Ei taas ole rahaa kesävaatteisiin
Eikä mihinkään muuhun kuin perus kauppaostoksiin. T. Valis
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä viimekesäisiä niinkuin minä teen. Vai oletko lihonut niistä ulos?
Niitä käytänkin. Ei mulla montaa vaatetta ole.ap
Kuules ap. Edempänä annoit ymmärtää jotta vaatteesi ovat " kutistuneet" kaapissa, eli olet lihonnut, koska itsekseen kaapissa vaatteet ei kutisu. Joten, tarkkaile vastauksiasi, kun kirjoitat itseäsi " pussiin" eriävillä vastauksilla.
Se oli joku muu kuin minä.ap
Höpö löpö, ihan siinä luki sun kuittaus kuten voit itsekkin nähdä sen. Älä nyt väitä tyhmiä.
Kyllä se oli jonkun muun kirjoittama. Mä olen läski ja k
Tilaa Temusta. Parilla kympillä saat pari uutta kesämekkoa ja kympillä sandaalit.
Osta valkoinen pyykkipussi. Leikkaa päätä ja käsiä varten reiät. Pistä sitten naru vyöksi niin kyllä sillä "mekolla" kesän pärjää. Nää typerät provot on tosi ärsyi. Kunhan lässyttää ja leikki säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs äänestit persuja....stä saa mitä tilaa....🤣🤣🤣🤣🤣
Tähän lopetukseenhan sä tähtäsit, aloittaja, ja vastasit itte ittelles.että taas persujen syy. No älä sure, kohta saat syyttää kaikesta kurjuudestasi demukoita ja Antti Lindtmania. Maltan tuskin odottaa.
Vierailija
Mitä sitten? Miksi kiusaat?
En tarkoittanut sitä mitenkään kiusaksi.
Ajattelin vain kysyä, kun olit hetken hiljaa. Mutta anteeksi, jos koit sen noin...
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorien varaan ei voi laskea vaatteiden täsmäostamista johonkin tiettyyn tarkoitukseen. Kirpputorilla voi tulla vastaan sopivia vaatteita tai sitten ei. Olen itse tehnyt löytöjä kirpputoreilta, mutta kyse on ollut sattumasta.
Käytän joka kesä mielelläni puuvilla, viskoosia ja pellavaa, koska ne eivät hiosta. Koska kokoni ei vaihtele, uskallan ostaa syksyn alennusmyynneistä esimerkiksi pellavahousut seuraavaa kesää varten. Koska vaatteeni ovat hyvin pitkälti sen luomupellavan, luonnonvalkean ja vaaleansinisen värisiä, niissä ei näy runsas peseminen millään tavalla. Tummat värit haalistuvat pesuissa ja auringossa. Jos ne ovat luonnonkuituisia tai viskoosia, ne voi värjätä pesukonevärillä. Toisaalta kulunut jaEi voi, mutta kannattaa silti käydä katsomassa. Ja kiertää muutkin, kuin yksi paikka jos vaan mahdollista.
On paljon tuuristakin kiinni, jos löytyy. Kannattaa vielä ajoittaa etsiminen, nyt ennen isompia helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sheiniltä ihania mekkoja ja hameita ja paitoja muutamat euron kappalehintaan. En ole kaupasta niin hienoja löytänyt vaikka olisin voinut enemmänkin maksaa. Yks on kans sukkahousut, pitkäjalkaiselle ei löytyisi sukkahousuja suomesta. No 50€ meni ja nyt on paljon erilaisia kesävaatteita, sandaaleja, uikkareita, ihania kännykän kuoria, vaikka mitä ja superhienoja.
Polyesteri hiostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan Valis meni nukkumaan?
Eikä siinä, ihan ok.
Mitä sitten? Miksi kiusaat?
Miten se sua kiusasi? En mä huomannut muuta kuin kyselyn ja toteamisen.
Esim. "Valis"
Millasia kesävaatteita sulla on? Ootko nyt käynyt kirpputorilla etsimässä?
Ainakin pk-seudulla on kierrätyskeskuksissa ilmaispisteet sieltä saa ilmaiseksi vaatetta kunhan jaksaa tonkia.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Tuo on kyllä todellinen ongelma. Muistan edelleen kuinka köyhänä haaveilin sopivista ja mukavista rintaliiveistä ja kengistä. Ja inhosin vuotava kumisaappaitani, mutta ne kuitenkin oli parhaat vesi ja loskakelin kenkäni.
Olin jo unohtanut, mutta aloitus toi sen tuntee mieleen.
Töihin oäästessäni ostin heti hyvät(=kalliit) goretexkengät yms. Toivon että ne kestää sitten seuraavan köyhän kauden yli. Mutta tuskin minusta tulee enää niin köyhää, kun olin työttömänä yksinhuoltajana. Vaikka moni kuvittelee, että se on helppoa tukitulvan aikaa, niin se oli epätoivoista henkisesti ja taloudellisesti. Kaikki meni silloin lapsiin.