Auttakaa, olen aika epätoivoinen
En tiedä mitä tekisin elämälläni, kun loppuu sekä voimat että rahat. Hirveä prokastrinaatio vaivaa, enkä saa töitäni tehdyksi, vaikka taistelen lähes läpi vuorokauden saadakseni ne tehtyä. Koko ajan tulee huonoa palautetta kun deadlinet paukkui ja nukun yössä vain keskimäärin 4 tuntia kun yritän epätoivoisesti tehdä. Viikolla vähemmän, viikonloppuna yritän paikkailla univelkoja. Kyse ei ole siis unettomuudesta, vaan yritän valvoa väkisin kun aika loppuu kesken. Kaiken lisäksi saan töistäni vähemmän palkkaa kuin tarvitsisin ja olen miinuksella joka kuukausi. Säästöjä ja omaisuutta ei yhtään, velkaa 60000. Ihan kohta kaikki luottomahdollisuudet käytetty loppuun. Nyt hajosi autokin, rahaa uuteen ei ole, töihin ei pääse ilman. Jotain myytävää tavaraa löytyisi vielä, mutta kun ei ole aikaa ruveta myymään mitään! Ja kaikki halpaa pikkutavaraa, josta ei paljon hyödy. Eli kuluu paljon sikaa ennen kuin saa yhtään mitään varteenotettavaa aikaan. Työ on määräaikainen ja päättyy kesäkuussa. Tavallaan helpotus, tavallaan kauhistus kun sitten tulot vasta tippuukin. 
Antakaa nyt vinkkejä, mistä päästä yritän alkaa purkamaan ongelmaa 🤯😪🤯🤕
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa teet vaan 8h päivässä töitä, ja kaikki muu saa jäädä. Se on vain ja ainoastaan työnantajan ongelma jos ei saa tehtyä töitä työaikana.
Ihan päivänselvä provo tämä on, mutta näitä on hyvä käydä joskus läpi, on nimittäin olemassa oikeitakin ihmisiä jotka ovat vastaavalla tavalla kusessa.
Ei se ole työnantajan ongelma, vaan minun. Koska olen virkavastuulla töissä ja mun on nyt vaan saatava tehtyä työni.
-ap
Et vaan tee. Mitäs ne siihen, tuskin turpaakaan saat. Potkutkin ois vaan siunaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa teet vaan 8h päivässä töitä, ja kaikki muu saa jäädä. Se on vain ja ainoastaan työnantajan ongelma jos ei saa tehtyä töitä työaikana.
Ihan päivänselvä provo tämä on, mutta näitä on hyvä käydä joskus läpi, on nimittäin olemassa oikeitakin ihmisiä jotka ovat vastaavalla tavalla kusessa.
Ei se ole työnantajan ongelma, vaan minun. Koska olen virkavastuulla töissä ja mun on nyt vaan saatava tehtyä työni.
-ap
Et vaan tee. Mitäs ne siihen, tuskin turpaakaan saat. Potkutkin ois vaan siunaus.
Tällainen vaan sotii pahasti yleistä elämänasennettanu vastaan. Mutta epätoivoiselta todella tuntuu. Kaikki tilit tyhjinä, yhdellä luottokortilla vielä 400 euroa. Auto työmatkaan vielä hommaamatta. Pääsiäisvapaa kohta loppu. Mitään työtä ei ole saatu loppuun, mitään en ole saanut laitettua myyntiin että jostain tulisi rahaa. Minulla on tuossa 33-kohtainen lista asioista jotka pitäisi olla jo hoidettuna. Yhtään en ole siis saanut valmiiksi. En ollenkaan pysty keskittymään tai vaihtoehtoisesti uuvun heti kun aloitan.
-ap
Koskenkorvaa kaksin käsin...auttaa..
Vierailija kirjoitti:
Koskenkorvaa kaksin käsin...auttaa..
Ei auta
Tehtävälista pitää olla tarpeeksi yksityiskohtainen, jotta siitä on hyötyä. Esimerkiksi ei, että tyhjennä varasto, vaan esim. käy kuvaamassa tavara X ja laita myyntiin. Myös työasioissa näin. Eli ei esim. Kirjoita raportti, vaan jokin yksi juttu, joka raportin tekemiseksi vaaditaan. Eli tekeminen pitää pilkkoa eri osavaiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tehtävälista pitää olla tarpeeksi yksityiskohtainen, jotta siitä on hyötyä. Esimerkiksi ei, että tyhjennä varasto, vaan esim. käy kuvaamassa tavara X ja laita myyntiin. Myös työasioissa näin. Eli ei esim. Kirjoita raportti, vaan jokin yksi juttu, joka raportin tekemiseksi vaaditaan. Eli tekeminen pitää pilkkoa eri osavaiheisiin.
On kuitenkin vähän järjetöntä tuhlata hupenevia voimavaroja siihen, että teen 300-kohtaisia listoja, jotka eivät kuitenkaan auta mitään siihen, että jaksaisin tehdäkin ne. Nuoresta asti olen listoja tehnyt...
- ap
-ap