Oon niin kateellinen erään tuttuni elämästä, että itku pääsi
Kaikki on täydellistä ja harmonista ja elämä on onnistumisia täynnä.
Kommentit (106)
Mistä sinä sen tiedät? Keskity omaan elämääsi ja sen kehittämiseen.
Minkä ikäinen olet? Itse olen nyt 40 ja olen tajunnut elämästä sen, että mikään ei ole täydellistä, vaikka se kuinka näyttäisi siltä!
Kauniissa kehossa voi olla sairauksia, jotka eivät näy päälle päin. Parisuhde voi olla suljettujen ovien takana väkivaltainen. Työpaikka voi olla stressaava, vaikka sillä tienaakin hyvin jne.
Elämässä aina jollakin menee paremmin, mutta onnellisuus piilee pienissä arjen asioissa ja niistä iloitsemisessa.
Kateus ahistaa, koska kateus on juuri sitä ahistuksen tunnetta.
Miksi aina lohdutetaan sanomalla että no eiköhän sillä tutullakin ole jokin oikeasti huonosti, älä kadehdi. Tuohan on aika toksista... Eikö ennemmin kannattaisi neuvoa että keskity OMAAN elämään, jos kadehdit jotain niin se tarkoittaa että omassa elämässä ei ole kaikki niin kuin itse haluaisi, ja miksi ei ole, keskity muuttamaan sitä.
Myös sinun on mahdollista saavuttaa ne asiat, joista kateutta tunnet!
Älä myöskään säti itseäsi, on ymmärrettävää että herää kateutta kun näkee jollain jotain mitä todella haluaa. Se on inhimillistä:)
Kypsät aikuiset ihmiset käsittelevät kateutensa itsensä kanssa ja eivät osoita sitä käytöksellään.
Olen aina iloinnut jos sukulaisilla, ystävillä ja tuttavilla menevät asiat hyvin. Kateutta en tunne koskaan, mitä hyötyä siitä olisi. Ihan tavis olen ja aina omillani mukavasti toimeen tullut.
Voin luvata että ei kenelläkään ole helppoa! Voi olla sairauksia, joista kukaan ei tiedä tai esimerkiksi läheinen kuollut. Eräs hyvä ystäväni oli väkivaltaisessa suhteessa, vaikka somejulkaisuista sai kuvan täydellisestä rakkaudesta.
et voi koskaan tietää mitä rankkoja kokemuksia kukin käy läpi vaikka päällepäin näyttää menevän hyvin.
Totuus on eri juttu kuin some-markkinointi. Tässä maailmassa ei ole ihmistä, joka pääsisi helpolla ja jonka elämä olisi täydellistä.
Kasva aikuiseksi. Tuollaisen asenteen takia et olekaan saavuttanut omassa elämässäsi toivomiasi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Itse olen nyt 40 ja olen tajunnut elämästä sen, että mikään ei ole täydellistä, vaikka se kuinka näyttäisi siltä!
Kauniissa kehossa voi olla sairauksia, jotka eivät näy päälle päin. Parisuhde voi olla suljettujen ovien takana väkivaltainen. Työpaikka voi olla stressaava, vaikka sillä tienaakin hyvin jne.
Elämässä aina jollakin menee paremmin, mutta onnellisuus piilee pienissä arjen asioissa ja niistä iloitsemisessa.
Olen 44 ja olisin varmasti onnellisempi, jos itse saisin näiden ongelmieni kanssa elää kauniissa talossa puolison kanssa ja tukenani olisi laaja ystäväpiiri ja lapsuudenperhe. Eikä tarvitsisi miettiä onko varaa ostaa ruokaa tai kehtaanko mennä ulos näin rumana.
Ap
Harva kertoo vaikeuksistaan tutuille. Ensinnäkin kukaan ei halua sellaista voivottelua kuulla ja lisäksi moni tykkää yksityisyydestä eikä kaipaa asioidensa yleisempää ruodintaa.
Esimerkiksi minun ja puolisoni elämä saattaa näyttää onnistumisten sarjalta, jossa taianomaisen helposti asiat järjestyvät hienosti ja mikään ei ole koskaan pielessä. Todellisuus on sitten muuta, terveydestä alkaen. Emme vain halua jakaa yksityisiä asioitamme.
Et voi tietää toisen tilannetta oikeasti. Elämäsi on onnellisempaa jos keskityt siihen etkä muiden elämiin. Muiden mahdolliset hyvät hetket eivät ole sinulta pois ja jokainen vähänkin pidempään elävä kokee kyllä riittävästi myös huonoja aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on eri juttu kuin some-markkinointi. Tässä maailmassa ei ole ihmistä, joka pääsisi helpolla ja jonka elämä olisi täydellistä.
Kenenkään elämä ei ole täydellistä mutta Joillakin on helpompi elämä ja paljon enemmän iloa kuin surua. Se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina lohdutetaan sanomalla että no eiköhän sillä tutullakin ole jokin oikeasti huonosti, älä kadehdi. Tuohan on aika toksista... Eikö ennemmin kannattaisi neuvoa että keskity OMAAN elämään, jos kadehdit jotain niin se tarkoittaa että omassa elämässä ei ole kaikki niin kuin itse haluaisi, ja miksi ei ole, keskity muuttamaan sitä.
Samaa ihmettelen. Ei kauniiden kulissien takana ole mitään helvettiä, jolla tarvitsisi lohdutella itseään tai muita, vaan ihmisten elämä voi oikeasti olla onnellista. Toki se monesti on kiinni elämänasenteesta myös, kokeeko tyytyväisyyttä elämäänsä.
Luin eräästä kateutta käsittelevästä kirjasta, että eniten kadehditaan sitä, että kokee olonsa onnelliseksi. Se osui, koska eräs henkilö on sanonut kadehtivansa minua, vaikka minulla ei ole mitään erikoista jota kadehtia. On sairauksiakin, mutta lasini todella on puoliksi täysi eikä tyhjä kuten hänellä.
Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Kaikilla.
Kannattaa keskittyä oman elämän hyviin asioihin. Pieniinkin. Sillä tulevaisuudessa voi olla jotain rankempaa ja silloin ajattelee, että voi kunpa olisin osannut elää toisin ja nyt elämä on liian kauheaa. Koettu on.
Vierailija kirjoitti:
Ja oletetaan samalla, että kadehtijalla ei ole esimerkiksi niitä terveysongelmia.
Mä olen köyhä, ruma, kipeä sekä fyysisesti että psyykkisesti ja kaiken lisäksi vielä yksinäinen hylkiö, joka ei kelpaa edes mihinkään töihin.
Ap
Siis miksi ihmisiä jotenkin lohduttaa se että jollain olisi vaikeaa kauniin ulkokuoren alla?? Mikä teitä vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Se on vain ulkokuori. Et voi oikeasti tietää, millaista hänellä todellisuudessa on.
Todellisuudessa on todennäköisesti vieläkin paremmin. Harmittaako? Se on hyvä 😁
Se on vain ulkokuori. Et voi oikeasti tietää, millaista hänellä todellisuudessa on.