Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tupakoitsijoita käy kylässä, miten saada haju pois??

Vierailija
16.04.2025 |

Voi apua, en tiedä mistä muualta voisin kysyä tätä melko arkaluonteista asiaa. Eli tilanne on sellainen, että lähipiiriini kuuluu useampi tupakoija. He tupakoivat myös sisällä omissa kdeissaan, autoissaan jne ja suihkussa eivät kaikki kovin usein käy.

Eli tupakan haju heissä on mieletön. N, joka kerta kun nämä ihmiset tai osa heistä käy kylässä luonani niin koko kämppäni haisee. Siis silti, vaikka eivät polta minulla sisällä. Se haju seuraa näitä ihmisiä kuin hai laivaa:(

Mm nahkaisen nojatuolin olen tänään viimeksi pessyt hankausaineella ja sienellä, kun huomasin sen löyhkäävän tupakalta. Ja uudesta kangassohvastani olen huolissani, siihen on jo alkanut pinttyä tupakan hajua yhden vierailun jälkeen. Ilmeisesti on pakko ostaa tekstiilipesuri tms vain tämän takia?

Ja ostaa sohvan ja nojatuolin suojaksi filttejä tms? Olen ihan poikki, koska ovat tosiaan lähipiiriä ja muuten mukavia ihmisiä. Ja tupakan hajusta ei vain voi sanoa, koska siitä vedetään herne nenään. Jokaisen vierailun jälkeen joudun siivoamaan ja tuulettamaan pari päivää ja suurimpana ongelmana on tosiaan isot esineet joita ei voi vedellä pestä. 

Neuvoja, mielipiteitä tai mitä vain nyt? 

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaan ja nojatuoliin kannattaa laittaa helposti pestävät suojat vierailujen ajaksi. Ne voi pestä heti tupakoitsijan poistuttua. Näin tein itsekin silloin, kun isä vielä kävi kylässä. Mulla oli käytössä vähän tukevampi tikattu entinen päiväpeitto. Haju tarttui siihen eikä sohvaan. Eihän se kaunis ollut, mutta täytti tehtävänsä. 

Vierailija
22/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen mene psykiatrtille. Kipi kipi.

Tupakka ei haise juuri miltään.

Tupakoitsija.

Kyllä muuten aivan taatusti haisee. Se haju on aivan järkyttävä. 

T: ex-tupakoija, joka vasta lopetettuaan tajusi miten pahalta tupakka löyhkää

Haju puskee ulos ihmisestä hien ja muiden eritteiden mukana. Iho haisee hiukset haisevat vaatteet asunnot laukut tavarat kengät autot huonekalut jopa astiat mitä tupakoitsijat käyttää saattavat alkaa haisemaan. 

Julkisissa kulkuvälineissä haistaa metrien päähän ja penkit joilla tupakoitsija istuu haisevat. VaihtoRaha haisee jos kuski polttaa.

Hyi.

Kaikkeen sitä on elämäänsä terveyttään ja rahojaan pistänyt. Ei enää koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne taida sitten peseytyä muutenkaan tai pestä vaatteita. Älä päästä spurguja kotiis vai oletko seksityöläinen?

Kyllä. Töiden puolesta pakko päästää

Ap

Ehkä olisi vain parempi antaa polttaa sisällä. Näin et huomaa tekstiileissä hajua. Se muuten yllättävän nopeasti. Itse tupakoin 10 vuotta vessassa ja se on raiskas, kuin mikä. Siirryin partsille, kun tuli röökikielto talon sisään.

Vierailija
24/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsija.

Tupakoitsija itse ei sitä hajua (löyhkää) huomaa. Tupakka on vienyt haju- ja makuaistia. Sitten lotrataan voimakkaasti hajustetuilla pyykinpesu ja huuhteluaineilla.

-ohis

Vierailija
25/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule nyyh. Anna sen sohvan olla ja lopeta siitä huolehtiminen. Hae mt apua!

Wtf? Eiköhän jokainen joka ei itse polta niin tiedä miten pahalta tupakka haisee. Ja sen, että miten se haju pinttyy kaikkialla. Paljonkos sinä muuten poltat, kun selkeästi aloitus osuu ja uppoaa? 

Vierailija
26/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan ja nojatuoliin kannattaa laittaa helposti pestävät suojat vierailujen ajaksi. Ne voi pestä heti tupakoitsijan poistuttua. Näin tein itsekin silloin, kun isä vielä kävi kylässä. Mulla oli käytössä vähän tukevampi tikattu entinen päiväpeitto. Haju tarttui siihen eikä sohvaan. Eihän se kaunis ollut, mutta täytti tehtävänsä. 

Tämä myös sänkyihin inkontinenssi suojiksi tarkoitetut aluset ovat hyviä. Vierailun jälkeen roskiin.

Vierailija
27/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä oikeasti vielä vuonna 2025 näin paljon ihmisiä, jotka puolustelevat polttamista? 

Terveellisempää se on kuin nikotiinipussit ja vape varsinkaan.

Vierailija
28/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sisällä tupakoitsijan vaatteet ja hiukset haisevat, mutta ei ole mitenkään mahdollista, että vaatteista tms. haju tarttuu ja pinttyy sohvaan. Kuvittelet asian. Laita sohvalle ja nojatuoliin viltti, jonka tuuletat vierailun jälkeen. Niin pääset ongelmasta, oli se sitten kuviteltu tai ei.

Vierailija
29/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne taida sitten peseytyä muutenkaan tai pestä vaatteita. Älä päästä spurguja kotiis vai oletko seksityöläinen?

Ap

Ehkä olisi vain parempi antaa polttaa sisällä. Näin et huomaa tekstiileissä hajua. Se muuten yllättävän nopeasti. Itse tupakoin 10 vuotta vessassa ja se on raiskas, kuin mikä. Siirryin partsille, kun tuli röökikielto talon sisään.

Zika.

Vierailija
30/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fretin paistokäry myös saa nenäni vuotamaan

Vinkkejä kiitos kaivataan

Vierailija
31/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ovat vanhempani ja osa sisaruksistani. Eli lähisukulaisia, joihin en haluaisi katkoa kaikkia välejä. Mutta vierailut puolin tai toisin tämän hajun takia ovat erittäin vaikeita.

Ap

Ehkä kaikista reiluinta olisi sanoa asiasta suoraan? Joo, siitä varmasti loukkaannutaan, mutta olet varmasti ainoa joka asiasta kehtaa sanoa? 

Vierailija
32/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se haju muuten leviää koko rappuun, kun joku neropatti tupakoi sisällä. Olet malliesimerkki ihmisestä, joka pilaa kaikkien asumisviihtyvyyden kerrostalossa.

Vierailija
33/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsija.

Tupakoitsija itse ei sitä hajua (löyhkää) huomaa. Tupakka on vienyt haju- ja makuaistia. Sitten lotrataan voimakkaasti hajustetuilla pyykinpesu ja huuhteluaineilla.

-ohis

Sen huomaa sitten vasta kun on jo pysyvästi lopettanut.  Etenkin kun  se haju tunkee ulos omista kainaloista ja hiuksista. 

Vierailija
34/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsija.

-ohis

Tämä! Itse poltin aikoinani, enkä todellakaan ymmärtänyt miten pahalta haisin. Nykyään vihaan tupakan hajua ja omat vuoteni ketjupolttajana oikeasti hävettävät. Olen haissut aivan karselta:(

Vierailija
35/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä oikeasti vielä vuonna 2025 näin paljon ihmisiä, jotka puolustelevat polttamista? 

Terveellisempää se on kuin nikotiinipussit ja vape varsinkaan.

Terveellisintä on olla polttamatta. Sekä itsellesi että ihmisille ympärilläsi. Ps. Haiset likaiselle tuhkakupille kun tulet lähelle.

Vierailija
36/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten irti todellisuudesta pitää olla, jos kuvittelee, että tupakka ei haise? Toki tupakointi ylipäätään on tyhmemmän kansanosan touhua.

Vierailija
37/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa ap sohva ja nojatuoli peitolla tms. Jos niiden tarkoitusta kysytään, niin kerro suoraan ettet halua tupakan hajun tarttuvan. Sinun kodissasi on sinun sääntösi. 

Vierailija
38/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se haju muuten leviää koko rappuun, kun joku neropatti tupakoi sisällä. Olet malliesimerkki ihmisestä, joka pilaa kaikkien asumisviihtyvyyden kerrostalossa.

Sinä taas pilaat asumismukavuuden sillä kaikista haisevimmalla huuhteluaineella pesutuvan koneella. Parin palo-ovenkin läpi koko rapun aula lemuaa kuin olisi laitettu sinne jokin revonsyötti. Siihen nähden röökinhaju on paljon parempi..

Vierailija
39/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten irti todellisuudesta pitää olla, jos kuvittelee, että tupakka ei haise? Toki tupakointi ylipäätään on tyhmemmän kansanosan touhua.

Eiköhän nuo tupakointia puolustelevat moukat ole itsekin tupakoijia. Totuus sattuu.. 

Vierailija
40/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sisällä tupakoitsijan vaatteet ja hiukset haisevat, mutta ei ole mitenkään mahdollista, että vaatteista tms. haju tarttuu ja pinttyy sohvaan. Kuvittelet asian. Laita sohvalle ja nojatuoliin viltti, jonka tuuletat vierailun jälkeen. Niin pääset ongelmasta, oli se sitten kuviteltu tai ei.

Kuule kyllä ihan perushiki ja sen haju voi pinttyä. Tupakoitsijan hien haju vielä pahempi pinttymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan