Ikea, ihan sama, kunhan kodin asukkaat saavat itse päättää mistä tykkäävät, eikä kukaan ulkopuolinen tunge määräilemään.
Onpa sinulla muuten inhottava tapa kirjoittaa. Typerä ja akka. Ja tietysti olet viaton uhri, joka on vain saanut huonon miniän.
Älä feministi jaksa ulista. Tiedätkö, olen nähnyt täällä käytettävän miehistäkin ukko-nimitystä. Siis apua! Poliisi! Palokunta! Hirveää....!!!
Et taida olla ihan terve. Mies ei ole kenenkään omaisuutta. Ja mies päättää itse tekemisistään. Jos haluat pysyä väleissä poikasi kanssa, kunnioita tätä ja myös pojan puolisovalintaa. Miniän haukkuminen on suoraa oman pojan haukkumista. Koska miniä on pojan elämän rakkaus ja tärkein oma valinta.