Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla pieni eläke,

Vierailija
19.04.2025 |

Paljonko saatte eläkettä? Kuinka paljon jää käyttöön laskujen jälkeen? Miten pärjäätte? Oletetaan, että ei ole säästöjä.

Tulen saamaan eläkettä 1300 euroa. Mitään muita tuloja ei ole enkä saa. Stressaa ihan hirveästi.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nippa nappa tonni. Siitä asuminen, lääkkeet ja kaikki muu. Ruuassa on säästettävä mahd, paljon. 

Saat lisäksi kansaneläkettä.

Jos on eläkeikäinen.  Voi alle 65v olla eläkeläinen eikä silloin muuta tule.

Väärä tieto. Jos saa työeläkkeen ennen kuin täyttää 65 vuotta, voi alkaa nostaa kansaneläkettä varhennettuna. Tietenkin silloin kansaneläkkeen määrää vähennetään jonkin verran.

Kansaneläkkeen varhennusvähennys on 0,4 prosenttia kuukautta kohti.

Vierailija
142/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaimman työn tekijät saavat pienimmän palkan ja pienimmän eläkkeen. Näinhän se menee tässä maailman vääryydessä. Raskas vuorotyö voi olla lisäksi suurena rasitteena, mutta siltikään eläke ei juuri nouse.

Olin työn raskaan raataja ja kunto petti viiskymppisenä.  Saan kumminkin 2500€/kk tk eläkettä, ylityöt nosti jonkun verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke (netto) yht. 1320,- e joka sisältää kansaneläkkeen ja lisäksi asumistuki 320,-  e. Vuokra + muut laskut yht. noin 800,- e kk. Säästöjä jonkun verran. Ei onneksi terveysmenoja. Lisäksi ruoka, vaatteet ja muut menot. Selviän tällä vielä mutta haen nyt halvempaa asuntoa.

Vierailija
144/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeleikkurit vaan heilumaan ja yli 2000 e kk eläkkeet valtion takavarikkoon! Kohtuus kaikessa kulutuksessa pitää olla! 

Vierailija
145/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38,5 mrd euroa vuodessa. Maksetaan eläkkeitä Suomessa vuodessa. Siitä voisi kyllä leikata 10 mrd euroa. Hallitus hoi! Ja oppositio hoi!

Eläkkeet eivät mene valtion budjetista. Hallitus ei voi niihin vaikuttaa.

Voi vaikuttaa. Valtio voi muuttaa lakeja ja takavarikoida eläkekassat ja muuttaa työeläkkeen suuruuden. Kyllä voi, jos poliitikoilta löytyisi munaa.

Voi ei. Ei valtio voi muuttaa lakeja. Suomessa VAIN EDUSKUNTA säätää lait.

Sulla on paljon virhetietoa. Lisäksi Suomessa on laissa omaisuuden turva, joten ennaltä säästetyt eläkkeet ovat sen suojassa.

Toki eduskunta voi säätää hallituksen esityksestä äänestämällä lakeja, jotka muuttavat eläkejärjestelmää, mutta sitä ei voida muuttaa

ELÄKKEET EIVÄT OLE SUOJASSA! Minun eläkettä leikattiin vuonna-21 kerralla alas päin lähes 14 prosenttia...TODISTEET LÖYTYY. älkää kirjoitelko luuloharhoja tänne!

Vierailija
146/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosa jää käteen. Terveenä jäisi enemmän. 

Vierailija
147/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38,5 mrd euroa vuodessa. Maksetaan eläkkeitä Suomessa vuodessa. Siitä voisi kyllä leikata 10 mrd euroa. Hallitus hoi! Ja oppositio hoi!

Voi vaikuttaa. Valtio voi muuttaa lakeja ja takavarikoida eläkekassat ja muuttaa työeläkkeen suuruuden. Kyllä voi, jos poliitikoilta löytyisi munaa.

Sulla on paljon virhetietoa. Lisäksi Suomessa on laissa omaisuuden turva, joten ennaltä säästetyt eläkkeet ovat sen suojassa.

Toki eduskunta voi säätää hallituksen esityksestä äänestämällä lakeja, jotka muuttavat eläkejärjestelmää, mutta sitä ei voida muuttaa

Onneksi EU voi puuttua tilanteeseen ja muuttaa TAKAUTUVASTI nyt maksettavat eläkkeet suomessa ja pakottaa valtion leikkaamaan kaikki yksityisetkin työeläkkeet. Niinkuin Kreikassa tehtiin.

Otetaan vaan lisää valtionvelkaa ja ajaudutaan saneerauslistalle, niin saadaan vihdoin nuo ylisuuret 1940-1950 luvulla syntyneiden työeläkkeet leikkuriin. Hyvä EU ja hyvä Kreikka! 

Vierailija
148/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki eduskunta voi säätää hallituksen esityksestä äänestämällä lakeja, jotka muuttavat

Eläketurvakeskus

https://www.etk.fi

Eläketurvan muutokset vuosi vuodelta

2021. Vuonna 2021 työeläkkeen alin vanhuuseläkeikä voi täyttyä vuonna 1957 ... Kansaneläkeindeksi jäädytettiin ja sitä leikattiin 0,85 % vuoden 2016 tasosta.

Vierailija
149/173 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon tärkeyden huomaa parhaiten eläkkeellä. Varsinkin pienellä eläkkeellä. Vuokralla on kalliimpaa.

Vierailija
150/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti että kaikille pitäisi olla eläke 1500 €/kk.

Olen 40-luvulla syntynyt ja eläkettä netto n. 1300 €/kk, ei muita sosiaalisia tukia.

- - Joku toinen kirjoitti että eläkeläiset rellestävät Välimerellä, no ehkä jotkut, ja muuallakin. Itse en ole Välimerta koskaan nähnytkään. 

Vierailija
151/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että pääsisin eläkkeelle. Olis enemmän kuin 595/kk

Vierailija
152/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä ei kannata kerryttää ainakaan suomessa, härski progressiivinen verotus pitää huolen että vain verottaja hyötyy, lisänä ylimääräinen raippavero 5,85% mikäli eläke yli 47k vuodessa joten syljeskele kattoon kotisohvalla ja saat saman eläkkeen kuin töitä tekemällä.

Vierailija
153/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää työkyvyttömyyseläkkeellä enää ostovoiman alenemisen takia. Se on 1100. Työkyvyttömyyseläke tarkoittaa myös isompia sairasmenoja mitä normaali ihmisellä. Olen kuitannut niitä esimerkiksi luottokortilla pahimpina aikoina. Saan tehdä vähän töitä, mutta ongelma on tietenkin se, että minulla on myös fyysinen sairaus mikä oireilee kipuina ja uupumuksena. Olen käynyt töissä ja sitten maannut päivän kivuissa työpäivän jälkeen ja viimeksi mies joutui taluttamaan sängystä jääkaapille kun en meinannut saada jalkaa liikkumaan eteenpäin enää työpäivän jälkeen ja huusin kivusta. No, onpahan rahaa maksaa lääkärilaskunsa ja ruokansa xD En tiedä kumpi stressaa enemmän, kipu vai se että ei ole varaa maksaa laskuja. Mietin vain miten ihmiset pärjää vielä pienemmillä rahoilla. Itselläni kuitenkin teoriassa olisi vielä varaa esim säästää asunnosta, vaikken asumistukea saakaan. Toisaalta asuntoni on valittu terveysongelmiani ajatellen.

Onnekseni voin myös välilllä jäädä töistä pois kokonaan, kun oireet ja uupumus kasvaa sille tasolle, etten pärjää enää.

Vierailija
154/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupassa töissä ja koskaan vuosien aikana varastelua ei ole tapahtunut näin paljoa. Syypää on hallituksen päätökset ja inflaatio. Tunnen sympatiaa monia varastelijoita kohtaan. Tiedän myös ruokakassit millaisia ne ovat, koska minulla on yksi tuttu joka näitä haki ja olen myös joskus toimittanut kaupasta ruokaa ruokakeräyksiin. Niitäkin on mennyt yhä vähemmän kun tuli ilta-alet. Monet ruokakassit ei tosiaankaan tarjoa mitään ruokavaliota mitä ihminen tarvitsee.

Vierailija
155/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ei tulisi elämästä mitään. Niin kauan kuin meitä on kaksi, tulemme jotenkuten toimeen kun ei ole lainoja emmekä shoppaile turhaa roinaa.

Mies on yli 10 v vanhempi kuin minä, joten väliin tulee mieleen, että mites mun sitten käy jos hän kuolee ennen mua? Jopa paljonkin ennen, sehän on ihan todennäköistä.

Olen harkinnut siinä vaiheessa ainoaksi vaihtoehdokseni poistua tältä pallolta.

Vierailija
156/173 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 e jää laskujen jälkeen. Asun vuokralla, en saa asumistukea, koska säästöt. Kosken säästöihin vain pakosta. Yksin siis asun. Mitään ei yleensä jää tilille. Lääkekulut onneksi nyt laskivat, kun tuli maksukatto täyteen.

Vierailija
157/173 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä 2165eur netto.

Omistusasunto.

Hyvin pärjään ja jää säästöönkin.

Vierailija
158/173 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis bruttona 1300.

Ap

Työeläkkeen päälle kannattaa hakea kelan eläke siihen lisäksi ja saat eläkeläisen asumistuen jos asut vuokralla .

Vierailija
159/173 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulot nousisivat, jos pääsisin sairauseläkkeelle, jonne oikeasti kuuluisin. Tuo takuueläke vähän alle 1000 euroa, joka on vielä veroton on huomattavasti enemmän kuin nykyiset tuloni pelkkä työmarkkinatuki nettona 595 euroa. Kunpa tuosta työmarkkinatuesta ei edes menisi ennakonpidätystä. Nykyinen ennakonpidätys 20 prosenttia on täyttä ryöstöä. Joudun asumaan sukulaiseni luona ja saan asua ilmaiseksi. Tuloni eivät riitä vuokraan, mutta siihen, miksi asun sukulaiseni luona on muitakin syitä. Kuuluisin oikeasti eläkkeelle, koska kärsin mielenterveysongelmista ja olen autisminkirjolla. Muutakin vaivaa ja ongelmaa löytyy.

Vierailija
160/173 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et paljoa sairastele, niin pärjäät ihan hyvin tai ole autoa

normaalit menot, asuminen, ruoka, vakuutukset, puhelin,netti, sähkö, pussilippu, lääkkeet

mulla sama eläke ja muutama satanen jää vielä  humpuukiin

vaatteita ja kodikoneta ei tarvi ostaa

leppoisia eläkepäiviä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän