Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassojen ulkopuolella vaimojaan odottelevat ukot

Vierailija
18.04.2025 |

Miksi Suomessa on jotenkin normaalia, että vaimot lähetetään ruokakauppaan ostamaan kärryistä päätellen viikon ostokset miesten istuessa puhelimilla kassojen ulkopuolisilla penkeillä? Pahimmillaan kärttyisinä hoputtavat sieltä vaimojaan ja ihmettelevät mikä kestää.

Tätä todistanut nyt pääsiäisen alla useaan otteeseen.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa heille on oma lastenvahti ja baari

Miehille oma lastenvahti?

Et kai sä sitä yksin jätä kaupan edustalle?

Voi karata muiden narttujen perään?

Vierailija
62/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieheni on liikuntavammainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni mukaan 65-80 -vuotiaat naiset ovat miehilleen ruokakaupassa pahimpia. Kyllä ihmetyttää se tylytys, jota todella usein kuulee hyllyjen välissä täällä Hämeessä ainakin. Yleistä on. Mies ei sano mitään, ja jos sanoo, se mitätöidään asap. Olen itse vastualueeni perheessä valinnut ja se on ruoanlaitto sekä ruokaostosten teko. Mielestäni saman henkilön on tehtävä ostokset, joka niistä ruokaakin laittaa. Yksinkertaisempaa niin ja sujuvaa. Olen nyt lähestymässä 50 vuotta ja päättänyt tarkkailla käytöstäni, jos mieheni on mukana kaupassa. En halua ikinä muuttua sellaiseksi solvaajaksi, mitä vanhempi polvi osin on. Jos kuulette minun sellaista tekevän, saa tulla huomauttamaan. En nimittäin hetkeäkään usko, että se tylytys jää vain ruokakauppareissuihin. Kotona sama jatkuu kaikesta. Okei, kärttyisiä äijiä on yhtälailla liikaa ja asetelma voi olla tosi vaikea toisinkin päin. Onko vanheneminen noin kamalaa, sitä usein mietin.

Häme on perinteisesti mahtiemäntien aluetta. 

Vierailija
64/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ne ukot valittaa, kun naiset ostaa vääriä tuotteita/liian kalliita tuotteita. Menisivät sinne kauppaan itse ostamaan, niin ei tarvisi joka asiasta jäkättää.

Vierailija
65/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfat eivät käy maitokaupassa. 

Näin on. Alfat käy ainoastaan kaljakaupassa.

Vierailija
66/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mieheni on liikuntavammainen.

Sama täällä. Ei ole meille mikään ongelma. Kun ei ollut autoa, kannoin ruokatarvikkeet kotiin. Nyt vähän helpottaa, kun auto alla. Voi valita edullisemman kaupan eikä lähikauppaa.

Äitini aikoinaan hoiti kaikki ruokaostokset,  vaikka isä teki kyllä ruokaa. Isän mukanaolo  kaupoilla oli meille lapsille aina juhlaa, kun isä osti aina jotain extraa. Äiti oli tiukempi.

Vierailija
67/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa ruokakaupassa käymisen, koska itse vihaan ruokakauppoja ja ruokaostoksia. 

N43

Vierailija
68/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla, perinteisillä naisilla ei välttämättä ole ajokorttia! Siksi on pakko kärttää se kärttyinen ukko mukaan kuskiksi.

Toinen vaihtoehto on sitten roudata ruoat kotiin polkupyörällä.

Miehellehän se ruoka vaan ilmestyy sitten pöytään. Ei tajua, mitä aineksia koriruokaan tarvitaan eikä varsinkaan,  mitä kaikki maksaa.

Vierailija
69/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mielelläni lähicittariin, jossa on pieni kahvilaosasto.

Mies on siellä parkissa ja saan katsella ja miettiä rauhassa ostotarpeita ja suunnitella aterioita.

Kun olen valmis, hän iloisesti tulee maksamaan ostokset ja roudaa ne autoon. :D

Vierailija
70/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä, että miehillä on päässään tai paperilla lista, joka kerätään kyytiin optimaalisessa järjestyksessä. Me ei jäädä kauppaan kiertelemään, se ei ole meillä luonteenmukaista. Mies jää kassojen läheisyyteen, jottei naisen tarvitse kantaa niitä kasseja. Kiukuttelu taas on turhaa, kaikki tietävät ettei suurin osa naisista selviä hypermarketista sisään ja ulos nopeasti.

Vierailija
71/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mielelläni lähicittariin, jossa on pieni kahvilaosasto.

Mies on siellä parkissa ja saan katsella ja miettiä rauhassa ostotarpeita ja suunnitella aterioita.

Kun olen valmis, hän iloisesti tulee maksamaan ostokset ja roudaa ne autoon. :D

Miksi et maksa itse?

Vierailija
72/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä, että miehillä on päässään tai paperilla lista, joka kerätään kyytiin optimaalisessa järjestyksessä. Me ei jäädä kauppaan kiertelemään, se ei ole meillä luonteenmukaista. Mies jää kassojen läheisyyteen, jottei naisen tarvitse kantaa niitä kasseja. Kiukuttelu taas on turhaa, kaikki tietävät ettei suurin osa naisista selviä hypermarketista sisään ja ulos nopeasti.

Miksi siis te ette tee yksin niitä ostoksia, vaan lähetätte naiset ne yksin tekemään? Missä se "miehinen logiikka"?

Vierailija
73/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mieheni kanssa lähes aina yhdessä kaupassa. Molemmilla kauppalappu puhelimessa. Selviämme ruokaostoksista nopeasti, kun minä kerään vihannekset ja hedelmät ja mieheni leivät,  juustot, kalat ja lihat, tapaamme usein maitohyllyllä, josta jatkamme voin ja pakasteiden kautta kassalle. 

Tavarat hihnalle, toinen jää maksamaan ja toinen menee pakkaamaan ostokset kahteen kestokassiin.

Autoon päästyämme sanomme, että olipa taas tosi nopea ostosreissu. 

Vierailija
74/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei sitten syökkään joka ei viitsi tulla ruokakauppaan. Ainoostaan jos toinen on sairaana tai joku muu este, voidaan passata.

Kyllä ruokakaupassa käynti kuuluu ihan kaikkien velvollisuuksiin. Sinne mennään tykätään tai ei eikä tässä elämässä kaikki voi kivaa olla ja passsuuttaa epämiellyttävät velvollisuudet muilla.

Vierailija
75/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäis olla mukana? Minulle on aivan sama mitä sieltä ostetaan, mutta vaimolle on tärkeää valita juuri tietty tuote. Näin on helpompaa. Olen mukana ainoastaan koska minulla on ajokortti ja vaimolla ei.

Vierailija
76/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis te ette tee yksin niitä ostoksia, vaan lähetätte naiset ne yksin tekemään? Missä se "miehinen logiikka"?

Koska vaimolle ei kelpaa se mitä mies ostaa.

Vierailija
77/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten alusvaateosastolla kärryineen vaimoaan odottavat miehet (usein vanhat ukot), on kurjimpia. Etsi siinä sitten rintsikoita kun joku vanha kurppa kyylää päästä varpaisiin silmä kovana.

Vierailija
78/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä nykyajan miehekkyyttä. Naiset hoitavat kotityöt, lapset, kantavat painavat ruokakassit.

Miehet tekevät miesten työt. Eli vaihtavat renkaat kaksi kertaa vuodessa. Huh, olipa siinä taas hommaa.

Miinustin siksi, että kun yhdessä teemme ruokaostokset, maksamme ne vuorotellen, niin mieheni AINA kantaa ostokset autoon ja autosta sisälle. Hänestä olisi hirveän noloa antaa minun kantaa ruokakasseja.

Vierailija
79/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten alusvaateosastolla kärryineen vaimoaan odottavat miehet (usein vanhat ukot), on kurjimpia. Etsi siinä sitten rintsikoita kun joku vanha kurppa kyylää päästä varpaisiin silmä kovana.

Kovana onneksi vaan silmä, ei m..a

Vierailija
80/139 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ne ukot valittaa, kun naiset ostaa vääriä tuotteita/liian kalliita tuotteita. Menisivät sinne kauppaan itse ostamaan, niin ei tarvisi joka asiasta jäkättää.

Moniko mies tekee tuollaista? Suurin osa miehistä ei välitä tuon taivaallista mitä tuotetta ostetaan. Rasva on rasvaa oli se merkiltään mitä vain. Sama maidon kanssa. Leipä on leipää. Ero on siinä onko se vaaleaa vai tummaa. Eikä sekään ole niin justiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme