Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!

Vierailija
17.04.2025 |

Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä).  Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä. 

Työtön ja perheetön 53v.

Kommentit (580)

Vierailija
121/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me oltais voitu estää 90-luvun lama noin aluksi.. 

Nyt puhutaan 50+ ihmisistä, eli meistä 90-luvun nuorista. Meihin ei lama oikeastaan vaikuttanut. Olimme laman aikaan lukiossa ja opiskelemassa, ja kun pääsimme työelämään, oli jo nousu alkanut. Pörssiin kun laittoi rahaa, saattoi saada aikamoisia pikavoittoja, ja ensiasuntojemme hinnat olivat alhaisia. Eli pääsimme hyvin kiinni omistusasumiseen. Tietenkin joillakin on aina vaikeampaa. On mielenterveysongelmaa ja vaikka mitä. Mutta ei meidän sukupolvemme elämä erityisen vaikeaa ole ollut. 

Poks! Se oli neula, joka puhkaisi kuplasi. Olen 52-v, eli 90-luvun nuori. Valmistuin ekaan ammattiin jo 1990, ja ehdin olla hetken töissä ennen lamaa. Ei minullakaan niin huonosti mennyt, mutta oikeaan työelämään pääsin käsiksi vasta keski-iässä. Uutta,oi

Se Nokian nousu ei riittänyt kokonaisen laman katkaisuun. Oikeastaan lama jatkui pitkälle 2000-luvulle asti. Tein töitä keittiöissä, joita kilpailutettiin jatkuvasti ja ihmisiä putosi samalla pois. Työpäivä oli 4-6 tunnin pituinen. Pienten lasten äidit haalivat leipäänsä mistä milloinkin. Tessitkin huononivat. Siivous yhtiöitettiin tai ostettiin ulkoa. Nyt alkaa taas olla sama ilmapiiri, ikävä kyllä. 

Vierailija
122/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on monta kertaa sanottu, että hyvähän sun on kun on velaton talo, kiltit lapset, korkeakoulututkinnot, arvotettu työ, hyvä palkka, mökki, autot jaapajaajaa.

Näin sanovat tutut, jotka ovat eläneet toisenlaista elämää. Peruskoulusta töihin, omat ja velkarahat käytetty hauskanpitoon, matkailuun,  ohimenevään materiaan, ei huolta huomisesta, kerran täällä vain ollaan ja mitään ei saa mukaan.

Ja heillä on varmasti ollut monta kertaa hauskempaa kuin minulla. He juhlivat kun minä opiskelin, he matkustivat kun minulla oli vain asuntolainaa, he elivät rennosti kun minä tein uraa. Joku voi kadehtia mitä minulla nyt on, mutta kukaan ei kadehdi sitä kuinka paljon sen eteen on uhrattu aikaa, työtä ja tylsää suorittamista.

Kuka täällä on mikäkin sanomaan mikä on oikea tapa elää. Valintoja nämä vain ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elät, mutta raadat töissä ympäri vuoden.  Iltaisin teet kotitöitä

Mistä luulet sellaista tietäväsi? Minä teen mieleistäni työtä, ja matkustelen useita kertoja vuodessa, ja pidän kolmisen kuukautta vuodessa vapaata. Osan palkatta, koska voin. Ei oikeasti toisten elämä ole mitään kärsimystä. 

Juu, moni lääkäri tekee vain kaksi työpäivää viikossa ja ihmiset ei pääse lääkäriin.

Lääkereitä on yhtä paljon kuin 1990-luvulla ja silloin pääsi aina lääkäriin, mutta nyt on laiskempi sukupolvi töissä.

Juu, näin on. Lääkäreitten palkat on nousseet, nuortenkaan lääkäreiden ei tarvitse enää raataa ja päivystää. Mutta turha tuosta on lääkäreitä syyttää. Et varmaan itsekään tekisi, jos palkka olisi jo muutenkin ihan tarpeeksi hyvä, eikä olisi pakko

Tällaisena aikoina, kun valtiolla on paljon velkaa ja pienituloisilta leikataan niin myös lääkäreiden palkkoja tulisi laskea niin alkaisi työt kiinnostamaan.

Vierailija
124/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Eivät nuo ymmärrä oikeasta elämästä mitään...

Oikea elämä voi mennä myös hyvin, typerää kuvitella että vsin vastoinkäymisissä rämpiminen olisi sitä. 

Jokaisen ihmisen elämä on ihan oikeaa elämää.

Vierailija
125/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On erittäin kummallinen ajatus, että oikeaa elämää olisi vain sellainen, jossa kaikki on päin persettä... ?! Jokainen elää ihan oikeaa elämää, nekin, joilla menee hyvin!

Se riippuu siitä, miten sallii ikäviä asioita (ns ikävät tunteet ym.) itselleen. Jos esim kuluttaa hyvin paljon (kulissit) hankkiakseen onnea, muiden hyväksyntää (todistaa materialla muille menestystänsä, koska itsetunto ei ole riittävä), niin sekin on kummallista ja vaatii itsetutkiskelua.

Vierailija
126/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea elämä voi mennä myös hyvin, typerää kuvitella että vsin vastoinkäymisissä rämpiminen olisi sitä. 

Jokaisen ihmisen elämä on ihan oikeaa elämää.

Niin, no heikoille annetaan se helppo elämä.

Ei heikot kestäisi elämää 595 työmarkkinatuella eikä muita vastoinkäymisiä.

Vierailija
127/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#97 silloin perustettiin perhe parempia aikoja odotellessa. Kotona riitti työtä ja tekemistä. 

Toinen lapseni syntyi jo tällä vuosituhannella. Olin yrittäjä, kun en muutakaan keksinyt. Sen jälkeen alkoi olla palkkatöitäkin. 

Vierailija
128/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kävelee onniensa ohi nuorena. Se on niin, että jos haluaa perheen, kannattaa idea tähän saada jo heti 25-vuotiaana. Pitää katsella sopiva kumppani ajoissa, käydä hankitaanko lapsia -keskustelu ajoissa eli viimeistään kolmansilla treffeillä. Aloitetaan myös se vauvojen värkkääminen ennen kolmea kymppiä. 

Uran kanssa sama. Mietitään jo heti kaksikymppisenä, halutaanko ura ja millainen. Pitääkö opiskella mitä. Mitä se vaatii, että pääsee opiskelemaan? Hommataan harkkapaikat opiskeluaikana siten, että ne tukevat työllistymistä oointojen jälkeen.

Minulla on nämä kaikki mainitsemasi: on paljon lapsia, koulutusta, rahaa ja tavaraa, työpaikka, puoliso. Yhtä minulla ei ole ja se on onnellinen avioliitto. Enkä tarkoita sellaista väljähtynyttä avioliittoa vaan liittoa, jossa voin todella huonosti. Voisin rahat ja tavarat  ja työelämän vaihtaa hyvin onnelliseen avioliittoon ja rakastavaan aviopuolisoon. Mutta sitä kun

Tartun nyt tuohon yhteen kohtaan. Vaikka kuinka opiskeluaikana teki töitä saadakseen harjoittelupaikan, ei niitä silti herunut. Ei siis ole pelkästään motivaatiosta tai järkevästä suunnittelusta kiinni, onnistuuko ura.

Muusta olen samaa mieltä.

Vierailija
129/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on Hannu Hanhi ja sä olet Aku Ankka. Elämä ei ole reilua ja kaikkia ei onni lykästä. Aina on niitä joilla menee paremmin ja niitä joilla menee vielä huonommin.

Vierailija
130/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rikas niin on yksinäinen, koska moni haluaa seurustella kanssasi vain rahan takia.

Vierailija
131/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla huomenna, kun hän ilmoittaa syövästä. Jos kerkiää. 

Vierailija
132/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä huonoja sananlaskuja, kärjessä esimerkiksi "jokainen on oman onnensa seppä". Kaikille ei edes alussa anneta edes pientä vasaraa, alasimesta puhumattakaan. Toisilla on heti täysin varustettu verstas. Toisilla on taito tehdä itselleen leka ja alasinkin. Joillakin elämä menee huonosti, vaikka olisi alussa kokonainen konepaja. 

Vierailija
133/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just niitä pahimpia, tietävät miten kuuluisi muidenkin elää. Jotenkin sen kuulee heistä. 

Vierailija
134/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei mene kaikki putkeen, ei kaikkia asioita muille kailoteta.

Vierailija
135/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa nuo ihmiset tylsiltä

Vierailija
136/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä huonoja sananlaskuja, kärjessä esimerkiksi "jokainen on oman onnensa seppä". Kaikille ei edes alussa anneta edes pientä vasaraa, alasimesta puhumattakaan. Toisilla on heti täysin varustettu verstas. Toisilla on taito tehdä itselleen leka ja alasinkin. Joillakin elämä menee huonosti, vaikka olisi alussa kokonainen konepaja. 

Kyllä, tytär valtiolla töissä samassa työpaikassa kuin isänsä.

Miten meni niinku omasta mielestä?

Vierailija
137/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen syntyy tänne ja ole takeita miten elämä menee. oon vaikean elämän ,elänyt köyhä. mun sukulaisis ja harrastus tuttavis on rikkaita myös .en kadehdi silti koska heillä tosi paljon töitä ja välillä uuvuttaa.

en koe että hekään katsoo mitenkään varsinaisesti ylen muita. ehkä tiedostavat et sairaus jne voi tulla kelle tahansa.myös köyhissä on mulkvisteja jne.

on myös varakkaita joille noussut kusi päähän. esim.työttömien ja työkyvyttömien sairaiden haukkuminen, on demonista pahuutta.tätä näkee paljon mediassa.mulle tulee vähän myötähäpeä niistä kommenteista.

tällä keskiluokan ylimielisyydel on englannissa termi smug married. (käännös ylimielinen naimississa oleva)eli tyyppi jolla mennyt putkeen, laukoo jollekin cancer survivor sinkulle jotain typerää juhlissa.tyyliin, eli et ole ainoa ap. 

jeesus oli tyyppi jota vainottiin ja lopulta tapettiin. hänellä oli tehtävä ja tarkoitus maan päällä pelastaa koko ihmiskunta.jeesus oli sinkku.näin pääsiäisen kunniaksi. chosen ones have a hard live....

Vierailija
138/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on heidän oikeaa elämää. Aloittaja taas pitää omaansa normaalina. 

Niinpä. Monet ihmiset elää tuollaista elämää, eikä se ole sen vähemmän "oikeaa" kuin vaikeuksilla kuorrutettu. Kaikki nuo ap:n luettelemat asiat mitä tyyppi pitää ihan normaaleina ON ihan normaaleita, ei mitään erikoista niissä, vaikka ne syystä tai toisesta eivät kaikille olekaan mahdollisia. Ja vaikka ne ap:lle kuulostavatkin ihan utopialle varmasti. 

Elämänpolkuja on vaan erilaisia. Turha niitä on halveksua tai kadehtia sen enempää. Minkäs teet.

Vierailija
139/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tytär valtiolla töissä samassa työpaikassa kuin isänsä.

Miten meni niinku omasta mielestä?

Hyvässä lykyssä vielä puhuvat, että työttömät ei halua töihin.

Mitäpä jos se tytär ihan itse hommaisi työpaikan muualta.

Vierailija
140/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kaikkien olla näitä vuosikausia ilman töitä tehneitä pitkäaikaistyöttömiä, joiden päivän teko on itkeä jollain palstalla omaa kurjuuttaan ? Harva on syntynyt kultalusikka suussa, vaan on joutunut tekemään töitä sen eteen, että elämä on suhteellisen mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän