Miksi kiihdytät vauhtia kun ohituskaista alkaa?
En voi v***u käsittää näitä urpoja jotka ensin köröttelevät alinopeutta ja kun tulee vihdoin ohituskaista että pääsisin ohi niin urpo painaa kaasua ja kiihdyttää vaikka rajoitus ei muutu. Mikä saa**na teitä vaivaa? Ajakaa ne skodanne ja kianne suohon, kiitos.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Ohi vaan.
T. 6,5 litraa
Jep, 80-120 2,2 sekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Teen näin ihan vaan ärsyttääkseni ja näköjään toimii. Saan mielenrauhaa ja tyytyväisyyttä ihmisten ärsyttämisestä.
Olin ennen ap:n kaltainen kiukustuja liikenteessä, mutta sitten keksin ruveta itse ajamaan alle nopeusrajoitusten, jättämättä käyttämättä vilkkua ja hidastelemalla liikkeelle lähtiessä. Olen nykyään paljon rauhallisempi liikenteessä.
Myäs vihreitä bliikennevaloja lähestyttäessä on aina varuuksi hidastettava ajoissa ajonopeutta kun ei tiedä vaikka alkaisivat vaihtumaan vihreästä punaseksi.
Voi miten mäkin niin inhoon tollasia tientukkoja!!!! Ketuttaa ihan suunnattomasti ajaa sellasen perässä kun ei oo mahdollista ohittaa ja sit se nostaa reilun alknopeutensa ylinopeudeksi kun alkaa ohituskaista, vaikka nopeusrajoitus pysyisi samana! Jos mahdollista, kyllä vaan menen ylinopeudella ohi!
Ajan Bemarilla, yleensä vakinopeudensäädin päällä, ja kyllä mun ohi saa nopeammat mennä, ei se mua haittaa. Mutta hei, jos ohitat mut, niin ajakin sitten nopeammin sen jälkeenkin. Toinen ärsyttävä porukka on ne ohittajat, jotka alkavat hidastella sen ohituksen jälkeen, ja joudun itse pudottamaan nopeutta ja etsiä ohituspaikkaa. Miksi kiusaatte?
T. Bemarinainen
Miksi ketjun aloittaja kiihdyttää ohituskaistan kohdalla vaikka itse on sitä mieltä ettei saisi?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä nähny monetkin ohituskaistat jossa rajoitus on 100 ja muilla kohdilla 80.
Mikä ihme sun pointti tässä on? Jos yrität vihjata että kaikissa on, niin olet täysin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketjun aloittaja kiihdyttää ohituskaistan kohdalla vaikka itse on sitä mieltä ettei saisi?
Oletko täysin autisti vai onko luetun ymmärtämisessä ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä sama asia on ihmetyttänyt myös itseäni oikeastaan koko usean kymmenen vuoden mittaisen ajourani aikana. Ihan käsittämätön juttu ja only in Finland. Sitten kun ohituskaista loppuu, alkaa taas köröttely.
Mutta kun se nopeusrajoitus aina nousee 100een sen 80 sijaan. Turhaa trolli yrittää väittää ettei rajoitus muuttuisi. Eli haluatko todella vaatia et minä ajelen edelleen 80? Sittenhän minä vasta "köröttelenkin?
Aika lailla ympäri Suomen olen kolmikaistaisilla teillä ajellut enkä muista (tampion kommentti tähän lienee "dementti") tuollaista nopeusrajoitusmuutosta missään. Laitatko esimerkkejä, missä tällaisia 80 -> 100 tapauksia on.
Heinolan jälkeen kun nelostie erkanee vitostiestä on tuollaisia vaikka huru mycke
9-tiellä Varkauden ja Karvion välillä on myös ohituskaistapätkiä joissa on 100 läpi vuoden, ja muilta osin tiellä on 80 läpi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Jos puusilmä et ole sattunut huomaamaan, niin talvisin talvinopeus 80 kmh muuttuu sataseksi ohituskaistalla.
Tämä ongelma on täsmälleen sama läpi vuoden. Lyön vetoa että sinä olet yksi näistä muumeista jotka ajavat alinopeutta muualla mutta ylinopeutta ohituskaistalla. Mene lähimmälle poliisilaitokselle ja luovuta ajokorttisi pois. Linja-autot on sun kaltaisia varten.
Vierailija kirjoitti:
Missä sellaisia ohituskaistoja edes on, joissa nopeusrajoitus ei nouse siinä kohtaa?
Mistä näitä vajukkeja tulee?
Usein ohituskaistalla on nopeus suurempi kuin muulla tieosuudella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain vittuillakseni. Ei ole parempaa tunnetta kuin takanatulevan ahdistus. 🥳🤩
Komppaan tätä. Ajaminen on muuten niin tylsää, mutta kun näkee peileistä tai ikkunoista toisten turhautumista, tuo se iloa ja mielenkiintoa ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain vittuillakseni. Ei ole parempaa tunnetta kuin takanatulevan ahdistus. 🥳🤩
Komppaan tätä. Ajaminen on muuten niin tylsää, mutta kun näkee peileistä tai ikkunoista toisten turhautumista, tuo se iloa ja mielenkiintoa ajamiseen.
Sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadisti.
Mielestäni en ole. Liikenteessä turhautuminen on niin typerää, että he ansaitsevat pahan olon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä sama asia on ihmetyttänyt myös itseäni oikeastaan koko usean kymmenen vuoden mittaisen ajourani aikana. Ihan käsittämätön juttu ja only in Finland. Sitten kun ohituskaista loppuu, alkaa taas köröttely.
Mutta kun se nopeusrajoitus aina nousee 100een sen 80 sijaan. Turhaa trolli yrittää väittää ettei rajoitus muuttuisi. Eli haluatko todella vaatia et minä ajelen edelleen 80? Sittenhän minä vasta "köröttelenkin?
Aika lailla ympäri Suomen olen kolmikaistaisilla teillä ajellut enkä muista (tampion kommentti tähän lienee "dementti") tuollaista nopeusrajoitusmuutosta missään. Laitatko esimerkkejä, missä tällaisia 80 -> 100 tapauksia on.
Heinolan jälkeen kun nelostie
9-tiellä Varkauden ja Karvion välillä on myös ohituskaistapätkiä joissa on 100 läpi vuoden, ja muilta osin tiellä on 80 läpi vuoden.
Tie taitaa olla 23, muuten juuri näin. Sinänsä kummallista, että tuon korpitaipaleen rajoitus tiputettiin kesäksikin 100->80?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisien pitäisi valvoa ohituskaistojen nopeuksia paljon enemmän. Monen kortti lähtisi hyllylle kaahailusta.
Päinvastoin, niin liikenne sujuisi paremmin.
Mielestäsi ohituskaistoilla ei tarvitse välittää nopeusrajoituksista ja saa ajaa niin lujaa kuin haluaa?
Jep, ohitukset sujuisi paremmin ja turhat letkat purkautuisi pois. Ohituskaistalla voisi hyvin olla 120 tai 140 km/h rajoitus.
Onneksi on auto, jolla todellakin pääsee näistä ohi. Saavat rauhassa kiihdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen näin ihan vaan ärsyttääkseni ja näköjään toimii. Saan mielenrauhaa ja tyytyväisyyttä ihmisten ärsyttämisestä.
Olin ennen ap:n kaltainen kiukustuja liikenteessä, mutta sitten keksin ruveta itse ajamaan alle nopeusrajoitusten, jättämättä käyttämättä vilkkua ja hidastelemalla liikkeelle lähtiessä. Olen nykyään paljon rauhallisempi liikenteessä.
Myäs vihreitä bliikennevaloja lähestyttäessä on aina varuuksi hidastettava ajoissa ajonopeutta kun ei tiedä vaikka alkaisivat vaihtumaan vihreästä punaseksi.
Omalla työmatkalla on nuolivalot vasempaan. Ne vaihtuu eka vihreiksi ennen suoraanajavia. Vtutta kun suoraan ajavat aloittaa himmailun punaisille sadasta metristä ennenkuin kääntyvien kaista alkaa. Just kerkee aina punaiselle nuolivalolle, kaiken lisäksi nuo valot kiertää hirmu hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisien pitäisi valvoa ohituskaistojen nopeuksia paljon enemmän. Monen kortti lähtisi hyllylle kaahailusta.
Päinvastoin, niin liikenne sujuisi paremmin.
Mielestäsi ohituskaistoilla ei tarvitse välittää nopeusrajoituksista ja saa ajaa niin lujaa kuin haluaa?
Jep, ohitukset sujuisi paremmin ja turhat letkat purkautuisi pois. Ohituskaistalla voisi hyvin olla 120 tai 140 km/h rajoitus.
Miksei, ainakin kesällä ja keskikaiteellisilla osuuksilla.
Aloitin tämän ja muut häiriökäyttäytymiset protestina Sannan bensanhinnan nostoille ja jatkan sitä kunnes Persut saavat ajettua euron bensan läpi eduskunnassa. Ohituskaistalla ohitan vakionopeuden säätimellä esimerkiksi satasen rajoituksella ajaen 99 tai 98. Motarilla ajan vasenta kaistaa 115 Km/h. Kameroiden kohdalla jarrutan reilusti ilman tarvettakin.
Se vaan varmaan ottaa niin koville aina kun joku ohittaa ettei saa päästää ketään ohi.