Ei taas ole rahaa kesävaatteisiin
Eikä mihinkään muuhun kuin perus kauppaostoksiin. T. Valis
Kommentit (111)
Jokohan Valis meni nukkumaan?
Eikä siinä, ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä, ihan ok.
Mitä sitten? Miksi kiusaat?
Ap on niin pahvi että yllättyi taas oikeasti että kesä tulee tänäkin vuonna...
Vierailija kirjoitti:
Ap on niin pahvi että yllättyi taas oikeasti että kesä tulee tänäkin vuonna...
No sehän minä olen.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä, ihan ok.
Miten se sua kiusasi? En mä huomannut muuta kuin kyselyn ja toteamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä, ihan ok.
En mennyt nukkumaan. Menen kello 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä, ihan ok.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä, ihan ok.
Niin?
Kunhan vaan sanoin.
Nyt alat säästämään niin kesälle '26 on sitten rahaa ostaa useampikin mieluisa vaate.
Ei ole mullakaan, mutta ajattelin mennä edelliskesäisillä. Olen onneksi laihtunut reilu kymmenen kiloa, joten hyvin mahtuvat päälle. Lisäksi olen koko kesän töissä, teen etätöitä ja lomakin on vasta syksyllä. Muutama t-paita pitää ostaa alennusmyynnistä, muuta en tarvitse, eikä ole varaakaan.
Naisilla kesävaatteiden hankinta on helppoakin helpompaa: talvi kolitsista vaan hihat ja helma pois ja farkuista lahkeet. tadaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edellis kesän vaatteet käy.
Ovat kutistuneet kaapissa.
Ap
Osta vähän vähemmän roskaruokaa sekä herkkuja ja lakkaa lihottamasta mässäilyllä itseäsi, jotta edes kaksi kesää mahdut samoihin vaatteisiin. Säästät mässäilyrahat vaatteisiin. Itselläni vielä jopa 10 v sitten ostettuja perus vaatteita, jotka ihan käyttökelpoisia ja mahtuvat päälle. Tosiasiassa en edes muista kun parin T-paidan oston tässä menneiden vuosien saatossa. Vaatteet kestää kun niitä osaa hoitaa ja syön vain tarpeeseen eikä ala tunkee kaksin käsin mässyä naamaan niin kokokaan ei muutu. Voisit itse mennä toviksi kaappiisi kutistumaan, niin taas mahtuu kuteet päälle, eikä tartte voivotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä viimekesäisiä niinkuin minä teen. Vai oletko lihonut niistä ulos?
Niitä käytänkin. Ei mulla montaa vaatetta ole.ap
Kuules ap. Edempänä annoit ymmärtää jotta vaatteesi ovat " kutistuneet" kaapissa, eli olet lihonnut, koska itsekseen kaapissa vaatteet ei kutisu. Joten, tarkkaile vastauksiasi, kun kirjoitat itseäsi " pussiin" eriävillä vastauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules ap. Edempänä annoit ymmärtää jotta vaatteesi ovat " kutistuneet" kaapissa, eli olet lihonnut, koska itsekseen kaapissa vaatteet ei kutisu. Joten, tarkkaile vastauksiasi, kun kirjoitat itseäsi " pussiin" eriävillä vastauksilla.
Se oli joku muu kuin minä.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö, ihan siinä luki sun kuittaus kuten voit itsekkin nähdä sen. Älä nyt väitä tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö, ihan siinä luki sun kuittaus kuten voit itsekkin nähdä sen. Älä nyt väitä tyhmiä.
Kyllä se oli jonkun muun kirjoittama. Mä olen läski ja käytän kokoa 52. Olen käyttänyt samaa kokoa vuosikausia. ap
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorit on kyllä hyvä idea.
Samoin se, että laittaa herkkujen sijaan rahaa säästöön ja käyttää ne vaatteisiin.
Kirpputorien varaan ei voi laskea vaatteiden täsmäostamista johonkin tiettyyn tarkoitukseen. Kirpputorilla voi tulla vastaan sopivia vaatteita tai sitten ei. Olen itse tehnyt löytöjä kirpputoreilta, mutta kyse on ollut sattumasta.
Käytän joka kesä mielelläni puuvilla, viskoosia ja pellavaa, koska ne eivät hiosta. Koska kokoni ei vaihtele, uskallan ostaa syksyn alennusmyynneistä esimerkiksi pellavahousut seuraavaa kesää varten. Koska vaatteeni ovat hyvin pitkälti sen luomupellavan, luonnonvalkean ja vaaleansinisen värisiä, niissä ei näy runsas peseminen millään tavalla. Tummat värit haalistuvat pesuissa ja auringossa. Jos ne ovat luonnonkuituisia tai viskoosia, ne voi värjätä pesukonevärillä. Toisaalta kulunut ja haalistunut entinen musta eli nykyinen harmaa on ihan mielenkiintoisen näköinen väri.
Monia kesävaatteita on hyvin helppo tehdä tai muokata talvella käytetyistä sisävaatteista.
Kirpputorit on kyllä hyvä idea.
Samoin se, että laittaa herkkujen sijaan rahaa säästöön ja käyttää ne vaatteisiin.