Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi pahat ei toivotut seksuaaliset pakko-ajatukset! Itkettää, mitä voin tehdä? - hyväksikäytetty

Vierailija
16.04.2025 |

Tämä on todella häpeällistä ja inhoan ajoittain itseäni tämän takia. Pelkään ihmisiä, en oikein pysty heidän kanssaan luontevasti olemaan. Minun ja ihmisten välillä on jokin näkymätön suojus. Minulla on sitten sopeutumiseen eri rooleja kun miellyttäminen, kiltti, ystävällinen. Olen kyllä oikeastikin empaatikko mutta ei ole hauskaa sellainen liian hyvänä oleminen vain sen vuoksi että pelkää. Eikä muutkaan varmasti sellaisesta seurasta pidä. 

No kuitenkin minua häiritsee myös tosi tosi pahat seksuaaliset pakko-ajatukset. Jo pitkän aikaa ovat vaivanneet. Ne eivät ole mitenkään mukavia, tahdonalaisia eikä kiihottavia. Pelkästään kuvottavia ja ahdistavia. Esimerkiksi ajattelin jonkun halaavan minua niin samaan aikaan nousee mielikuva että tekee jotain seksuaalista minulle, ei mitenkään hyvällä tavalla vaan kammottava ajatus. Minua on lapsena hyväksikäytetty ja ollut muutenkin todella turvaton päihteiden täyteinen lapsuus. 

Käyn terapiassa, käyn traumahoitajalla. En kuitenkaan silti voi todella luottaa kehenkään vaikka tavallaan luotankin. Heti jos ajattelen jonkun tulevan lähelleni mielessäni niin siinä tulee pakko-ajatukset väliin, ihan perheenjäsenistä ystäviin. Jokaista kohtaan. Tämä on hyvin hyvin hyvin ahdistavaa. 

Kenelläkään tällaista, osaako kukaan auttaa? 

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kuvata alkuun siis että olen oikeasti hyvä tyyppi ja muuta mutta sisälläni on todella paljon vihaa, pakko ajatuksia, arvostelua ja sellaista. Miksi en pysty hallitsemaan niitä vaikka yritän? Miksi en voi vain lakata näkemästä niitä mielikuvia ja vihaa? -ap

Vierailija
2/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱

Tiedän, että täällä on sairaita ihmisiä ja trolleja. Tämä keskustelu on kuitenkin ihan todellista ja haluaisin vain jotain neuvoa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä keskittyä vaikka musiikin kuunteluun, kun iskee pakko-ajatuksa. ajattele että ne ajatukset on sairaus eikä edusta sinua ihmisenä.tai ole sun omia toivottuja ajatuksia. jotkut masennuslääkkeet voi vähentää neuroottista ajattelua johon pakko ajatukset kuuluu. yleisiä ovat ja varsinkin nuorilla. vanhemmiten saattavat vähentyä.

kirjoja aiheesta löytyy ja myös tubesta videoita aiheesta. 

rukoile hiljaa mielessäsi ja pyydä apua jumalalta.joskus mietiskely ja jonkun runon tai tai laulun meditointi voi suunnata pakko ajatuksia pois mielestä.

Vierailija
4/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko siis hoitoa pakko-oireisiin vai joihinkin muihin asioihin? Onko sinulla käytössä lääkitys, joka soveltuu myös pakko-oireiden hoitoon? Miten pitkään olet ollut hoidossa?

Huomaatko että oireilun taso vaihtelee (esimerkiksi stressin seurauksena) vai onko se koko ajan yhtä voimakasta?

Vierailija
5/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hoito on aika surkeaa

Vierailija
6/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaista. Koitan vaan ohjata ajatukseni muuhun. Olen kova touhuamaan. Pakko tehdä koko ajan jotain. 973

Vierailija
7/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on hyväksikäytöstä mutta ei tuonkaltaisista pakkoajatuksista.

Tsemppiä ap 💗

Vierailija
8/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä ei kannata kysyä, pahoitat vain mielesi. yritä etsiä jotain vertaistukea muualta, esim. englanniksi löytää hyvin kaikkea. tsemppiä!

Vierailija
9/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yritä keskittyä vaikka musiikin kuunteluun, kun iskee pakko-ajatuksa. ajattele että ne ajatukset on sairaus eikä edusta sinua ihmisenä.tai ole sun omia toivottuja ajatuksia. jotkut masennuslääkkeet voi vähentää neuroottista ajattelua johon pakko ajatukset kuuluu. yleisiä ovat ja varsinkin nuorilla. vanhemmiten saattavat vähentyä.

kirjoja aiheesta löytyy ja myös tubesta videoita aiheesta. 

rukoile hiljaa mielessäsi ja pyydä apua jumalalta.joskus mietiskely ja jonkun runon tai tai laulun meditointi voi suunnata pakko ajatuksia pois mielestä.

Että vaihda pakkomielteiset ajatuksesi toisiin pakkomielteisiin ajatuksiin jumalasta? Vtun hörhöt.

Vierailija
10/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet terapiassa :)

Vierailija
11/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös seksuaalisia pakkoajatuksia (Ocd) ja tiedän, mistä puhut. Ne on tavallaan laajasti ajateltuna seurausta yliseksualisoituneesta kulttuuristamme, jossa kuvilla on valtava voima. Muista, että ne ovat vain ajatuksia. 

Lääkitys harvoin auttaa pakkoajatuksiin (toki voi kokeilla, jollakin saattaa toimia), mutta jollain mindfullnesilla, jossa annetaan vain eri ajatusten mennä ja tulla takertumatta niihin voi olla vaikutusta. Pakkoajatukset aiheuttavat usein suurta häpeää, pelkoa ja välttelyä. Suosittelen terapiaa varsinkin, kun olet joutunut omien sanojesi mukaan kohtaamaan hyväksikäyttöä ja vaikeuksia lapsuudessasi. Toivon kaikkea hyvää sinulle, et ole yksin!

Vierailija
12/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet auttaa pakko-ajatusten siedossa.

Vierailija
13/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako? Onko kehollisia traumaoireita? Itkuinen olo ja kipuilet asioiden kanssa? Ferritiini mitattu? Kilpirauhasarvot? Jätä viljat ja aloita vegaaninen ruokavalio. Maadoita itsestä ja mene opiskelemaan keramiikkaa ja Espanja kansanopistoon. Virkkaa pipo ja kudo sukkia. 

Vierailija
14/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👵🏻: YYHYYY ITKETTÄÄ KUN SETÄ 50 V SITTEN KOSKETTELI YYYHYYYYY😫

Toivottavasti pääset joskus uhriksi, sika.

Ok, täti. Muista että olet erityinen!

Vierailija
15/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on hyväksikäytöstä mutta ei tuonkaltaisista pakkoajatuksista.

Tsemppiä ap 💗

Voi kyynel 😢

Vierailija
16/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP välitä noista ilkeistä kommentoijista. Noiden kommentit ei kerro sinusta, vaan heistä itsestään:/

💗

Vierailija
17/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aika ajoin seksuaalisia ja muitakin pakkoajatuksia, yleensä ne aktivoituvat stressaavassa elämäntilanteessa ja sitten välillä katoavat. Hyvin samanlaisia mielikuvia ja ajatuksia kuin sulla. Mulla myös vaikea traumatausta ja hyväksikäyttöä. Mua on auttanut pitkäaikainen ahdistuslääkitys, psykoterapia, erilaiset rentoutuskeinot (jooga, pilates, koiran kanssa lenkkeily, asmr-videot, painopeitto, terapiassa opetellut maadoituskeinot ym). Voimia, tiedän mitä tuo on. 

Vierailija
18/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia jos on tuo tilanne (että hyväksikäytetty), muillakin on epätoivottuja ajatuksia joskus. Stressi voi pahentaa sitä. Ehkä stressiä ja kontakteja vähemmäksi.

Vierailija
19/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin kuvata alkuun siis että olen oikeasti hyvä tyyppi ja muuta mutta sisälläni on todella paljon vihaa, pakko ajatuksia, arvostelua ja sellaista. Miksi en pysty hallitsemaan niitä vaikka yritän? Miksi en voi vain lakata näkemästä niitä mielikuvia ja vihaa? -ap

Niin. Muillakin pakkoajatus voi tulla samassa tilanteessa. Ja unia. Ne pitää kai sitten karistaa pois. Häiritsevää se kyllä itselle on.

Vierailija
20/139 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut myös seksuaalisia pakkoajatuksia (Ocd) ja tiedän, mistä puhut. Ne on tavallaan laajasti ajateltuna seurausta yliseksualisoituneesta kulttuuristamme, jossa kuvilla on valtava voima. Muista, että ne ovat vain ajatuksia. 

Lääkitys harvoin auttaa pakkoajatuksiin (toki voi kokeilla, jollakin saattaa toimia), mutta jollain mindfullnesilla, jossa annetaan vain eri ajatusten mennä ja tulla takertumatta niihin voi olla vaikutusta. Pakkoajatukset aiheuttavat usein suurta häpeää, pelkoa ja välttelyä. Suosittelen terapiaa varsinkin, kun olet joutunut omien sanojesi mukaan kohtaamaan hyväksikäyttöä ja vaikeuksia lapsuudessasi. Toivon kaikkea hyvää sinulle, et ole yksin!

Lässyn lässyn lää 🤮

Sun luonnevikaan ei sit auta mikään.