Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tupakoitsijoita käy kylässä, miten saada haju pois??

Vierailija
16.04.2025 |

Voi apua, en tiedä mistä muualta voisin kysyä tätä melko arkaluonteista asiaa. Eli tilanne on sellainen, että lähipiiriini kuuluu useampi tupakoija. He tupakoivat myös sisällä omissa kdeissaan, autoissaan jne ja suihkussa eivät kaikki kovin usein käy.

Eli tupakan haju heissä on mieletön. N, joka kerta kun nämä ihmiset tai osa heistä käy kylässä luonani niin koko kämppäni haisee. Siis silti, vaikka eivät polta minulla sisällä. Se haju seuraa näitä ihmisiä kuin hai laivaa:(

Mm nahkaisen nojatuolin olen tänään viimeksi pessyt hankausaineella ja sienellä, kun huomasin sen löyhkäävän tupakalta. Ja uudesta kangassohvastani olen huolissani, siihen on jo alkanut pinttyä tupakan hajua yhden vierailun jälkeen. Ilmeisesti on pakko ostaa tekstiilipesuri tms vain tämän takia?

Ja ostaa sohvan ja nojatuolin suojaksi filttejä tms? Olen ihan poikki, koska ovat tosiaan lähipiiriä ja muuten mukavia ihmisiä. Ja tupakan hajusta ei vain voi sanoa, koska siitä vedetään herne nenään. Jokaisen vierailun jälkeen joudun siivoamaan ja tuulettamaan pari päivää ja suurimpana ongelmana on tosiaan isot esineet joita ei voi vedellä pestä. 

Neuvoja, mielipiteitä tai mitä vain nyt? 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuviteltu haju pitää saada pois?

Me jotka emme polta tiedääme, ettei tupakan tarttuva haju ole mitään kuvitelmaa. 

Vierailija
82/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja miten?

Vierailija
84/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi tupakoitsijoita kotiini, on liian karsea haju

Vierailija
85/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini kävi ulkona tupakalla vetäen aina kaksi tupakkaa. Kun hän tämän jälkeen tuli työpöytäni ääreen ja jos jotain piti katsoa tietokoneelta, minä melkein yökkäsin. Se oli aivan hirveää. 

Tupakan poltto valitettavasti vaikuttaa myös ihmissuhteisiin. Harv tupakoimaton kaveeraa polttajien kanssa yhtään enempää, kuin on pakko. Juuri hajun takia. 

Olet täysin väärässä.

Vierailija
86/108 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
87/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtopäälliset on hyvä idea tai viltit, saat ne sit kunnolla pesukoneeseen. 

Vierailija
88/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämä ketju kokemuksineen motivoida palstan tupakoitsijoita lopettamaan? 

Epäilen. Vastaukset ovat luokkaa "höpö höpö" ja "ei se tupakka mitään haise".

Valitettavasti tämä. Entisenä tupakoitsijana tiedän, ettei ihminen polttaessaan haista sitä omaa hajuaan. 

Ja sitä hajun määrää ja laatua ei vain voi kuvitella. Vasta lopettaessa sen oikeasti käsittää. 

Silloin kun poltin, mulla oli aina vahvoja pastilleja hengitystä varten, hiukset kiinni jottei niihin tartu ja jotain raikastavaa tuoksua niille, pesin saippualla kädet jälkeen ja poltin aina ulkona. En itsekään voinut sitä vanhan tupakan hajua sietää, mutta nikotiiniriippuvuus.

Savu polttaessa tuoksuu hyvälle, mutta se pinttyy ja pinttymät haisee aivan karsealle. Luojan kiitos sain lopetettua, tämänkin vuoksi. 

Vierailija
89/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat tosiaan luulee ettei sitä haista, kun kukaan ei vain viitsi sanoa asiasta. 100 % varmuudella haistaa vaikka kukaan ei olisi koskaan siitä sanonut. 

Vierailija
90/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. En ottaisi tuollaisia hajupesäkkeitä kotiini vaikka tupakoin itse. En tietenkään sisällä, eli meillä ei haise miltään.

Vierailija
91/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani sinusta ap.

Meillä on kaikki polttaneet aina eikä missään haise. Emme polta sisällä.

Itse se sanoit viimeisessä lausessa - ette polta sisällä. Ap sanoo lähipiirinsä polttavan kotonaan sisällä.

Sisällä poltettaessa röökinsavu jää sisälle asuntoon ja piintyy ihan kaikkialle, seiniin, huonekaluihin, tekstiileihin, vaatteisiin. Sisällä kotonaan röökiä polttavat siksi todellakin haisevat röökille erittäin vahvasti. Röökinpolttajien on ihan turha itsensä kinata, ettei tupakansavu haise. Eivät Itse hajua tunne, kun ovat sille immuuni.

Tietenkin on erilaatuisia röökejä, toiset haisee pahemmalle kuin toiset. Hajutonta tupakkaa ei ole olemassa.

Vierailija
92/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keino poista tupakanhaju on asettaa kulhollinen etikkaa huoneeseen vuorokaudeksi. Mitään siivousta ei sen jälkeen tarvita. Vasta jos haju on pinttynyt seiniin asunnossa jossa tupakoitu pitkään kannattaa soittaa siivousfirmalle tai hankkia ozoneairin

Vierailija
93/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin vasta lopetettuani polttamisen, miten ihminen todellakin haisee tupakalta! Haju pinttyy hiuksiin ja vaatteisiin. Ainoa syy miten teininä sain salattua tupakoinnin oli se,että vanhemmat myös poltti ja kaikki takit naulakossa lemusi tupakalta.

Vierailija
94/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita etikkaa johonkin kulhoon ja anna sen vaikuttaa huoneessa ainakin yön yli, mielellään vuorokauden. Etikan haju häviää sitten nopeasti itsestään. Haiseville matoille, huonekaluille jne. voit ripottaa soodaa ja imuroida soodan pois muutaman tunnin kuluttua.Tuntikin riittää. Tuo soodakäsittely puhdistaa myös hyvin mattoja ja kangaspäällysteisiä huonekaluja.

Vierailija
95/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka haisee aina. Minä en ole koskaan sanonut kellekään että sä haiset tupakalle, mutta todellakin haistan sen, poltti missä vain! Myös kirpparilla on välillä tupakanhajuisia vaatteita myynnissä. Polttaja ei itse sitä tajua ettei se  haju helposti lähde. 

Vierailija
96/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen mene psykiatrtille. Kipi kipi.

Tupakka ei haise juuri miltään.

Tupakoitsija.

Kyllä muuten aivan taatusti haisee. Se haju on aivan järkyttävä. 

T: ex-tupakoija, joka vasta lopetettuaan tajusi miten pahalta tupakka löyhkää

Te lopettaneet olette kaikkein pahimmat valittajat. Olemme tätä ihmetelleet, ettei ole kyse ainoastaan omista vieroitusoireista.

Toki ummehtunut tupakanhaju ei ole mikään ruusuntuoksu.

Vierailija
97/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi tuollaisia kotiini, vaan tapaisin jossain julkisella paikalla. 

Vierailija
98/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen mene psykiatrtille. Kipi kipi.

Tupakka ei haise juuri miltään.

Tupakoitsija.

Kyllä muuten aivan taatusti haisee. Se haju on aivan järkyttävä. 

T: ex-tupakoija, joka vasta lopetettuaan tajusi miten pahalta tupakka löyhkää

Te lopettaneet olette kaikkein pahimmat valittajat. Olemme tätä ihmetelleet, ettei ole kyse ainoastaan omista vieroitusoireista.

Toki ummehtunut tupakanhaju ei ole mikään ruusuntuoksu.

Lopeta itse. Sillo In huomaat, ettei kyse ole todellakaan viekkareista. Yleensä entiset tupakoijat oikein yliherkistyvät tupakan hajulle ja se haju oksettaa.

Vierailija
99/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Joku röökaaja käynyt jo alapeukuttamassa aloitusta...

En tupakoi.

Vierailija
100/108 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano se heille! On se kumma kun suomalaiset ei saa turpaansa auki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi