Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Jumala ajattelee muista uskonnoista

Vierailija
18.04.2025 |

?

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskonnot pitäisi kieltää ! Aiheuttaa vain sotia maailmaan.

Ihmiset uskoisivat silti ja sotisivat.

Vierailija
162/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Tämä herra ei ole minun jumalani joten minulla saa (saisi) olla muita jumalia.

huomatkaa muuten että tämän herran kieltäessä muut jumalat hän samalla tulee myöntäneeksi niiden olemisen (uskovaisen mielessä) mutta pyrkii kiellolla hankkimaan itselleen monopoliaseman. Selvästi epävarma asemastaan.

Saatana on todellinen, kadotus /helvetti on todellinen. Saatanan eksytys, valheet, tuhovoima on todellinen.

Onko teillä tämä saatana saunassa ja nukkuessakin mukana? Seksissä, lasta synnytettäessä? Mahtaa olla kortisolitasot korkealla, kun on joka paikassa aina vaan saatana. Kaunis auringonlaskukaan ei ole Jumalan luomaa teatteria, vaa

Tapahtukoon sinulle tahtosi/näkemyksesi mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä tämä saatana saunassa ja nukkuessakin mukana? Seksissä, lasta synnytettäessä? Mahtaa olla kortisolitasot korkealla, kun on joka paikassa aina vaan saatana. Kaunis au

Tapahtukoon sinulle tahtosi/näkemyksesi mukaan

Kelpaisi, valitsen kerran kerrasta mieluummin olemassaolon päättymisen kuin Raamatun kuvaileman taivaan.

Vierailija
164/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kristinuskon jumala tai oikeastaan juutalaisten jumala, tietäisi olevansa ainoa jumala, miksi hänen  kieltäisi ihmisiä uskomasta kehenkään muuhun jumalaan. Taitaa olla vain mustis. Lähinnä tulee mieleen päiväkotilapset tuommoisista vaatimuksista. Leikit vain minun kanssani, et kenenkään muun.

Jumala kieltää siksi ettet joutuisi kadotukseen, ei kateudesta...

"7:5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,

7:6 ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne,

7:7 niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen.

7:8 Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.

7:9 Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia

Vierailija
165/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä Häneltä suoraan, ap!

Vierailija
166/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiede ei ole "todistanut" Jeesuksen olemassaoloa, koska tuollaista ei voi tieteen keinoin todistaa

Tiede ei vielä kykene siihen, mutta voi se olla mahdollista.

Vierailija
167/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
168/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon harhaoppeja onkaan olemassa? On niin paljon eri suuntauksia kristinuskossakin. Miksi eivät pääse yhteisymmärrykseen oppien sisällöstä? Se minua hämmentää.

Vierailija
169/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon harhaoppeja onkaan olemassa? On niin paljon eri suuntauksia kristinuskossakin. Miksi eivät pääse yhteisymmärrykseen oppien sisällöstä? Se minua hämmentää.

Saatana yrittää harhauttaa erilaisilla uskonnoilla ja toki myös kieltämällä Jumalan. Raamattu eli Jumalan Sana on hyvin selkeä siinä mitä pitää "tehdä" = uskoa Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Sillä pelastut.

Vierailija
170/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksei koska ihmiset eivät noudata Raamatun sanaa, vaan vaativat omien painotusten noudattamista muilta ennemmin kuin rakastaisivat lähimmäistään. Siihen se tiivistyy noin lyhyesti. 500 vuoden välein näyttäisi tulevan aina suurempi skisma kristikuntaan. 

Toki kaikki suurimmat kristinuskon suuntaukset opettavat samalla tavoin perusasioista, jotka on tiivistetty esim. uskontunnustukseen. 

Vierailija
171/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana yrittää harhauttaa erilaisilla uskonnoilla ja toki myös kieltämällä Jumalan. Raamattu eli Jumalan Sana on hyvin selkeä siinä mitä pitää "tehdä" = uskoa Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Sillä pelastut.

Mutta toisaalta jos ajattelee että olisi itse syntynyt esim intiaan, niin voi olla että olisi hindu. Miksi tämä olisi väärin vain synnyinseudun ja kulttuurin takia? Lapsihan on altis ottamaan vaikutteita aikuisista.

Vierailija
172/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta jos ajattelee että olisi itse syntynyt esim intiaan, niin voi olla että olisi hindu. Miksi tämä olisi väärin vain synnyinseudun ja kulttuurin takia? Lapsihan on altis ottamaan vaikutteita aikuisista.

Tottakai, eihän kaikki Suomessa syntyneetkään ole kristittyjä saati aidosti usko Jumalaan. Itsekin olin pitkään tapakristitty, kunnes Pyhä Hengen avulla tajusin että mun pitää oikeasti antaa elämäni Jeesukselle eikä vaan rukoilla hyviä asioita tapahtuvaksi. Jumala kyllä ilmoittaa jokaiselle itsestään myös Intialaisille hinduille tavalla tai toisella. 

Vierailija
173/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vielä miljardeja pimeydessä vaeltaa. Toivottavasti nyt ymmärrät lähetystyön tärkeyden.

Eri

Vierailija
174/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede ei ole "todistanut" Jeesuksen olemassaoloa, koska tuollaista ei voi tieteen keinoin todistaa

Tiede ei vielä kykene siihen, mutta voi se olla mahdollista.

Millaisella metodologialla tuollainen tutkimus tehtäisiin ja mikä olisi sen lopputulos? 

175/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Tämä herra ei ole minun jumalani joten minulla saa (saisi) olla muita jumalia.

huomatkaa muuten että tämän herran kieltäessä muut jumalat hän samalla tulee myöntäneeksi niiden olemisen (uskovaisen mielessä) mutta pyrkii kiellolla hankkimaan itselleen monopoliaseman. Selvästi epävarma asemastaan.

Monoteistien joskus sanotaankin olevan melkein ateisteja, sillä he ovat skeptikkoja tuhansien jumalien suhteen. Eli kristitty monoteisti on ateisti Zeuksen, Jupiterin, Odinin, Ran, Taivaantaaton ja ties kuinka monen jumalan kohdalla, ja täysateistista ainoana poikkeuksena Raamatun jumala, jonka tapauksessa he ovat teistisiä.

Skeptikko ei tarkoita

Vaikka ajatuksesi on mielestäni ihan kiinnostava, niin näkisin kyllä, että skeptisyys on sopiva termi kuvailemalleni asialle.

Jos sanotaan, että "henkilö X on skeptikko", tarkoitetaan yleensä, että henkilöllä on yleinen skeptinen elämänasenne tai filosofinen kanta. Jos taas sanotaan, että "henkilö X on Y-skeptikko", tarkoitetaan yleensä sitä, että henkilöllä on epäilevä asenne väitettä tai asiaa Y kohtaan riippumatta hänen muista tiedollisista kannoistaan.

Jos joku sanoo kristitylle, että hän tietää lentävän spagettihirviön olevan ainoa oikea jumala, on kristityn asenne tätä väitettä kohtaan skeptinen. Kristitty siis ajattelee, että kyseisellä pastafarilla ei ole totuudenmukaista tietoa asiasta. Hänen voidaan sanoa olevan pastaskeptikko, vaikka hän ei hän olisi yleinen skeptikko. Samoin hän voi olla Krishna-skeptikko, Brahma-skeptikko, Ahura Mazda-skeptikko ja niin edelleen.

Vierailija
176/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muiden uskontojen jumalat ovat paholaisia!

On vain yksi Jumala ja muut ovat saa tan an valhetta millä ihmisiä eksytetään.

Kristityillä on sairas ihailu saatanaa kohtaan. Ei ole tervettä puhua siitä koko ajan. Just saying.

Miten ihmeessä muuten voi puhua tästä toisesta puolesta, puhumattomuudella pahuus ei katoa mihinkään, ja ihmisille on selkeämpää kun tietää mihin joutuu kun tekee väärin. Totuus kipuilee teissä ateisteissa.

Meissä? En ole ateisti, vaan uskon Jumalaan. Itse olet saatanan kosiskelija, aina uskiksilla saatana ja pahuus on se nro 1 jutuissa. Jokainen saa tehdä elämällään mitä lystää.... mutta on se kumma, että KOSKAAN ei uskikset julista, että hei tiedätkö Jumala antaa rauhan, vastaa rukouksiin ja on sun paras kaveri jos oot yksin. Aina puhe alkaa siitä päästä, että uhkaillaan pahalla ja saatanalla. Uskonnon opettajakin julisti lukiossa, kuinka saatanaa tulee kunnioittaa. En varmasti kunnioita. Vaikka vetäisitte kuulan kallooni. Kunnioitan vain ja ainoastaan itseäni ja Jumalaa tässä maailmassa. Saatte pitää saatananne ihan itsellänne. Sairasta touhua. 

Vierailija
177/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös epäjumalanpalvonta ole myös joku asia mihin laitat toivosi Jumalan yli, odotat sen suojelevan sinua, takaavan onnen, teet uhrauksia muusta tuon kys. asian eteen jne. 

Ap

Vierailija
178/187 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös epäjumalanpalvonta ole myös joku asia mihin laitat toivosi Jumalan yli, odotat sen suojelevan sinua, takaavan onnen, teet uhrauksia muusta tuon kys. asian eteen jne. 

Ap

Kyllä. Jos joku muu asia on elämässä tärkeämpää kuin Jumala niin se on henkilön epäjumala. Jollekin voi olla raha, jollekin urheilu, jne. 

Vierailija
179/187 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vielä miljardeja pimeydessä vaeltaa. Toivottavasti nyt ymmärrät lähetystyön tärkeyden.

Eri

Lähetystyö on ihan turhaa hommaa. Tyhjän kaupittelua.

Vierailija
180/187 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muiden uskontojen jumalat ovat paholaisia!

On vain yksi Jumala ja muut ovat saa tan an valhetta millä ihmisiä eksytetään.

Kristityillä on sairas ihailu saatanaa kohtaan. Ei ole tervettä puhua siitä koko ajan. Just saying.

Miten ihmeessä muuten voi puhua tästä toisesta puolesta, puhumattomuudella pahuus ei katoa mihinkään, ja ihmisille on selkeämpää kun tietää mihin joutuu kun tekee väärin. Totuus kipuilee teissä ateisteissa.

Meissä? En ole ateisti, vaan uskon Jumalaan. Itse olet saatanan kosiskelija, aina uskiksilla saatana ja pahuus on se nro 1 jutuissa. Jokainen saa tehdä elämällään mitä lystää.... mutta on se kumma, että KOSKAAN ei

Olet täysin eksyksissä. Viha ja kiihkoraivo, olkoon Jumala sulle armollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi