Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiihdytät vauhtia kun ohituskaista alkaa?

Vierailija
16.04.2025 |

En voi v***u käsittää näitä urpoja jotka ensin köröttelevät alinopeutta ja kun tulee vihdoin ohituskaista että pääsisin ohi niin urpo painaa kaasua ja kiihdyttää vaikka rajoitus ei muutu. Mikä saa**na teitä vaivaa? Ajakaa ne skodanne ja kianne suohon, kiitos.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puusilmä et ole sattunut huomaamaan, niin talvisin talvinopeus 80 kmh muuttuu sataseksi ohituskaistalla.

Vierailija
62/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuokrapaku lainassa ja ajelin sillä Espoosta Jyväskylään. Heinolaan menikin ihan kivasti, mutta sen jälkeen joku sankari nysväs 80 satasen tiellä ja eihän sillä romulla tehnyt mitään nopeita ohituksia, niin heti kun aukes ohituskaistaa ja meni toiselle kaistaa, niin tää saakelin nysvääjä pistää vauhtia lisää. Ohi pääsin tästä sankarista vasta Jyväskylän Vaajakosken ison liikenneympyrän jälkeen, kun pääsin motarille. Matkaan meni monta tuntia muutenkin, niin kiva, että tommonen kiusaaja pitkittää sitä vielä 15-20min lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä sitäkään miksi Suomessa ohituskaistat alkavat aina ylämäkeen.

Vierailija
64/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysvaltiossa nuo vain ohituskaistan kohdalla ripeästi liikkuvat p*rseilijät saisi ottaa hengiltä jokamiehenoikeudella.  

Vierailija
65/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä sama asia on ihmetyttänyt myös itseäni oikeastaan koko usean kymmenen vuoden mittaisen ajourani aikana. Ihan käsittämätön juttu ja only in Finland. Sitten kun ohituskaista loppuu, alkaa taas köröttely.

Mutta kun se nopeusrajoitus aina nousee 100een sen 80 sijaan. Turhaa trolli yrittää väittää ettei rajoitus muuttuisi. Eli haluatko todella vaatia et minä ajelen edelleen 80? Sittenhän minä vasta "köröttelenkin?

Aika lailla ympäri Suomen olen kolmikaistaisilla teillä ajellut enkä muista (tampion kommentti tähän lienee "dementti") tuollaista nopeusrajoitusmuutosta missään. Laitatko esimerkkejä, missä tällaisia 80 -> 100 tapauksia on.

Vierailija
66/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa itse myös ajatellut, mutta johtuuko se jostain egon ongelmasta, että ei kestetä, kun ohitetaan? Tätä tapahtuu myös uimahalleissa, jossa vanha mies ui omaa tahtiaan, kun hänet naisena ohittaa, niin alkaa olla vihainen ja murisemaan?  Tai jos uimahallissa ohittaa kaksi nuorta miestä, niin uivat viimeisillä voimillaan naisen ohi ja sitten altaasta pois? Voisin siis kuvitella, että tämä kiihdyttäminen liittyy jollain tavoin egoon, sellaiseen väärään egoon, että pyritään olla parempia kuin toiset, ette minua ohiteta, eivät varsinkaan naiset?

Vierailija
67/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä suomalaista perusvittumaisuutta.

Vierailija
68/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä saa aloittajan kaltaiset tampito, jotka ovat ajokorttinsa saaneet muropaketista, painamaan ohituskaistalla 120km/h vaikka rajoitus on 100km/h?

Jos ei taidot riitä, niin sitten pitää jäädä kotiin.

Eikös tuo nimenomaan todista päinvastoin. Ei rallissakaan paras ole se joka tulee viimeisenä maaliin, vaan se joka ajaa koviten hankalissakin olosuhteissa.

Vierailija
69/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että haluan kiusata ohittavaa. Usein se ohittava joutuukin jäämään taakse kun en päästä ohitse.

V idun m ulkut.

Pitää hommata sellaiset vehkeet että pääsee ohi kun haluaa... 

Pari kertaa on sattunut eteen sellainen mestari letkan vetäjäksi, että se vaihtaa ohituskaistalla vasemmalle kaistalle kun varmaan kuvittelee, ettei oikealta saisi ajaa ohi. Sitten vilkuttelee valoja närkästyneenä... en tiedä yrittääkö se leikkiä poliisia vai mitä kun yrittää rajoittaa liikenteen noputta.

Vierailija
70/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistysvaltiossa nuo vain ohituskaistan kohdalla ripeästi liikkuvat p*rseilijät saisi ottaa hengiltä jokamiehenoikeudella.  

Mikä on ohituskaista? Vähintään 4 kaistaa samaan suuntaan niin pääsee jokainen menemään niin kovaa kuin haluaa. t. ulkosuomalainen.

Vierailija
71/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos takapuskurissa roikkuu joku sumuvaloilla ajava bemaripelle, sille on oikein nautinto vi##uilla. Asialliset autoilijat päästän asiallisesti ohi. 

Niinkö kova on kateus Bemusta ?

t, bemunainen

Mun -25 bimmerissä ei edes ole erillisiä sumuvaloja.

Vierailija
72/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina välillä kysellään täällä, mutta koskaan ei ole kukaan antanut selkeää vastausta.

Pääseehän noista ohi onneksi.

Pääsee mutta turhaan altistaa itsensä ylinopeus sakolle koska noiden ohituskaistojen päissähän sitä ylinopeuksia monesti mitataan.

Vierailija
73/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontainen tapa erotella kuhnailijat ja nopeammat.

Vierailija
74/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo on ihan tyypillistä ainakin vitostiellä.  Näistä pitää vaan mennä mahdollisimman nopeasti ohi.

Minä taas kiroan kun ihmiset ei kiihdytä tarpeeksi moottoritien liittymissä. Siinä niitä vaaratilanteita vasta syntyykin.

Tämä on toinen mikä ärsyttää. Kuutta kymppiä joudut köröttää jonkun puusilmän takana ja just kuin kaista loppumaisillaan niin sitten vasta yrittävät kiihdyttää huimat 10 metriä ja ruvetaan sitten myös vasta katsellaan mihin väliin sitä kerkiäisi.

Vierailija
75/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki, mutta osa varmaan mäkeen hyytyvien rekkojen takia. Mut eipä sen niin väliä, antaa vähän enemmän hanaa.

Vierailija
76/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä sama asia on ihmetyttänyt myös itseäni oikeastaan koko usean kymmenen vuoden mittaisen ajourani aikana. Ihan käsittämätön juttu ja only in Finland. Sitten kun ohituskaista loppuu, alkaa taas köröttely.

Mutta kun se nopeusrajoitus aina nousee 100een sen 80 sijaan. Turhaa trolli yrittää väittää ettei rajoitus muuttuisi. Eli haluatko todella vaatia et minä ajelen edelleen 80? Sittenhän minä vasta "köröttelenkin?

Aika lailla ympäri Suomen olen kolmikaistaisilla teillä ajellut enkä muista (tampion kommentti tähän lienee "dementti") tuollaista nopeusrajoitusmuutosta missään. Laitatko esimerkkejä, missä tällaisia 80 -> 100 tapauksia on.

Eli et ole ajellut. Ehkäpä olet iskän kyydissä ollut. Tosin eihän nää tunarit edes huomaa nopeusrajoituksia.

Vierailija
77/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen miettinyt ja varmaan useimmiten on arkojen tai kokomattomien kuskien ajattelemattomuutta, tuskin edes tajuavat ajatella muita autoilijoita, vaan kun tulee lisää kaistaa niin uskaltaa ajaa vähän lujempaa 

Vierailija
78/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi v***u käsittää näitä urpoja jotka ensin köröttelevät alinopeutta ja kun tulee vihdoin ohituskaista että pääsisin ohi niin urpo painaa kaasua ja kiihdyttää vaikka rajoitus ei muutu. Mikä saa**na teitä vaivaa? Ajakaa ne skodanne ja kianne suohon, kiitos.

No silloin on suorempi tie ja leveät olkapäät, niin papparainenkin uskaltaa ajaa vähän kovempaa 🤣🤣🤣

Vierailija
79/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vitostiellä on kohta missä talvirajoituksella nopeus tippuu 100->80km/h ohituskaistan alkaessa. Siihen on vielä tehty levike kamera-autolle. Kunnon sakkorysä.

Toiseen suuntaan nostot on hyvinkin yleisiä talvella, kun tiellä alkaa keskikaide. Bethover auttaa jos muisti pätkii. 

Vierailija
80/137 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina välillä kysellään täällä, mutta koskaan ei ole kukaan antanut selkeää vastausta.

Pääseehän noista ohi onneksi.

Pääsee mutta turhaan altistaa itsensä ylinopeus sakolle koska noiden ohituskaistojen päissähän sitä ylinopeuksia monesti mitataan.

Ohitus pitääkin tehdä heti ohituskaistan alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi