Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!
Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä). Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä.
Työtön ja perheetön 53v.
Kommentit (580)
"Nainen ei saa olla pitkä, eikä mies lyhyt."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/10/nainen-ei-saa-olla-pitka-eika-…
No, vauvapalstalaiset ovat tunnetusti ongelma jätettä, ei kukaan menestyvä täällä palstalla pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei enää tarvitse huolehtia vuorotteluvapaa sijaistuksista, kun hallitus suuressa viisaudessaan lopetti vuorotteluvapaat. Eli yksi väylä työelämään saatiin tukittua. Itse ennätin pitää 2 vapaata ja molempiin sijaiseksi päässeet henkilöt pääsivät uran syrjään kiinni sitä kautta ja pian vakivirkaan.
Kaikki ei pääse vakivirkaan, koska töihin valittiin johtajan serkku.
Ihminen hänkin on.
Kaveri elää omassa kuplassaan ja ap toisenlaisessa. Näitten yhteentörmäys väistämättä aiheuttaa kitkaa, ellei osapuolet ole keskivertoa avomielisempiä ja valmiimpia ymmärtämään toisen näkökulmaa asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on monta kertaa sanottu, että hyvähän sun on kun on velaton talo, kiltit lapset, korkeakoulututkinnot, arvotettu työ, hyvä palkka, mökki, autot jaapajaajaa.
Näin sanovat tutut, jotka ovat eläneet toisenlaista elämää. Peruskoulusta töihin, omat ja velkarahat käytetty hauskanpitoon, matkailuun, ohimenevään materiaan, ei huolta huomisesta, kerran täällä vain ollaan ja mitään ei saa mukaan.
Ja heillä on varmasti ollut monta kertaa hauskempaa kuin minulla. He juhlivat kun minä opiskelin, he matkustivat kun minulla oli vain asuntolainaa, he elivät rennosti kun minä tein uraa. Joku voi kadehtia mitä minulla nyt on, mutta kukaan ei kadehdi sitä kuinka paljon sen eteen on uhrattu aikaa, työtä ja tylsää suorittamista.
Kuka täällä on mikäkin sanomaan mikä on oikea tapa elää. Valintoja nämä vain ovat.
Osa on tehnyt ihan samoin kuin sinä, mutta sitten on työnantaja mennyt konkurssiin tai terveys pettänyt. Eivät kaikki köyhät ole olleet laiskoja tai tuhlailevia.
No, en kyllä pystyisi seurustelemaan itseäni lyhyemmän miehen kanssa, vaikka sillä olisi paljon rahaa. Järkyttävän noloa, se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kun menette aamuisin töihin, voitte ajatella, että siellä ne työttömät kotona nukkuvat ja heräilevät noin klo 11.00 kahvia juomaan. Klo 14.00 on toinen kahvi ja sen jälkeen päiväunet.
Illalla katsotaan telkkaria.
Kyllä, ja sitten palkkapäivänä ajatellaan niitä kotona nukkujia ja tunnetaan myötätuntoa. Mutta onneksi sentään saavat nukkua ja juoda halpaa kahvia.
Ihan hyvä kuitenkin, että olette itse tyytyväisiä.
Niin, no e haluaisi olla pitkä nainen. Mielummin lyhyempi ja köyhempi.
Naisena ei ole kiva olla työpaikkalla muita pidempi.
Miehen pitää olla vähintään 180 cm.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään elämä ei ole aina helppoa. Toiset vaan tekevät sen eteen enemmän. Jokainen elää omaansa. Ei ärsytä tietenkään, vaikkei itselläkään helppoa ole ollut.
Ei pidä pikkaansa, että joku tekee enemmän. Ei oikeasti. Joka niin luulee, että on enemmän uurastanut, on vain ollut onnekkaampi.
Mäkin olen uurastanut elämäni eteen ihan hirveästi. Kaikin mahdollisin keinoin yrittänyt tehdä siitä parempaa. Mutta kun ei saa työpaikkaa, ei myöskään saa rahaa, niin sitten ei myöskään saa tehtyä moniakaan asioita mitkä parantaisivat elämänlaatuaan. Raha ratkaisee niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulissielämä on varsinkin joissakin suvuissa välttämättömyys vanhempien ja sululaisten hyväksynnälle. Kyllä minäkin heidänlaisiaan tiedän. Varsinkin maaseudulla on saatettu naida se naaputin tyttö ihan vain siksi, koska isät on hyviä tuttuja jne. Rakennettu talo suvun maille ja eletty sitä elämää, joka on ilman omaa päätäntävaltaa annettu. Työkin on luultavasti suhteilla hankittu.Tuo halveksunta on ikävää, mutta ei kerro muuta kuin, että hänellä itsellä ei ole ollut ehkä vapautta valita ja on katkera ja kapeanäköinen. Luultavasti pakottavat omatkin lapsensa samaan muottiin.
Miksi hyvä elämä ja sen eteen tehty työ olisi kulissielämä?
Onko wt-elämä jotenkin aidompaa elämää?
JUURI NÄIN.
No, juu.
Hyvä, että hoitajat viihtyvät töissä pääsiäisenä.
Me muut ollaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
No, en kyllä pystyisi seurustelemaan itseäni lyhyemmän miehen kanssa, vaikka sillä olisi paljon rahaa. Järkyttävän noloa, se olisi.
Minua taas ei haittaisi, vaikka mies olisi lyhempi, mutta en voisi mitenkään seurustella itseäni tyhmemmän miehen kanssa. Sitä ei vain kestäisi.
No, mutta mieti nyt, jos olet pitkä nainen ja lähdet Italiaan, missä olet miehiä 10 cm pidempi. Kaikki tuijottaa ja joudut olemaan nolona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei haittaisi, vaikka mies olisi lyhempi, mutta en voisi mitenkään seurustella itseäni tyhmemmän miehen kanssa. Sitä ei vain kestäisi.
Jos mies on lyhyempi niin tulee äiti poika olo.
Vierailija kirjoitti:
"Ylilääkäri paljastaa hätkähdyttävän syyn pitkiin potilasjonoihin: suurin osa kalliista ostolääkäreistä tekee vain 1-2 työpäivää viikossa Pirkanmaalla."
Siellä ne nukkuvat yhteentoista ja juovat sitten kahvia.
Vierailija kirjoitti:
No, en minäkään haluaisi olla lääkäri. Siinä työssä ei sovi virheitä tehdä.
Ulkomaanmatkalla miettisi, että senkin ihmisen elämän pilasin. Hoitovirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ylilääkäri paljastaa hätkähdyttävän syyn pitkiin potilasjonoihin: suurin osa kalliista ostolääkäreistä tekee vain 1-2 työpäivää viikossa Pirkanmaalla."
Siellä ne nukkuvat yhteentoista ja juovat sitten kahvia.
Ja ihmiset haukkuvat lääkäreitä jotka tekevät kaksi päivää viikossa töitä, koska eivät saa lääkäriaikaa.
tää palsta on itseilmaisua ja keskustelua ,ei itkemistä palstalla jos kertoo vaikutelmistaan.tosiaan myös työssäolevat voi kirjottaa palstalle,myös sairaat jne ketä tahansa joka tykkää palsta harrastuksesta.mulle tää on harrastus.tykkään myös lukea kirjoja.
jos joku valittaa jostain ärsyttävästä niin se on mielipide.