Te joilla pieni eläke,
Paljonko saatte eläkettä? Kuinka paljon jää käyttöön laskujen jälkeen? Miten pärjäätte? Oletetaan, että ei ole säästöjä.
Tulen saamaan eläkettä 1300 euroa. Mitään muita tuloja ei ole enkä saa. Stressaa ihan hirveästi.
Kommentit (173)
Saan 1440 eläkettä kuussa 44 työvuoden jälkeen. Pärjään vain koska minulla on säästöjä.
Enkä tuhlaa typeryyksiin kuten alkoholiin, tupakkaan, tatuointeihin, huulitäytteisiin, muovihiuksiin ja -kynsiin. En siis kuluta mihinkään terveydelle haitallisiin asioihin.
Säästöilläni matkustelen, syön ravintolassa ja nautin kulttuurielämyksistä. Samolen kansallispuistoissa ja kuntoilen pt:n ohjeilla. Törsään siis kaikkeen terveelliseen ja hyvinvointiani edistäviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Saan 1440 eläkettä kuussa 44 työvuoden jälkeen. Pärjään vain koska minulla on säästöjä.
Enkä tuhlaa typeryyksiin kuten alkoholiin, tupakkaan, tatuointeihin, huulitäytteisiin, muovihiuksiin ja -kynsiin. En siis kuluta mihinkään terveydelle haitallisiin asioihin.
Säästöilläni matkustelen, syön ravintolassa ja nautin kulttuurielämyksistä. Samolen kansallispuistoissa ja kuntoilen pt:n ohjeilla. Törsään siis kaikkeen terveelliseen ja hyvinvointiani edistäviin asioihin.
Mikä järki vanhaan ihmiseen olisikaan jotain täytteitä olisi laittaa? Et sinä ulkonäöllä enää mitään tee. Se aika meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tulot nousisivat, jos pääsisin sairauseläkkeelle, jonne oikeasti kuuluisin. Tuo takuueläke vähän alle 1000 euroa, joka on vielä veroton on huomattavasti enemmän kuin nykyiset tuloni pelkkä työmarkkinatuki nettona 595 euroa. Kunpa tuosta työmarkkinatuesta ei edes menisi ennakonpidätystä. Nykyinen ennakonpidätys 20 prosenttia on täyttä ryöstöä. Joudun asumaan sukulaiseni luona ja saan asua ilmaiseksi. Tuloni eivät riitä vuokraan, mutta siihen, miksi asun sukulaiseni luona on muitakin syitä. Kuuluisin oikeasti eläkkeelle, koska kärsin mielenterveysongelmista ja olen autisminkirjolla. Muutakin vaivaa ja ongelmaa löytyy.
Tietenkin riittäisi sun saisit asumistuen ja toimeentulotuen lisäksi. Haluat vain loisia sukulaisen nurkissa ja olla rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tulot nousisivat, jos pääsisin sairauseläkkeelle, jonne oikeasti kuuluisin. Tuo takuueläke vähän alle 1000 euroa, joka on vielä veroton on huomattavasti enemmän kuin nykyiset tuloni pelkkä työmarkkinatuki nettona 595 euroa. Kunpa tuosta työmarkkinatuesta ei edes menisi ennakonpidätystä. Nykyinen ennakonpidätys 20 prosenttia on täyttä ryöstöä. Joudun asumaan sukulaiseni luona ja saan asua ilmaiseksi. Tuloni eivät riitä vuokraan, mutta siihen, miksi asun sukulaiseni luona on muitakin syitä. Kuuluisin oikeasti eläkkeelle, koska kärsin mielenterveysongelmista ja olen autisminkirjolla. Muutakin vaivaa ja ongelmaa löytyy.
Tietenkin riittäisi sun saisit asumistuen ja toimeentulotuen lisäksi. Haluat vain loisia sukulaisen nurkissa ja olla rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki vanhaan ihmiseen olisikaan jotain täytteitä olisi laittaa? Et sinä ulkonäöllä enää mitään tee. Se aika meni jo.
Vanhan nyt ymmärtäisin mutta kun nuoret ja kauniit rumentavat itsensä leikkauksilla tatuoinnilla ja täytteellä.
Saan vajaan tonnin. Ei tietenkään riitä, on säästöjä ja oma asunto
Minulla myös vuokra 700 e ja se on edullisimmasta päästä pääkaupunkiseudulla , vieläpä Helsingin kaupungin asunto lähiössä , eikä todellakaan mitään luxusta . Läävä ennemminkin .
Muista, että noin pieni eläke tulee kokonaan käteen. Pienistä eläkkeistä ei näes makseta veroja lainkaan, eikä tietenkään mene eläkemaksuja.
Eihän se 1300 ole paljoa, mutta olettaisin sinun eläneen tähänkin saakka aika pienellä, jos eläkekertymä tuon kokoinen. Olen itse ajatellut sen niin, että sitten joskus (jos pääsen eläkkeelle vielä ja olen edes hengissä) eläkkeeni tulee olemaan nykyrahassa nettona joku 2200. Saan palkkaa nyt 3200. Toisaalta eipä ole lainoja. Ei lapsia elätettävänä. En nyt tiedä, miten sitä rahaa on nyt enemmän, kun nurkissa pyörii kaksi teiniä ja asuntolainaakin on vielä jäljellä. Eikä miehen tulot ole kummoiset nytkään. Sitä paitsi olen ehkä perinyt siihen mennessä vanhempani ja eihän sieltä mitään miljoonia tule, mutta näillä näkymin muutama satatuhatta. Saan noista pääomatuloja tai annan lapsille ja totean, että loput käytän itse eli tässä on sitten nämä perinnöt. Eli käytän säästöni ja myyn asuntoni käyttäen rahat pikkuhiljaa elämään.
Avaaja ei pysty kertomaan, mitä laskuja hän hyväksyy vähennettäväksi tässä tarkoituksessa. Vaikka minä saisin yli 5000 euroa eläkettä, niin saisin sen kuitenkin menemään "laskuihin". Jos siis ostelisin laskulle tavaraa. Ostan kuitenkin köyhänä ihmisenä kaiken mahdollisen käteismaksuna kortilla. Näin pystyn heti näkemään, kuinka paljon minulla on rahaa käytettävissä ennen seuraavaa eläkettä, Elän sitten sen mukaan.
Voiko olla, että tuossa ap:n eläkkeessä on laskuvirhe? Nimittäin itellä jollain kahden vuoden työuralla hulluuseläke vajaa 2000 € (brutto) ja tuon verran tulee olee myös vanhuuseläke. Oon pitäny tuota pienenä eläkkeenä, kun tosiaan ei niitä ansaintavuosia kertyny. Tuon eläkkeen päälle saan ansaita n. 1500 €/kk. Vuokra vajaa 600 ja muut pakolliset menot ehkä satasen luokkaa. Pärjään ihan ok, mutta toisaalta en tee juuri mitään mihin rahaa menisi.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, sillä noin juuri kannattaa tehdäkin! Täältä ei lopulta mitään mukaansa saa, joten on turha jättää mitään perikunnallekaan (jos sellaisia on).
Oma hyvinvointi on kaiken "aa ja oo".
pienestä eläkkeestä ei mene veroa,mut summia en tiedä