Auttakaa, olen aika epätoivoinen
En tiedä mitä tekisin elämälläni, kun loppuu sekä voimat että rahat. Hirveä prokastrinaatio vaivaa, enkä saa töitäni tehdyksi, vaikka taistelen lähes läpi vuorokauden saadakseni ne tehtyä. Koko ajan tulee huonoa palautetta kun deadlinet paukkui ja nukun yössä vain keskimäärin 4 tuntia kun yritän epätoivoisesti tehdä. Viikolla vähemmän, viikonloppuna yritän paikkailla univelkoja. Kyse ei ole siis unettomuudesta, vaan yritän valvoa väkisin kun aika loppuu kesken. Kaiken lisäksi saan töistäni vähemmän palkkaa kuin tarvitsisin ja olen miinuksella joka kuukausi. Säästöjä ja omaisuutta ei yhtään, velkaa 60000. Ihan kohta kaikki luottomahdollisuudet käytetty loppuun. Nyt hajosi autokin, rahaa uuteen ei ole, töihin ei pääse ilman. Jotain myytävää tavaraa löytyisi vielä, mutta kun ei ole aikaa ruveta myymään mitään! Ja kaikki halpaa pikkutavaraa, josta ei paljon hyödy. Eli kuluu paljon sikaa ennen kuin saa yhtään mitään varteenotettavaa aikaan. Työ on määräaikainen ja päättyy kesäkuussa. Tavallaan helpotus, tavallaan kauhistus kun sitten tulot vasta tippuukin. 
Antakaa nyt vinkkejä, mistä päästä yritän alkaa purkamaan ongelmaa 🤯😪🤯🤕
Kommentit (87)
Onko sinulla adhd? Selittäisi prokrastinaatiota ym. elämänhallinnan vaikeutta
Mieti pystytkö tehostamaan työtäsi? Se että et nuku kuin 4 tuntia aiheuttaa univajeen, joka haittaa kaikkea tekemistä ja ajattelua. 
Aloita vaikka tekemällä budjetti. Mihin sinun rahasi menevät ja mistä asioista voit tinkiä? Jos olet suurimman osan päivästä töissä, sinulla ei pitäisi kulua rahaa turhaan.
Velka 60 000. Millainen korko, saako jostain matalamman koron, lyheneekö velka? Miten paljon, voiko lyhentää enemmän?
Miten voi olla, että omaisuutta ei ole yhtään, jos velkaa on 60.000 euroa? Eikö se olekaan asuntovelkaa? Ja luottomahdollisuudet käytetty loppuun eli olet elänyt kädestä suuhun pikavipeillä ja nyt itket täällä omaa laiskuuttasi? Jo on elämänhallinta pielessä ja ilmeisesti opiskelut opiskelematta, tutkinnot suorittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla, että omaisuutta ei ole yhtään, jos velkaa on 60.000 euroa? Eikö se olekaan asuntovelkaa? Ja luottomahdollisuudet käytetty loppuun eli olet elänyt kädestä suuhun pikavipeillä ja nyt itket täällä omaa laiskuuttasi? Jo on elämänhallinta pielessä ja ilmeisesti opiskelut opiskelematta, tutkinnot suorittamatta.
Jaa, minä en todellakaan ollut laiska ja olin töissä, silti oli pakko turvautua pikalainoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ota itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin.
No voi kiitos kommentistasi. Mutta jos et huomannut, niin teen jo lähes 24/7 töitä. Tai ainakin yritän.
-ap
Kukaan, yhtään kukaan ihminen ei voi sua auttaa - mutta Jumala pystyy muuttamaan koko elämäsi jos vaan pyydät häneltä apua.
Rukoile Taivaan Isältä anteeksi kaikki syntisi Jeesuksen nimessä, niin Hän auttaa sinua.
Tee parannus kaikesta synneistäsi Jumalan avulla, niin sinä uudestisynnyt, pelastut ja koko elämäsi muuttuu.
Sinulta ei tule silti silloin vaikeudet loppumaan, päinvastoin, mutta saat kaikkiin ongelmiisi apua Jumalalta Pyhän Hengen kautta ja silloin sinulla on usko ja toivo elämässä, joita ilman ihminen ei jaksa elää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on elämisvelkaa ja avioerossa jäänyttä ongelmaa. Joo, elämänhallinta on kyllä pielessä. Mutta olen kyllä korkeakoulutettu ja nytkin on vaativa asiantuntijatyö. Työkyky on vaan hiipunut vuosien varrella. En ole koskaan ollut tehokas ihminen, mutta nyt tuntuu että on loputkin tehot katoamassa.
Miten muuten ajattelit, että purkaukseen auttaisi minua selviämään eteen päin?
-ap
Ensiksi fysiikka ,untoon, niin elämänlaatu paranee. Ymmärrän ettei sinun ole aikataulujen vuoksi mahdollista kuntoilla, mutta tankkaa vitamiineja esim vihannesmehuista ja hedelmistä. Taukojumppaa hartiat ja niska.
Itsellä sama tilanne jo yli kymmenen vuotta. Pelkään loppuunpalamista.
Älä tee kuin sen verran kun ehdit. Jos työ loppuu kesäkuussa niin miksi ihmeessä uhraisit itsesi sille työlle? Ja ala jo etsiä uutta työpaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, yhtään kukaan ihminen ei voi sua auttaa - mutta Jumala pystyy muuttamaan koko elämäsi jos vaan pyydät häneltä apua.
Rukoile Taivaan Isältä anteeksi kaikki syntisi Jeesuksen nimessä, niin Hän auttaa sinua.
Tee parannus kaikesta synneistäsi Jumalan avulla, niin sinä uudestisynnyt, pelastut ja koko elämäsi muuttuu.
Sinulta ei tule silti silloin vaikeudet loppumaan, päinvastoin, mutta saat kaikkiin ongelmiisi apua Jumalalta Pyhän Hengen kautta ja silloin sinulla on usko ja toivo elämässä, joita ilman ihminen ei jaksa elää.
Kiitos, arvostan kirjoitustasi. Olen kuitenkin jo uskossa ja siksi en tietenkään loppuun asti epätoivoinen. Näiden maallisten asioiden suhteen kumminkin keinot ja voimavarat tuntuvat olevan lopussa. Lottovoittoa olen rukoillut jo vuosikaudet - en vain itseni takia, vaan siksi että olisi niin kiva auttaa muita samoissa ongelmissa rämpiviä. Jumalalla näyttää kuitenkin olevan jotain muita suunnitelmia kuin tämä helppo ratkaisu.
Syntejäni en ole jättänyt katumatta. Jos viitsisit rukoilla puolestani, että jokin minulle sopiva ovi aukeaisi?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mieti pystytkö tehostamaan työtäsi? Se että et nuku kuin 4 tuntia aiheuttaa univajeen, joka haittaa kaikkea tekemistä ja ajattelua.
Aloita vaikka tekemällä budjetti. Mihin sinun rahasi menevät ja mistä asioista voit tinkiä? Jos olet suurimman osan päivästä töissä, sinulla ei pitäisi kulua rahaa turhaan.
Velka 60 000. Millainen korko, saako jostain matalamman koron, lyheneekö velka? Miten paljon, voiko lyhentää enemmän?
Pahin ongelma on juurikin se, että olen toivottoman tehoton. Ainoa hetki milloin tehoja löytyy, on se epätoivoinen viime hetken rutistus läpi yön. 
Menoni olen laskenut moneen kertaan. Palkka ei riitä edes pakollisiin, mutta mikään lisätyö ei todellakaan onnistu, kun ei edes omaisuuden myyminen. Tai jos käytän aikaa myymiseen niin sitten on entistä epätoivoisempaa töiden kanssa. Töiden loputtua yritän kyllä, koska minulla on maksullinen varasto, josta eroon pääseminen säästäisi 200€/kk. Mutta tähän hätään mahdoton ponnistus.
-ap
Voitko keskustella pomosi kanssa työn määrästä? Saattaa olla, että teet kiltteyttäsi liikaa ja tarvitset apua.
velkoihin voit kysyä pienempää maksuerää ainakin nyt toistaiseksi kun tulosi eivät riitä. Yritä myös säästää kaikesta mistä suinkin pystyt. Itse laitan aina säästötilille edes pienen summan kun saan rahaa. S-bonukset on myös menneet jo monta vuotta suoraan säästöön. 

luulen että ongelma on tuo että sinulle on annettu liikaa töitä yhdelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaana otan todellakin niskastani kiinni. Niin se elämä paranee.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee kuin sen verran kun ehdit. Jos työ loppuu kesäkuussa niin miksi ihmeessä uhraisit itsesi sille työlle? Ja ala jo etsiä uutta työpaikkaa
Etsin koko ajan, mutta luuletko että on helppo saada uutta työtä, jos saa surkeat suositukset edelliseltä työnantajalta? Sairasloma mielenterveyssyistä houkuttelisi kovasti, mutta yritän tämän takia jaksaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin ongelma on juurikin se, että olen toivottoman tehoton. Ainoa hetki milloin tehoja löytyy, on se epätoivoinen viime hetken rutistus läpi yön.
Menoni olen laskenut moneen kertaan. Palkka ei riitä edes pakollisiin, mutta mikään lisätyö ei todellakaan onnistu, kun ei edes omaisuuden myyminen. Tai jos käytän aikaa myymiseen niin sitten on entistä epätoivoisempaa töiden kanssa. Töiden loputtua yritän kyllä
Kuinka kauan sinulla on ollut tuo varasto? Ja minkä arvoisia ne tavarat siellä ovat? Nimittäin jos et saa niiden myymisestä omiasi takaisin (eli ne varaston kulut) niin et tee tuolla varastolla mitään ja pääset niistä eroon lahjoittamalla kierrätyskeskukselle.
Vierailija kirjoitti:
Voitko keskustella pomosi kanssa työn määrästä? Saattaa olla, että teet kiltteyttäsi liikaa ja tarvitset apua.
velkoihin voit kysyä pienempää maksuerää ainakin nyt toistaiseksi kun tulosi eivät riitä. Yritä myös säästää kaikesta mistä suinkin pystyt. Itse laitan aina säästötilille edes pienen summan kun saan rahaa. S-bonukset on myös menneet jo monta vuotta suoraan säästöön.
luulen että ongelma on tuo että sinulle on annettu liikaa töitä yhdelle ihmiselle.
Valitettavasti minulla ei ole sen enempää töitä kuin muillakaan samanlaisissa työtehtävissä olevilla. En vaan suoriudu niin hyvin kuin muut.
Velkojana on valitettavasti sellaisia tahoja, että neuvottelut pienemmistä maksueristä eivät onnistu. Lisäksi on todellinen vaara siihen, että olen kohta työtön. Silloin alkavat vielä pahemmat ongelmat, joten en halua käyttää nyt edes niitä harvoja maksuvapaita kuukausia, jotka myönnetään.
-ap
Kuullostaa itseaiheutetuilta ongelmilta.