Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS avoimena: Tatuoinnit kaduttavat syvästi niitä ottaneita. Mitä ajatuksia herättää? Kadutko syvästi?

Vierailija
19.04.2025 |

Niin

Kommentit (287)

Vierailija
181/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vielä luulevat, että tatuoinnit on jotenkin hienoja ja yksilöllisiä. Vaikka jokaisella torspolla on niitä nykyään.

Tämä on kyllä totta. Kuntosalilla huomaa hyvin tämän ilmiön, että varmaan puolella minua nuoremmista (~40-v) on tatuointeja ja useilla se ei jää yhteen, vaan niitä on PALJON. Naisilla ehkä vielä enemmän kuin miehillä. Edustan 80-luvun alkupuolella syntyneenä ehkä viimeistä ikäluokkaa, joka ei ole suurelta osin leimattu.

Vierailija
182/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt kolmea erittäin merkityksellistä ja itselle tärkeää asiaa, jotka haluan tatuoida ihooni ja ne tulevat olemaan sanat, Live, Laugh, Love. Ensi viikolle on aika varattu ja uskon että tämä muuttaa elämäni ja ihmiset katsovat minua jatkossa uusin silmin. Nähden syvyyden joka minussa piilee.

Ihanaa omaperäistä voimaantumista. Lause Live, Laugh, Love on niin syvällistä ja ajatuksia herättävää, että ihan kananlihalle tässä menee. Varmasti itsellesi hyvin merkityksellinen lause ja varmasti unohtaisit sen ilman, että se on hakattu ihoosi. Taidan mennä ottamaan samanlaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin rokkari ennen, se on yhä identiteettini vaikka ura on ohi. Olen ylpeä siitä ajasta ja sen merkeistä.

Lähikapakassa musisointi kaljapalkalla ei vielä rokkaria tee. 

Miksi ei? Siellä ne aidoimmat rokkarit on.

Vierailija
184/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy 22 tatuointia,nenäkoru,kulmakoru ja rastat. Olen 41-vuotias. Haistatan paskat niille joiden mukaan minun pitäisi katua tatuointejani,ottaa lävistykset pois ja leikata rastat pois,"näyttää ikäiseltäni". 

Mahdat olla näky.

Vierailija
185/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista, normiet täälä arvottaa taas maailmaa sen mukaan kuka mahtuu heidän ahtaaseen boksiin normaalista ja hyväksyttävästä, te olette minulle kuin kauhuelokuvan hahmoja, yksiulotteisia tuomitsevia hirviöitä.

En minä kadu leimojani, mutta ymmärrän kyllä senkin puolen että tämmöisen ns äärimmäisen taiteen muodon siirtyminen mainstreamiks ei ole harmitonta eikä sen kuuluisi olla joka irmelin ja jannen saatavilla.

Nyt kuitenkin puhutaan body modifikaatiosta, pysyvistä muutoksista jotka voi pahimmillaan aiheuttaa solumuutoksia ja syöpää.

Tatuoinneille kävi vähän sama kun internetille, molemmat meni pilalle kun ihmismassat saapui ja kapitalismi alkoi tuhoamaan kaiken.

Sinäkö olet joku originaali uniikki lumihiutale ja ne muut ovat niitä halveksittuja massoja? Omasta mielestäsi olet siis korkeamman tason tatskattu kuin joka irmeli ja janne. Todellisuudessa olet samaa tatskamassaa kuin muutkin.

Vierailija
186/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä edelleen omistani. Mutta laitoinkin viiltelyarpien vuoksi, että peittyvät.

Kunnon WT-meininkiä.

Maisterit käyköön yli opistonsa mutta paras koulu on elmän koulu

Vierailija
187/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legioonan ja veriryhmän tatuoinnit PITÄÄ olla.

Vierailija
188/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut. Enkä otakaan. 

Ei ole mitään järkeä ottaa pysyviä kuvia ihoon. Niihinhän voi milloin tahansa kyllästyä kuten nyt joillekin on käynytkin. Ja sitten harmittaa. Kun eihän monet ihmiset pysty edes pysyviin ihmissuhteisiinkaan tai pitämään samaa hiusmallia tai vaatetyyliä tai edes mielipidettä.

Vierailija
189/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.

Ketä kiinnostaa sun sanomat 😅. Nykyajan harha omasta kiinnostavuudesta.

Ne on muistiinpanoja. Sulla ei varmaan ole mitään muistettavaa paitsi munaukset.

Vierailija
190/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena 80-luvulla omassa kaveripiirissä harvinainen: en lähtenyt tatska -villitykseen, jäi leimat ottamatta. Enkä ole katunut. Tykkään kyllä edelleen sellaisista pienistä, persoonallisista tatskoista, jotka paljastuvat kun vaatteita vähän riisuu.

Sen sijaan näkyvistä, isoista tatuoinneista on tullut kyllä vuosien mittaan iso turnoff. Ne lähes poikkeuksetta viestivät mt-ongelmista, rikollisuudesta, narkkiudesta, wanna-be-koviksista, tuntuu kuin koko ihmisestä tulisi tuhnuinen roska, joka sulautuu tuhnuiseen, söhryjen peittämään ghettorakennukseen. Mitään persoonallista, rohkeaa niissä ei enää ole, jos on koskaan ollutkaan. 

Vierailija
191/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän ja kullin tatuoinnit kaduttaa. Varsinkin kullis ainakin kuukauden arkuus, aivan niinku impotenssi olis ollu. Ja nenä näyttää kauvempaa paskaselta.

Vierailija
192/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä edelleen omistani. Mutta laitoinkin viiltelyarpien vuoksi, että peittyvät.

Kunnon WT-meininkiä.

Maisterit käyköön yli opistonsa mutta paras koulu on elmän koulu

Noin sanoo vain sellainen, jolta akateemiset opinnot puuttuvat. Toisin sanoen: happamia.

Vierailija
193/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ekan tatskan nelikymppisenä. Sitten niitä kertyi muutama. Osa on muuttunut vähän tuherrukseksi, aiemmin ei ollut niin tarkkoja koneita kuin nykyisin.

Eihän ne enää kauniita ole, mutta en kuitenkaan kadu. Jokainen on otettu tietyssä elämänvaiheessa ja ne muistuttavat omasta eletystä elämästä.

Vierailija
194/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy 22 tatuointia,nenäkoru,kulmakoru ja rastat. Olen 41-vuotias. Haistatan paskat niille joiden mukaan minun pitäisi katua tatuointejani,ottaa lävistykset pois ja leikata rastat pois,"näyttää ikäiseltäni". 

Mahdat olla näky.

Hän on varmasti kaunis. Tuo asenne yhdistettynä ulkonäköön on minun mielestäni just mitä pitääkin olla.

Vierailija
195/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina oli nappiverkkarit rahvaan suosiossa, nykyään tatuoinnit.

Vierailija
196/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Kaikilla merkitys ja voin ne helposti peittää jos olisi tarve.

Vierailija
197/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä mutta... Voisikohon Suomessa ottaa käyttöön jonkinlaiset kastinmerkit otsaan ? Esim. Persuille semmoinen pääkallomerkki kuin on merirosvolipussa, että osaisimme olla varuillan. Ja muillekin rikollisille vaikka sinimusta ympyrä tai vaikka ruiskukka. Sakset-tatuointi olisi myös kuvaava.

Vierailija
198/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden ystävälläni oli kaulaan tatuoitu katkoviivat ja saksien kuva, josta olin kateellinen hänelle. Jostain syystä en enää ole kateellinen.

Vierailija
199/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.

Ketä kiinnostaa sun sanomat 😅. Nykyajan harha omasta kiinnostavuudesta.

Ne on muistiinpanoja. Sulla ei varmaan ole mitään muistettavaa paitsi munaukset.

Ootko muistivihosta kuullut koskaan? Sinne voi tehdä muistiinpanoja ja tarvittaessa vaikka pyyhkiäkin.

Vierailija
200/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

*Luca 29.8.2009*

*joku muu lähiönimi dd.mm.yyyy*

*tribaali*

*enkelinsiivet*

*jotain muuta nonsensa*

😂