Siis kääk. Syökö oikeasti ihmiset protskua 1-2g per painokilo? Mä sain eilen 30g proteiinia, vaikka söin normaalisti.
Siis eiliset syömiset:
Aamiainen:
Proteinia hyvin vähän, kaksi leipää ja kasviksia. Hedelmä, mehu ja kahvi.
Lounas:
Lohta ja perunaa josta sain proteiinia parikymmentä grammaa.
Illallinen:
Makkara, 10g proteiinia.
Iltapala:
Leipää.
Eli söin 30g proteiinia. Mitään jogurtteja tai maitoja en käytä. Liikaa sokeria ja en pidä maidosta.
Olen 90 kiloinen nainen.
Kommentit (65)
En todellakaan saa. 30-55g vaikka syö hyvin mutta pieniä annoksia
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan saa. 30-55g vaikka syö hyvin mutta pieniä annoksia
Sama. Tuntuu ihan vaikealta saada tuota täyteen. Kun en halua rahkaa vetää.
Ap
En ole moisesta laskusäännöstä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Syön 140-160 g proteiinia päivässä. Olen 57-kiloinen nainen. Saan proteiinia eniten kanasta, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta.
Siis kuinka paljon syöt grammoina noita, kun noin paljon proteiinia saat?
Vierailija kirjoitti:
Syön 140-160 g proteiinia päivässä. Olen 57-kiloinen nainen. Saan proteiinia eniten kanasta, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta.
Syöt ilmeisesti proteiinijauhoakin??
Muuten joudut syömään 600g broileria tai emmentalia tai 750g jauhelihaa tai lohta joka päivä
Itsellä annoskoko on 100-150g joten niistä kertyy 2 aterialla vain 200-300g eli n 40-50g proteiinia.
Tuohon saa sitten syödä jugurttia tai rahkaa vielä kilon että pääsee edes lähelle sataa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt ilmeisesti proteiinijauhoakin??
Muuten joudut syömään 600g broileria tai emmentalia tai 750g jauhelihaa tai lohta joka päivä
Itsellä annoskoko on 100-150g joten niistä kertyy 2 aterialla vain 200-300g eli n 40-50g proteiinia.
Tuohon saa sitten syödä jugurttia tai rahkaa vielä kilon että pääsee edes lähelle sataa!?
600g broileria menee helposti yhdellä aterialla riisin tai perunan kanssa
2g per kilo on tavoitteellisesti lihaskasvua treenaavalle.
Itse kyllä saan sen täyteen, mutta ei se mukavaa aina ole. Itse vielä välttelen lisäaineita eli aika yksipuolisia on proteiinin raakalähteet. Kanan rintafilee paljaaltaan syötynä ja maitorahka on tullut tutuksi.
Plussapuolella sitten toki se, että minulla on todella kova kalorinkulutus eli sitä saa normiruoan päälle kiskoa vaikka suklaalevyn päivässä kuukauden ajan, eikä näy missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka paljon syöt grammoina noita, kun noin paljon proteiinia saat?
En mitenkään isoja määriä. Kanaa noin 200 g päivässä, raejuustoa suurin piirtein sama, pari rahkaa ja kananmunia yleensä 3 kpl (ihanteelliset kolesteroliarvot, ei tarvitse huolestua :)) Toki proteiinia tulee pienempiä määriä muustakin ravinnosta niin että yhteensä päästään tuohon 140-160 g päivässä.
Syöt hyvin yksipuolisesti ja saat liian vähän proteiinia. Selvä asia.
Kyllä minä saan normaalista syömisestä ainakin sen yhden gramman per painokilo.
T. 68 kg
Mitä enemmän haluat itsellesi lihasta niin sitä enemmän tarvitset rakennusmateriaalia.
Naisille ei ne lihakset juurikaan kasva, vaikka vetäisi kuinka paljon proteiinia ja treenaisi. Instabeibien pyöreät peput on kuvanmuokkausta ja rasvansiirtoja.
Saan jo pelkästä aamupalasta 40 g proteiinia. Eikä se vaadi kuin kaurapuuron raejuustolla ja banaanin.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei ne lihakset juurikaan kasva, vaikka vetäisi kuinka paljon proteiinia ja treenaisi. Instabeibien pyöreät peput on kuvanmuokkausta ja rasvansiirtoja.
Kasvaa ihan yhtä hyvin kuin miehillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän haluat itsellesi lihasta niin sitä enemmän tarvitset rakennusmateriaalia.
Huomionarvoista on se että 0,8-1,2g/painokilo turvaa elimistölle välttämättömien aminohappojen saannin. Sen on sanottu olevan minimimäärä joka päivä jokaisella. Eli proteiini on ennen kaikkea sellainen tärkeä rakennusaine, vaikkei haluaisi pullistella lihasten kanssa. Proteiinissa on noita aminohappoja, keho ei valmista niitä itse.
sivusta
Vierailija kirjoitti:
No sellaiseen luonnottomaan hehtaaribepaan tarvitaan varmasti rasvansiirtoja, mutta pyöreät pakarat saa kyllä ihan salitreenillä.
Ajateltavaa:
C-vitamiinia pitää syödä pitkin päivää. Ei auta että vetäisee kerralla jos haluaa oikean hyödyn.
Sokeri tuhoaa kollageeniä ja aiheuttaa ryppyjä. Syö sokeria ja vältä C-vitamiinia niin tulet varmasti ryppyiseksi. Kollageeni on tärkeä ihan terveydenkin kannalta eikä vain ulkonäön.
Suolisto tarvitsee kuituja. Myrkyt jää sun elimistöön ellet anna niiden hypätä kuitujen kyytiin ja huuhtoutua pöntöstä alas.
Ikenet tykkää C- ja A-vitamiinista.Eli porkkanaa, maksaa, aurinkoa aurinkovoiteen kanssa ja appelsiineja, perunoita, paprikaa.
JNE.
Lisää proteiinia ja todennäköisesti huomaat painon laskevan.
Ei ihme että 90kg.Ilman riittävää proteiinia ei voi myöskään laihtua ainakaan pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Saan jo pelkästä aamupalasta 40 g proteiinia. Eikä se vaadi kuin kaurapuuron raejuustolla ja banaanin.
Totta. Mulla on aika sama. Kaurahiutaleita 1,5 dl ja raejuustoa 200 g. Protskua tulee melkein 40 g.