On oikein keventää suuri- ja keskituloisten verotusta ja samalla leikata tukia
Myös työttömyysetujen leikkaaminen ja ehtojen kiristys rangaistusten uhalla on toimiva päätös. Näiden toimien pitää motivoida, jotta ihmiset opiskelevat ja kehittävät osaamistaan. Näin he voivat jossain vaiheessa myös nousta ylempiin tuloluokkiin.
Suuri- ja keskituloisten verotuksen keventäminen tutkitusti kiihdyttää talouden kasvua ja toimeliaisuutta, joten on hyvin perusteltu päätös hallitukselta.
Kommentit (127)
On. Työnteon pitää kannattaa. Tukien tehtävä on pitää ihminen hengissä, ei taata keskiluokan elintasoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, työnteon ja työpaikan vastaanottamisen esteitä on syytä karsia kummastakin päästä niin kauan kunnes työvoiman kohtaanto-ongelma poistuu.
Ei ole mitään "kohtaanto-ongelmaa". Kohtaanto-ongelma tarkoittaisi että olisi ensinnäkin työpaikkoja joihin olisi jossain suomessa tekijöitä. Ei ole työpaikkoja. Veron alennukset tosin luo edellytyksiä uusien työpaikkojen synnylle.
Vierailija kirjoitti:
On. Työnteon pitää kannattaa. Tukien tehtävä on pitää ihminen hengissä, ei taata keskiluokan elintasoa.
Kelle helvatisssa esim. Kelan työttömyystuki (600 e kk) on kateuden aihe ja oikein keskiluokan elintaso. Jättäydy itse työttömäksi jos todella olet tuota mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle helvatisssa esim. Kelan työttömyystuki (600 e kk) on kateuden aihe ja oikein keskiluokan elintaso. Jättäydy itse työttömäksi jos todella olet tuota mieltä.
ÄÄRIMMÄISEN harvan talouden KAIKKI tulot ovat AINOASTAAN kelan työttömyystuki.
Saadaan syvempi juopa kansan välille , köyhät ja rikkaat.
On myös oikein päästää porvari pois päiviltä. Näin pääomia vapautuu muiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Saadaan syvempi juopa kansan välille , köyhät ja rikkaat.
Suomessa onkin tällä hetkellä maailman rikkaimmat köyhät ja köyhimmät rikkaat.
t: rikkaimmassa 5% oleva suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kuudensadan työttömyyskorvauksetkin osuvat vain meitä keskiluokkaisia työssäkäyviä kohtaan. Nämä ovat niitä meidän puolisoitamme, jotka eivät meidän takiamme saa muuta kelasta. Me sitten maksamme puolisoittemme asumisen ja elämisen. Tukiperheissähän kela maksaa asumisen ja vielä toimeentulotuet päälle. Ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja ei mitään. Loppupeleissä elintaso saattaa olla parempi kuin meillä keskiluokkaisilla, joilla on se työtön puoliso.
Entä velanotto? Onko se hyvä asia? Sillähän tämä kustannetaan
Velkaa voidaan siis ottaa jos siitä hyötyy hyvätuloiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on monesti puoliso, joka käy töissä. Näin hän saa ainoastaan kelan työttömyystukea tai ansiosidonnaista. Itse en tunne ketään, joka saisi asumistukea tai toimeentulotukea, vaikka työttömiä muutaman tunnenkin.
Ei vaan ole toiminut tuo kuvio tähänkään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä systeemillä tuen saajat vähenevät vauhdilla. Kannattaa perustaa viimeisen palvelun yrityksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluisin nähdä tästä jotain tilastoa. Itse saan vain 600 e /kk, koska työssäkäyvä puoliso. Lähipiiristä tiedän pari muuta tapausta.
Ei voi edelleenkään käsittää, että persut ja Purra tekee tällaista. Ei v*#%u voi olla todellista. Ja tätä vielä seuraavat pari vuotta. Ikävä kyllä Suomalaiset vähäosaiset, työttömät ja muut on niin lampaita etteivät edes ymmärrä tämän kusetuksen laajuutta tai nouse vastarintaan. Luultavasti äänestelevät seuraavaan eduskuntaan yhtä sekopäisiä tyyppejä leikkaamaan kaikesta. Tervetuloa pikkujenkkilä.
Ja näiden kivuliaiden ja raskaiden toimien jälkeen hallituksen on aika nostaa omia palkkojaan sanotaan nyt vaikka 50%, vai olisiko 150% parempi.
Vierailija kirjoitti:
Entä velanotto? Onko se hyvä asia? Sillähän tämä kustannetaan
Tämä on sitä parempaa velkaa. Sitä samaa, joka menee vEestendiläisten rouvien botoxeihin ja laihdutushoitoihin kelakorvauksina herhilöisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on monesti puoliso, joka käy töissä. Näin hän saa ainoastaan kelan työttömyystukea tai ansiosidonnaista. Itse en tunne ketään, joka saisi asumistukea tai toimeentulotukea, vaikka työttömiä muutaman tunnenkin.
Se työtön jolla on puoliso EI OLEKAAN talous vaan PUOLIKAS siitä taloudesta.(kun lapsia ei huomioida). Minä en saa edes tukia vaikka työtön olenkin vaan joudun pärjäämään kovasti verotetuilla pääomatuloilla. Minun veroprosenttini on paljon kovempi kuin saman verran tienaavan palkkatyöläisen.
Pelkkää ilkeilyä ja irvailua oli sakset ja leikkuulaudat , jotkut kehtaa ja nauttivat toisten ahdingosta.
Kyllä, työnteon ja työpaikan vastaanottamisen esteitä on syytä karsia kummastakin päästä niin kauan kunnes työvoiman kohtaanto-ongelma poistuu.