Kun tupakoitsijoita käy kylässä, miten saada haju pois??
Voi apua, en tiedä mistä muualta voisin kysyä tätä melko arkaluonteista asiaa. Eli tilanne on sellainen, että lähipiiriini kuuluu useampi tupakoija. He tupakoivat myös sisällä omissa kdeissaan, autoissaan jne ja suihkussa eivät kaikki kovin usein käy.
Eli tupakan haju heissä on mieletön. N, joka kerta kun nämä ihmiset tai osa heistä käy kylässä luonani niin koko kämppäni haisee. Siis silti, vaikka eivät polta minulla sisällä. Se haju seuraa näitä ihmisiä kuin hai laivaa:(
Mm nahkaisen nojatuolin olen tänään viimeksi pessyt hankausaineella ja sienellä, kun huomasin sen löyhkäävän tupakalta. Ja uudesta kangassohvastani olen huolissani, siihen on jo alkanut pinttyä tupakan hajua yhden vierailun jälkeen. Ilmeisesti on pakko ostaa tekstiilipesuri tms vain tämän takia?
Ja ostaa sohvan ja nojatuolin suojaksi filttejä tms? Olen ihan poikki, koska ovat tosiaan lähipiiriä ja muuten mukavia ihmisiä. Ja tupakan hajusta ei vain voi sanoa, koska siitä vedetään herne nenään. Jokaisen vierailun jälkeen joudun siivoamaan ja tuulettamaan pari päivää ja suurimpana ongelmana on tosiaan isot esineet joita ei voi vedellä pestä.
Neuvoja, mielipiteitä tai mitä vain nyt?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne taida sitten peseytyä muutenkaan tai pestä vaatteita. Älä päästä spurguja kotiis vai oletko seksityöläinen?
Kyllä. Töiden puolesta pakko päästää
Ap
Ehkä olisi vain parempi antaa polttaa sisällä. Näin et huomaa tekstiileissä hajua. Se muuten yllättävän nopeasti. Itse tupakoin 10 vuotta vessassa ja se on raiskas, kuin mikä. Siirryin partsille, kun tuli röökikielto talon sisään.
Se haju muuten leviää koko rappuun, kun joku neropatti tupakoi sisällä. Olet malliesimerkki ihmisestä, joka pilaa kaikkien asumisviihtyvyyden kerrostalossa.
Sinä taas pilaat asumismukavuuden sillä kaikista haisevimmalla huuhteluaineella pesut
Olen eri, mutta ihan vain tiedoksi että mikään huuhteluaineen haju EI TARTU samalla tapaa toisten vaatteisiin ja tavaroihin kuin röökin haju!! Tämä on se, mitä te röökaaja ette suostu tajuamaan!!
Esim istun miljoona kertaa mieluummin hieltä haisevan ihmisen kuin röökaajan viereen. Se hienhaju kun ei tartu hiuksiini, laukkuuni, vaatteisiini ja jopa esim esillä olevaan lompakkooni aiheuttaen kotona pitkäkestoisen pesurumban!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne taida sitten peseytyä muutenkaan tai pestä vaatteita. Älä päästä spurguja kotiis vai oletko seksityöläinen?
Kyllä. Töiden puolesta pakko päästää
Ap
Ehkä olisi vain parempi antaa polttaa sisällä. Näin et huomaa tekstiileissä hajua. Se muuten yllättävän nopeasti. Itse tupakoin 10 vuotta vessassa ja se on raiskas, kuin mikä. Siirryin partsille, kun tuli röökikielto talon sisään.
Se haju muuten leviää koko rappuun, kun joku neropatti tupakoi sisällä. Olet malliesimerkki ihmisestä, joka pilaa kaikkien asumisviihtyvyyden kerrostalossa.
Sinä taas pilaat asumismukavuuden sillä kaikista haisevimmalla huuhteluaineella pesut
Pakko lyödä tärppättejä koneeseen koska sinä pesit niitä tupakkarättejäsi ennen minua. Se muuten voi tulla jopa pyykkikoneesta Se löyhkä vaatteisiin.
Tämä on aihe, josta pitäisi oikeasti keskustella enemmän julkisesti. Kun itse aikoinani poltin, niin mielsin hajusta sanovat vain hysteerisiksi jne.
Vasta nyt lopetettuani olen tajunnut, miten pahalta tupakoijat haisevat. Se haju on niin vastenmielinen, että oisin toivonut useamman kuin vain muutaman ihmisen sanoneen siitä.
Eli mielestäni olisi palvelus tupakoijille, jos heidän pahasta hajustaan puhuttaisiin enemmän. He eivät itse haista omaa hajuaan, eivätkä ymmärrä miten kuvottavilta haisevat.
Itse olen sanonut myös sisällä tupakoivalle äidilleni siitä saa_tanallisesta hajusta. Joka kerta tilanteet ovat päätyneet riitaan. Ei halua ottaa sanomisiani vastaan. Sitten ihmettelee, kun heillä ei käy vieraita..
Niin, miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe, josta pitäisi oikeasti keskustella enemmän julkisesti. Kun itse aikoinani poltin, niin mielsin hajusta sanovat vain hysteerisiksi jne.
Vasta nyt lopetettuani olen tajunnut, miten pahalta tupakoijat haisevat. Se haju on niin vastenmielinen, että oisin toivonut useamman kuin vain muutaman ihmisen sanoneen siitä.
Eli mielestäni olisi palvelus tupakoijille, jos heidän pahasta hajustaan puhuttaisiin enemmän. He eivät itse haista omaa hajuaan, eivätkä ymmärrä miten kuvottavilta haisevat.
Niin, se ei ole pelkkä tupakanhaju, jota tupakoitsijat erittävät. Osalla se on sellainen pistävä kusimainen haju, joka puskee jokaisesta ihohuokosesta.
Suojaa ap ainakin sohva ja nojatuoli paksuilla peitolla tms. Ei ole ehkä kovin esteettinen näky, mutta tupakan haju tarttuu silloin peittoihin jotka voi pestä.
Toki esim ahkera tuuletus joka kyläilyn jälkeen on myös paikallaan. Kovin usein en ainakaan minä kylään tuollaisia röökipellejä ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen mene psykiatrtille. Kipi kipi.
Tupakka ei haise juuri miltään.
Tupakoitsija.
Tupakka haisee paskalle ja on myrkkyä, joka aiheuttaa kuoleman!
Tupakoijat eivät voi edes kuvitella sitä omaa hajuaan. Hyi vttu.
Kirjaston kirja mikä on ollut sisällä polttajalla lainassa.. hyit... järkyttävä lemu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut myös sisällä tupakoivalle äidilleni siitä saa_tanallisesta hajusta. Joka kerta tilanteet ovat päätyneet riitaan. Ei halua ottaa sanomisiani vastaan. Sitten ihmettelee, kun heillä ei käy vieraita..
Niin, miksiköhän?
Isäni polttaa myös sisällä. Liesituulettimen alla. Hyi... yllättäen en vieraile kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani sinusta ap.
Meillä on kaikki polttaneet aina eikä missään haise. Emme polta sisällä.
Ette pysty haistamaan enää sitä paskan hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen mene psykiatrtille. Kipi kipi.
Tupakka ei haise juuri miltään.
Tupakoitsija.
Tupakka haisee paskalle ja on myrkkyä, joka aiheuttaa kuoleman!
Korjaa täältä sivusta tupakka aiheuttaa hitaan tuskallisen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ovat vanhempani ja osa sisaruksistani. Eli lähisukulaisia, joihin en haluaisi katkoa kaikkia välejä. Mutta vierailut puolin tai toisin tämän hajun takia ovat erittäin vaikeita.
Ap
Käy heidän luonaan, niin heidän ei tarvitse tulla luoksesi. Sitten vierailun jälkeen vaatteet pesukoneeseen ja menet suihkuun.
Tupakan haju on niin vastenmielinen, että meinaa laatta lentää aina sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
"En halua hyväksyä todellisuutta, joten kiellän sen t. tupakoitsija"
Voisiko tämä ketju kokemuksineen motivoida palstan tupakoitsijoita lopettamaan?
Vierailija kirjoitti:
Epäilen. Vastaukset ovat luokkaa "höpö höpö" ja "ei se tupakka mitään haise".
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Niillä on kuule niin kovat defenssit päällä, ettei mitään rajaa.
Otappa iltalääke ja laita niksulaastari käsivarteen.