Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, olen aika epätoivoinen

Vierailija
18.04.2025 |

En tiedä mitä tekisin elämälläni, kun loppuu sekä voimat että rahat. Hirveä prokastrinaatio vaivaa, enkä saa töitäni tehdyksi, vaikka taistelen lähes läpi vuorokauden saadakseni ne tehtyä. Koko ajan tulee huonoa palautetta kun deadlinet paukkui ja nukun yössä vain keskimäärin 4 tuntia kun yritän epätoivoisesti tehdä. Viikolla vähemmän, viikonloppuna yritän paikkailla univelkoja. Kyse ei ole siis unettomuudesta, vaan yritän valvoa väkisin kun aika loppuu kesken. Kaiken lisäksi saan töistäni vähemmän palkkaa kuin tarvitsisin ja olen miinuksella joka kuukausi. Säästöjä ja omaisuutta ei yhtään, velkaa 60000. Ihan kohta kaikki luottomahdollisuudet käytetty loppuun. Nyt hajosi autokin, rahaa uuteen ei ole, töihin ei pääse ilman. Jotain myytävää tavaraa löytyisi vielä, mutta kun ei ole aikaa ruveta myymään mitään! Ja kaikki halpaa pikkutavaraa, josta ei paljon hyödy. Eli kuluu paljon sikaa ennen kuin saa yhtään mitään varteenotettavaa aikaan. Työ on määräaikainen ja päättyy kesäkuussa. Tavallaan helpotus, tavallaan kauhistus kun sitten tulot vasta tippuukin. 

Antakaa nyt vinkkejä, mistä päästä yritän alkaa purkamaan ongelmaa 🤯😪🤯🤕

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko oikeesti autoa?

Ostin auton nykyistä työtä varten. Ilman sitä en mitenkään pääse töihin. Täysin kannattamaton työ kyllä, ei olisi pitänyt ollenkaan mennä.

-ap

Vierailija
42/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan diakonia ei maksa velkoja. Mutta voit saada neuvontaa, mitä voisi tehdä ja mistä kysyä apua. Siis juuri niitä neuvoja, joita toivot täältä. Saatko ruoka-apua jostakin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, yhtään kukaan ihminen ei voi sua auttaa - mutta Jumala pystyy muuttamaan koko elämäsi jos vaan pyydät häneltä apua.

Rukoile Taivaan Isältä anteeksi kaikki syntisi Jeesuksen nimessä, niin Hän auttaa sinua.

Tee parannus kaikesta synneistäsi Jumalan avulla, niin sinä uudestisynnyt, pelastut ja koko elämäsi muuttuu.

Sinulta ei tule silti silloin vaikeudet loppumaan, päinvastoin, mutta saat kaikkiin ongelmiisi apua Jumalalta Pyhän Hengen kautta ja silloin sinulla on usko ja toivo elämässä, joita ilman ihminen ei jaksa elää. 

Kiitos, arvostan kirjoitustasi. Olen kuitenkin jo uskossa ja siksi en tietenkään loppuun asti epätoivoinen. Näiden maallisten asioiden suhteen kumminkin keinot ja voimavarat tuntuvat olevan lopussa. Lottovoittoa olen rukoillut jo vuosikaudet - en vain itseni takia, vaan siksi että olisi niin kiva auttaa muita samoissa onge

Ano pääsyä velkajärjestelyyn.

Vierailija
44/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan diakonia ei maksa velkoja. Mutta voit saada neuvontaa, mitä voisi tehdä ja mistä kysyä apua. Siis juuri niitä neuvoja, joita toivot täältä. Saatko ruoka-apua jostakin? 

Seurakunnan diakoni on exäni tuttu ja juoruaisi hänelle. Ruuan suhteen olen todella nirso ja luultavasti en saisi syötyä mitään ruoka-apuja. Ostan ruokaa luotolla. Toistaiseksi kaksi Visakorttia on vielä toiminut

-ap

Vierailija
45/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkajärjestelystä

se ei onnistu, ellei ole ensin joutunut ulosottoon. En ole ulosotossa ja haluaisin välttää sen.

-ap

Vierailija
46/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin silti harkitsemaan sitä ruoka-apua. Ehkä voisit käydä juttelemassa vaikka työterveydessä psykologilla, vielä kun sellainen mahdollisuus on. Ehdottomasti tämä!

Vierailija
47/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jossakin sun pitää joustaa, jos haluat muutosta tilanteeseen. 

Vierailija
48/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hajosi autokin, rahaa uuteen ei ole, töihin ei pääse ilman. ----Työ on määräaikainen ja päättyy kesäkuussa. 

Ei pääty kesäkuussa, vaan aiemmin, jos et kerran enää sinne pääse ilman autoa. 

Vierailija
49/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaativa asiantuntijatyö jos nettopalkka on 2200€ salli mun nauraa. Jätä se alkoholia niin mieli vielä kirkastuu. Nyt on selittelyn makua ja paljon!

Vierailija
50/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia toivotan. 

Vierailija
51/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun duuni on turha ja voit lopettaa jos et pärjää siinä. Ihan höpön löpöä koko stoori

Vierailija
52/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hajosi autokin, rahaa uuteen ei ole, töihin ei pääse ilman. ----Työ on määräaikainen ja päättyy kesäkuussa. 

Ei pääty kesäkuussa, vaan aiemmin, jos et kerran enää sinne pääse ilman autoa. 

Se auto onkin nyt jostain saatava. Vertaisvuokra-autoja olen aikaisemmin käyttänyt satunnaisiin tarpeisiin, kun ei ollut autoa. Rahat ei vaan oikein riitä loppuajan autovuokriin.

-ap

Vierailija
53/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaativa asiantuntijatyö jos nettopalkka on 2200€ salli mun nauraa. Jätä se alkoholia niin mieli vielä kirkastuu. Nyt on selittelyn makua ja paljon!

Palkka onkin tonnin huonompi kuin mitä sen pitäisi olla. 

-ap

Vierailija
54/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun duuni on turha ja voit lopettaa jos et pärjää siinä. Ihan höpön löpöä koko stoori

Työttömänä asiat olisi kumminkin vielä huonommin.

-ap

Vierailija
55/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko käydä lääkärillä, hakea sairaslomaa.

Kuulostaa uupumukselta. Ehtisit nukkua tarpeeksi ja ajatukset selkenisivät. Keskusteluapuakin löytyy eri tahoilta. Velkaneuvonta?

Vierailija
56/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedällä on rahaa reilusti, pikku vinkki vaan...

Vierailija
57/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on nostaa kissa pöydälle. Olen avoin itsellesi ja muille tilanteestasi, käytä näitä tässä ketjussa kerrottuja tukipalveluita. 

Vierailija
58/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko käydä lääkärillä, hakea sairaslomaa.

Kuulostaa uupumukselta. Ehtisit nukkua tarpeeksi ja ajatukset selkenisivät. Keskusteluapuakin löytyy eri tahoilta. Velkaneuvonta?

Uupumusta tämä onkin. Mutta selitin tuolla aikaisemmin, että yritän epätoivoisesti suoriutua, jotta olisi edes jotain mahdollisuuksia saada kunnollinen työpaikka seuraavaksi. Pari pidennettyä viikonloppua olen ollut kuumeessa ja mahataudissa, koska en ole vaan kyennyt lähtemään töihin. Mutta yritän selvitä jotenkin työsuhteen loppuun.

-ap 

Vierailija
59/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennaista on nostaa kissa pöydälle. Olen avoin itsellesi ja muille tilanteestasi, käytä näitä tässä ketjussa kerrottuja tukipalveluita. 

En oikein jaksa uskoa, että mielenterveysongelmaiseksi leimaantuminen auttaisi minua parantamaan tilannettani. Tarvitsisin oikeasti hyväpalkkaisen työn, että selviäisin veloista.

- ap 

Vierailija
60/87 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys menee tuolla menolla, se on taloudellisesti ja inhimillisesti kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä