Kun tupakoitsijoita käy kylässä, miten saada haju pois??
Voi apua, en tiedä mistä muualta voisin kysyä tätä melko arkaluonteista asiaa. Eli tilanne on sellainen, että lähipiiriini kuuluu useampi tupakoija. He tupakoivat myös sisällä omissa kdeissaan, autoissaan jne ja suihkussa eivät kaikki kovin usein käy.
Eli tupakan haju heissä on mieletön. N, joka kerta kun nämä ihmiset tai osa heistä käy kylässä luonani niin koko kämppäni haisee. Siis silti, vaikka eivät polta minulla sisällä. Se haju seuraa näitä ihmisiä kuin hai laivaa:(
Mm nahkaisen nojatuolin olen tänään viimeksi pessyt hankausaineella ja sienellä, kun huomasin sen löyhkäävän tupakalta. Ja uudesta kangassohvastani olen huolissani, siihen on jo alkanut pinttyä tupakan hajua yhden vierailun jälkeen. Ilmeisesti on pakko ostaa tekstiilipesuri tms vain tämän takia?
Ja ostaa sohvan ja nojatuolin suojaksi filttejä tms? Olen ihan poikki, koska ovat tosiaan lähipiiriä ja muuten mukavia ihmisiä. Ja tupakan hajusta ei vain voi sanoa, koska siitä vedetään herne nenään. Jokaisen vierailun jälkeen joudun siivoamaan ja tuulettamaan pari päivää ja suurimpana ongelmana on tosiaan isot esineet joita ei voi vedellä pestä.
Neuvoja, mielipiteitä tai mitä vain nyt?
Kommentit (108)
Kuinkas paljon se hallitus onkaan budjetoitunut käyttäytymisen ohjaukseen? Tässä työkalua käytetään savuton Suomi 2027 tavoitteen saavuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne taida sitten peseytyä muutenkaan tai pestä vaatteita. Älä päästä spurguja kotiis vai oletko seksityöläinen?
Kyseessä ovat vanhempani ja osa sisaruksistani. Eli lähisukulaisia, joihin en haluaisi katkoa kaikkia välejä. Mutta vierailut puolin tai toisin tämän hajun takia ovat erittäin vaikeita.
Ap
Käy heidän luonaan, niin heidän ei tarvitse tulla luoksesi. Sitten vierailun jälkeen vaatteet pesukoneeseen ja menet suihkuun.
AP on varmaan sukunsa ainut joka käy suihkussa,kun lukee noita sen kommentteja, et vanhemmat ja sisarukset eivät käy suihkussa. Eikä hän voi heille asioista puhua,pakko kutsua " töiden puolesta". Veikkaan et hän on kampaaja ja leikkaa heidän hiuksiaan ja osa silloin odottelee vuoroaan haisevina sohvilla.
Tupakoitsijat eivät kerta kaikkiaan ymmärrä löyhkäävänsä kuvottavalle. Eikä tarvitse olla mikään spurgu tai ketjupolttaja. Riittää kun töpaikan tauolla käyvät ulkona tupakilla niin loppupäivän yhteiset tilat haisevat ihan kammottavalle! Ja se haju todellakin tarttuu, jos siellä säilyttää omia vaatteitaan. Siinä tilassa ei siis tupakoida, vaan tulevat ulkoa savujen jälkeen kahville. Yöks! Kumpa tietäisivät itse!!
Ei sitä hajua saa millään pois. Tämän vuoksi en kutsu lemuavia ihmisiä kotiini. En jaksa sitä tuuletus ja pesurumbaa!
Koskee sekä tupakoitsijoita, ettävoimakkaiden hajuvesien/ huuhteluaineiden käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini kävi ulkona tupakalla vetäen aina kaksi tupakkaa. Kun hän tämän jälkeen tuli työpöytäni ääreen ja jos jotain piti katsoa tietokoneelta, minä melkein yökkäsin. Se oli aivan hirveää.
Tupakan poltto valitettavasti vaikuttaa myös ihmissuhteisiin. Harv tupakoimaton kaveeraa polttajien kanssa yhtään enempää, kuin on pakko. Juuri hajun takia.
Olet täysin väärässä.
Ei, kyllä hän on oikeassa. Mieheni ei tapaa veljeään muuta kuin harvoin ja silloinkin aina ulkona. Sisälle häntä emme voi kutsua tupakan hajun vuoksi. Hän tupakoi myös autossa.
Kyllä tupakointi vaikuttaa ihmissuhteisiin.
Kaupassakin haistaa helposti tupakoivat ihmiset. Pakko jättää hajurakoa.
Pahinta on ne jotka polttaa ikkunassa eli käytännössä sisällä,haju tarttuu verhoihin ja huonekaluihin sekä ihmisen vaatteisiin niin etteivät tuoksu puhtailta pestynäkään.