Minkälainen aikuinen mies kutsuu äitinsä taloa KODIKSI
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Mammanpoika, vieroitus epäonnistunut. Insestuaalisessa suhteessa mahoon äitiinsä. Juokse.
Miten äiti voi olla maho?
Millainen? Ehkä sellainen, joka ei ole kotiutunut sinne, missä asuu? Viettää paljon aikaa äitinsä kodissa?
Omat aikuiset lapseni ovat kotona omilla asunnoillaan. Meillä he ovat "porukoilla" tai käyttävät asuinpaikkamme nimeä. Kavereiden ja sisarusten kesken käyttävät enemmän tuota "porukoilla" -sanaa, mutta kun ilmoittavat meille, että tulevat tänne, sanovat tulevansa "Hevonkuuseen" (nimi muutettu).
Opiskelijapiireissä vuosituhannen vaihteessa kuulin vanhempien kodista käytettävän sanaa kotikoti. Omat vanhempani asuivat eri osoitteissa, joten minä kävin "isällä" ja "äidillä".
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen nostaa tuon ongelmaksi? Varmaan aika nuori ja vielä elämänkokemus aika suppea. Elämä sitten opettaa.
En sanonut tuota pahalla, olin itse nuorena juuri tuollainen. Nykyään minusta tuollaiseen juuttuminen on todella turhanpäiväistä ja vähän surullistakin.
Juuri näin. Nuorena sitä on idealisti ja kuvittelee kaiken olevan täydellistä. Ei siedä muilta erilaisuutta. Ei kaikessa aina ole kyse isosta ongelmasta, ihmisillä on vain erilaisia tapoja ja tottumuksia.
Voi myös olla, että takerrut liikaa kumppaniisi ja haluat katkaista hänet yhteydet sukuun. Takertuja koetaan usein ahdistavaksi ja halutaan mennä pakoon vaikka sinne lapsuudenkotiin. Onko omat välisi lapsuudenkotiisi hyvät?
Jaha, taas tämmöinen miestenhaukkumisketju. 🥱
Olen keski-ikäinen nainen ja mulla on edelleen oma huone lapsuudenkodissani ja jopa omia tavaroita siellä, vanha sänkyni jne. Olen sinne aina tervetullut ja käynkin siellä aika usein. Ehkä joillekin on yllätys että vanhemmat ei muuta pienempään asuntoon kun lapset lentävät pesästä. Oma koti, oma asuntoni, on n.80km.n päässä mutta kutsun kuitenkin molempia kodiksi ja fiksut kyllä asiayhteydestä ymmärtävät kumpaa tarkoitan. Eikä tämä koskaan ole ollut kellekään ongelma.
Joo ei.
Mutta minullapa on eksä joka muutti TOISEN avioliittonsa jälkeen persaukisena ja henkilökohtaisen konkurssin tehneenä yli 60-vuotiaana lapsuudenkotiinsa jossa asuivat myös hänen vanhat vanhempansa. Siellä hän kököttää nytkin ysikymppisen äitinsä kanssa. Muuta kotia ei ole, vaikka tällä miehellä on lapsia ja lastenlapsiakin.
Kun nuorempi lapsistani muutti kotoa (!) pois, muutin itsekin pois.
Kirje efesolaisille 5:31 FB92
Ei vaimoja äidinrakastajille! Jos mies on naimisissa äitinsä kanssa, ei hedelmällistä kohtua miehelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammanpoika, vieroitus epäonnistunut. Insestuaalisessa suhteessa mahoon äitiinsä. Juokse.
Miten äiti voi olla maho?
Vaihdevuosien jälkeen naisesta tulee maho.
Minunkin vanhemmat asuvat yhä omakotitaloissa (eri) ja minulla on molemmissa huone. Kotina en kyllä pidä kumpaakaan niistä. Ja mitä takertuvuuteen tulee, mies oli niin etäinen koko suhteen ajan ettei minulla todellakaan ollut mitään mahdollisuuttakaan olla takertuva. ap
Kyllä minäkin kutsun vanhempieni kotia kodiksi, asuinhan siellä koko lapsuuteni. Eri asia olisi jos vanhemmat olisivat muuttaneet sen jälkeen, jolloin ei olisi mitään yhteyttä heidän uuteen kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Kummaa pilkun viilaamista. Moni viittaa sanalla "koti" nykyiseen kotiin, lapsuuden kotiin ja jopa kotikaupunkiin. Isoäitini kysyy usein, että "No millos oot tulossa käymään kotona?" tarkoittaen yleisesti kotikaupunkiani, eikä lapsuudenkotiani, joka on jo ajat sitten myyty kun vanhemmat muuttivat omakotitalosta kerrostaloon.
No niin viittaa joo, kun on lapsen tasolle jäänyt ja epäkypsä. Koti on se missä aikuinen asuu, ei jokin vuosikymmenten takainen asuinpaikka. Hemmetin surullista jos aikuinen ei koe asuvansa kotonaan, vaan "koti" on jossain menneisyydessä ja siitä pidetään vielä maitohampailla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittaa varmaan lapsuudenkotiinsa
Ihan vain koti oli termi mitä hän käytti. Hänellä oli oma huonekin siellä vielä ja vietti siellä usein yöt. Kaikki vanhat leegot sun muut tallella. Kyseessä melkein 30 vuotias mies.
Tämä varmaan saa sen äidin kodin tuntumaan edelleen kotina, kun siellä on kaikki niin kuin oli silloin, kun hän asui siellä vielä. Jos hänen äitinsä muuttaisi pois siitä, se äidin uusi asunto ei varmaan olisi hänelle koti, koska hän ei ole siellä koskaan asunut.
Minulla lakkasin kutsumasta lapsuudenkotiani kodiksi siinä vaiheessa, kun vanhempani otti entisen huoneeni muuhun käyttöön ja sisusti sen uudestaan. Eikä se edes ollut mikään kriisi minulle. Se tuntui ihan hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä selvästikin tunnet kyseisen miehen. Me emme. Miksi siis meiltä kyselet? Tiedät jo vastauksen.
Ap:lle on tärkeää että kaikki osallistuvat ko. miehen haukkumiseen. Myös me, jotka emme häntä tunne.
Itse voisin kuvitella, että lapsuudenkotia kutsutaan kodiksi, koska siellä on ollut rakkautta ja lämpöä. Oma nykyinen asumus on kämppä, jossa käydään yksin nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tapasi normaalin täyspäisen miehen ja järkyttyi. Juokse ap. Tuosta et saa kunnon draamaa ja sekasotkua. Mies on liian normaali.
Väärin, mammanpojan kanssa ei saa aikaan mitään, sillä on vain vanhan mammansa pikkupoika.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeää että miehen lelut ovat tallella kotona. Ja oma huonekin.
Äitini säilytti omakotitalon yläkerrassa olevan huoneeni siinä tilassa, kun se kotoa muuttaessani jäi. Samat huonekalut ja juliste seinällä. Kun kävin kotona kylässä, yövyin siellä, koska matka oli pitkä. Olin kyllä ostanut oman asunnon, jossa asuin, ja olin kihloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen nostaa tuon ongelmaksi? Varmaan aika nuori ja vielä elämänkokemus aika suppea. Elämä sitten opettaa.
En sanonut tuota pahalla, olin itse nuorena juuri tuollainen. Nykyään minusta tuollaiseen juuttuminen on todella turhanpäiväistä ja vähän surullistakin.
Juuri näin. Nuorena sitä on idealisti ja kuvittelee kaiken olevan täydellistä. Ei siedä muilta erilaisuutta. Ei kaikessa aina ole kyse isosta ongelmasta, ihmisillä on vain erilaisia tapoja ja tottumuksia.
Voi myös olla, että takerrut liikaa kumppaniisi ja haluat katkaista hänet yhteydet sukuun. Takertuja koetaan usein ahdistavaksi ja halutaan mennä pakoon vaikka sinne lapsuudenkotiin. Onko omat välisi lapsuudenkotiisi hyvät?
Jos mies pakenee vaimoaan äitinsä helmoihin niin ei ole ihan vielä kypsä olemaan aikuisen naisen kanssa, lol :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin kutsun vanhempieni kotia kodiksi, asuinhan siellä koko lapsuuteni. Eri asia olisi jos vanhemmat olisivat muuttaneet sen jälkeen, jolloin ei olisi mitään yhteyttä heidän uuteen kotiinsa.
Kutsutko kodiksi myös kaikkia muita aiempia asuinpaikkojasi? Koti on koti silloin kun siinä itse asuu, ei enää sen jälkeen. Miten tämä näinkin yksinkertainen asia voi olla näin hankala ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Joo ei.
Mutta minullapa on eksä joka muutti TOISEN avioliittonsa jälkeen persaukisena ja henkilökohtaisen konkurssin tehneenä yli 60-vuotiaana lapsuudenkotiinsa jossa asuivat myös hänen vanhat vanhempansa. Siellä hän kököttää nytkin ysikymppisen äitinsä kanssa. Muuta kotia ei ole, vaikka tällä miehellä on lapsia ja lastenlapsiakin.
Sellaista se on. Minäkin tunnen useita, jotka edelleen 40-50 vuotiaina pyörivät mamin helmoissa.
Sehän on siis ihan ok, niin saa elää ja kannattaakin, jos se tuntuu parhaalta.
Mutta kenenkään naisen ei kannata tuollaiseen sekaantua.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei.
Sen sijaan sinä asut omassa neukkukuutiossa veronmaksajien rahoilla. Kumpi nyt sit on parempi. Monilla on hyvät välit iäkkäisiin vanhempiin ja tärkeä tarkoitus voi olla auttaa ja hoitaa heitä, mitä arvostan
Järkevä ja kauaskatseinen nainen, joka ei halua toimia miehen ja insestuaalisen äitinsä lainakohtuna!
Pysykööt kaikki oman arvonsa, ja erityisesti jumalan suojeluksessa olevat, hedelmälliset nuorikot kaukana miehestä, joka ei ole emonsa nisästä vieroittautunut!