Siis kääk. Syökö oikeasti ihmiset protskua 1-2g per painokilo? Mä sain eilen 30g proteiinia, vaikka söin normaalisti.
Siis eiliset syömiset:
Aamiainen:
Proteinia hyvin vähän, kaksi leipää ja kasviksia. Hedelmä, mehu ja kahvi.
Lounas:
Lohta ja perunaa josta sain proteiinia parikymmentä grammaa.
Illallinen:
Makkara, 10g proteiinia.
Iltapala:
Leipää.
Eli söin 30g proteiinia. Mitään jogurtteja tai maitoja en käytä. Liikaa sokeria ja en pidä maidosta.
Olen 90 kiloinen nainen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan saa. 30-55g vaikka syö hyvin mutta pieniä annoksia
Sama. Tuntuu ihan vaikealta saada tuota täyteen. Kun en halua rahkaa vetää.
Ap
Joo rahkahan se on maailman ainoa proteiinilähde...
Piankos sitä semmoiset 300 grammaa vetää jotta sa tuon 2 gramman / painokilo vaatimuksn täyteen.
Proteiinia jos haluaa, niin suosittelen seitania yms. vegejuttuja. Niissä on protskupitoisuudet usein lihaa paremmat ja samalla eivät ole niin epäterveellisiä kuin liha.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinia jos haluaa, niin suosittelen seitania yms. vegejuttuja. Niissä on protskupitoisuudet usein lihaa paremmat ja samalla eivät ole niin epäterveellisiä kuin liha.
Ei prosessoimaton liha ole epäterveellistä. Seitan on ultraprosessoitu kasvistuote, voiko sitä sanoa edes ruuaksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole moisesta laskusäännöstä kuullut.
Ravitsemusterapeutin mukaan 1,2 grammaa per painokilo riittää ihmiselle, joka ei ole kisoihin valmistuva aktiiviurheilija. Minun on vaikeaa saada edes tuota määrää kasaan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön 140-160 g proteiinia päivässä. Olen 57-kiloinen nainen. Saan proteiinia eniten kanasta, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta.
Syöt ilmeisesti proteiinijauhoakin??
Muuten joudut syömään 600g broileria tai emmentalia tai 750g jauhelihaa tai lohta joka päivä
Itsellä annoskoko on 100-150g joten niistä kertyy 2 aterialla vain 200-300g eli n 40-50g proteiinia.
Tuohon saa sitten syödä jugurttia tai rahkaa vielä kilon että pääsee edes lähelle sataa!?
600g broileria menee helposti yhdellä aterialla riisin tai perunan kanssa
Kyllä, 4 henkisellä perheellä.
Kaikki tosin hoikkia, normaalipainoisia ja liikunnallidia
Pari palaa kokojyvä leipää aamulla 6g, kanamuna 6g, jogurtti 1,5dl 6g yhteensä 18g
Lounas peruna 100g 2g, jauheliha 100g 24g, fetajuusto 25g 4g, lasi maitoa lasi 6g yhteensä 36g
Iltapäiväkahvi jäätelö 1, 5dl 6g
Ollaan vasta iltapäivässä ja 60 kiloisen proteiinit on lähes syöty, turha sitä on pelkkiä proteiineja laskea jos muutenkin ruokavalio on päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön 140-160 g proteiinia päivässä. Olen 57-kiloinen nainen. Saan proteiinia eniten kanasta, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta.
Muuten joudut syömään 600g broileria tai emmentalia tai 750g jauhelihaa tai lohta joka päivä
Itsellä annoskoko on 100-150g joten niistä kertyy 2 aterialla vain 200-300g eli n 40-50g proteiinia.
Tuohon saa sitten syödä jugurttia tai rahkaa vielä kilon että pääsee edes lähelle sataa!?
Desissä (100g) tavallista tai "proteiini"- rahkaa on 10g proteiinia, ei tarvitse kiloa vetää. Jugurtissa on puolet vähemmän. Kananmunassa on proteiinia noin 7g / muna. Raejuustossa 20g/ 100g.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei ne lihakset juurikaan kasva, vaikka vetäisi kuinka paljon proteiinia ja treenaisi. Instabeibien pyöreät peput on kuvanmuokkausta ja rasvansiirtoja.
Kasvaa ihan yhtä hyvin kuin miehillekin.
No ei todellakaan. Mies ja nainen on aika erilaisia tässä suhteessa. Pyöreä peppu on rasvaa. Jos katsotte kehonrakentajanaisten peppuja, niin ei kovinkaan pyöreitä rasvattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän haluat itsellesi lihasta niin sitä enemmän tarvitset rakennusmateriaalia.
Huomionarvoista on se että 0,8-1,2g/painokilo turvaa elimistölle välttämättömien aminohappojen saannin. Sen on sanottu olevan minimimäärä joka päivä jokaisella. Eli proteiini on ennen kaikkea sellainen tärkeä rakennusaine, vaikkei haluaisi pullistella lihasten kanssa. Proteiinissa on noita aminohappoja, keho ei valmista niitä itse.
sivusta
Höpö höpö. Itse saan 15-25g proteiinia päivässä ja elossa ollaan edelleen. Vuosikymmenen syönyt näin. Salilla toki en käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei ne lihakset juurikaan kasva, vaikka vetäisi kuinka paljon proteiinia ja treenaisi. Instabeibien pyöreät peput on kuvanmuokkausta ja rasvansiirtoja.
No ei todellakaan. Mies ja nainen on aika erilaisia tässä suhteessa. Pyöreä peppu on rasvaa. Jos katsotte kehonrakentajanaisten peppuja, niin ei kovinkaan pyöreitä rasvattomana.
Totta muuten. Nehän on melko litteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Desissä (100g) tavallista tai "proteiini"- rahkaa on 10g proteiinia, ei tarvitse kiloa vetää. Jugurtissa on puolet vähemmän. Kananmunassa on proteiinia noin 7g / muna. Raejuustossa 20g/ 100g.
T. Eri
En tiedä, mitä raejuustoa syöt, mutta Prismassa näyttää olevan kaikenmerkkisissä 12-15 g proteiineja per 100 g. Kannattaa siis tarkistaa laskelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän haluat itsellesi lihasta niin sitä enemmän tarvitset rakennusmateriaalia.
Huomionarvoista on se että 0,8-1,2g/painokilo turvaa elimistölle välttämättömien aminohappojen saannin. Sen on sanottu olevan minimimäärä joka päivä jokaisella. Eli proteiini on ennen kaikkea sellainen tärkeä rakennusaine, vaikkei haluaisi pullistella lihasten kanssa. Proteiinissa on noita aminohappoja, keho ei valmista niitä itse.
sivusta
Höpö höpö. Itse saan 15-25g proteiinia päivässä ja elossa ollaan edelleen. Vuosikymmenen syönyt näin. Salilla toki en käy.
Onnea vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvaa naisillakin, vaikkei yhtä isoiksi. Pyöreät pakarat saa jokainen nainen helposti tavoitteellisella treenillä. Ei ole edes pakko olla salitreeniä, kunhan ottaa kunnolla takapuoleen.
Unohdit laskea mukaan kaikki proteiinit. Leivässäkin, perunassa ja kasviksissakin on jonkun verran proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Nälkä pysyy poissa ja treeni kulkee ja rautaa nousee.
Helposti saan, vaikka olen kasvissyöjä ja käyn kuntosalilla (jolloin syön tuplaten vielä proteiinia). Soijatuotteet on aika hyviä proden lähteitä. Niillä ne pihvinaudatkin kasvatetaan. Olen 159cm/56kg ja sporttinen elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole moisesta laskusäännöstä kuullut.
Ravitsemusterapeutin mukaan 1,2 grammaa per painokilo riittää ihmiselle, joka ei ole kisoihin valmistuva aktiiviurheilija. Minun on vaikeaa saada edes tuota määrää kasaan päivittäin.
Puhdasta proteiinijauhetta vaan. Proteiini on tärkeää kaikille ja erityisesti ikääntyville naisille kuntosaliharjoittelun ohella.
Minulla tulee täyteen, syön kolme rahkajogurttia päivässä. Pysyy nälkä poissa ja kilot alhaalla. Ja se on suht halpa välipala.