Miksi naisten juhlapukeutuminen on niin paljon vapaampaa kuin miesten?
Siis miehillä vain puku ja senkin pitää olla tumma kun taas naiset voivat aidosti valita mitä laittavat ylleen
Kommentit (10)
No riippuu juhlasta, joissain käy vaalea puku jaaika monessa perusjuhlassa käy siisti pukeutuminen, ei tarvitse olla puku päällä, esim. pellavahousut ja kauluspaita sopii avecin kesämekon pariksi.
Miksi mies ei voisi laittaa vaikka minkävärisen puvun päälleen? Olen nähnyt vaaleanpunaisia pukuja miesten päällä.... itse mies sen päättää mutta näköjään valitsee aina jonkun tumman värin. Teetä turkoosinvärinen puku tai taivaansininen puku itsellesi.
Miesten puvun idea on tasa-arvoistaa miehet niin ettei heti näe onko kyseessä kurvernööri vai mattimeikäläinen, kaikilla sama setti päällä. Naisen juhla-asun idea on antaa naisten kauneuden loistaa ja kaunistaa juhlia, jokaiselle sopii parhaiten eri värit ja mallit.
Nainen on juhlissa tavallaan vieläkin miehen koriste. Siksi pukeutuminen on vapaamuotoisempaa.
Koska naiset ovat juhlien sydän ja sielu. Ketään ei kiinnosta minkä värinen kravatti Sepolla on päällä, sori Seppo siitä.
Koska naiset eivät ole heti homottelemassa ja vidduilemassa toisilleen, jos laittaa vähän väriä ja röyhelöä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei voisi laittaa vaikka minkävärisen puvun päälleen? Olen nähnyt vaaleanpunaisia pukuja miesten päällä.... itse mies sen päättää mutta näköjään valitsee aina jonkun tumman värin. Teetä turkoosinvärinen puku tai taivaansininen puku itsellesi.
Koska sitä pidetään epäkohteliaana iltatilaisuuksissa?
Mies saa pukeutua kuin haluaa mutta koska ei yhtään kiinnosta, niin laittaa mustan puvun. Katso miten esim Sami Sykkö pukeutuu.