Miksi kiihdytät vauhtia kun ohituskaista alkaa?
En voi v***u käsittää näitä urpoja jotka ensin köröttelevät alinopeutta ja kun tulee vihdoin ohituskaista että pääsisin ohi niin urpo painaa kaasua ja kiihdyttää vaikka rajoitus ei muutu. Mikä saa**na teitä vaivaa? Ajakaa ne skodanne ja kianne suohon, kiitos.
Kommentit (137)
Koska olen niin paras kuljettaja ja kukaan ei tule MINUN eteeni. Te pysytte siellä perällä minne kuulutte.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama ajanko autolla 80km tai 100km vauhtia. Kun en ole mikään aikatauluhullu.
Ihan sama, mutta kuitenkin kiihdytät ohituskaistan ajaksi vauhtia 20 km/h.
Jatkaisit vanhalla vauhdilla, niin sinusta pääsisi turvallisesti ohi.
En tiedä. Se on joku tiedostamaton prosessi.
Eivät osaa katsoa nopeusmittaria vaan vertaavat nopeuttansa muihin autoihin, kun jengi alkaa viuhua ohi niin oikea jalka jota kys.hahmo ei voi hallita alkaa painua syvemmälle. Eivät he itse ymmärrä tätä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä nähny monetkin ohituskaistat jossa rajoitus on 100 ja muilla kohdilla 80.
Mä olen nähnyt monetkin ohituskaistat, joissa on rajoitus 100 km/h myös välissä. Silti körötellään 80 km/h välissä ja ohituskaistan kohdalla uskalletaan vasta kiihdyttää.
No ehkä syypää löytyy tosta edellisestä vastaajasta joka ei mittaria kattele. Ittelläki mulla ärsyttää vauhdin kanssa selvästi seilaavat joilla vauhti seilaa +-20kilsaa molemmin puolin rajoitusta. Nelostiellä ainakin suurin osa on 80 ja ohitus 100.
Olen kuullut teorian, että kun tielle tulee leveyttä lisää, arka kuskikin rohkaistuu kovempaan laukkaan, kun tilaa on.
Entä mikä saa aloittajan kaltaiset tampito, jotka ovat ajokorttinsa saaneet muropaketista, painamaan ohituskaistalla 120km/h vaikka rajoitus on 100km/h?
Jos ei taidot riitä, niin sitten pitää jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä nähny monetkin ohituskaistat jossa rajoitus on 100 ja muilla kohdilla 80.
Samoin. Ajan aina rajoitusten mukaan. Sopii mennä sitten sataakolmeakymppiä ohi, jos kerran ohi pitää satasen alueella päästä.
Lauma-psykoosi, kun hevoslaumassa yksi lähtee juoksemaan niin kaikki muutkin lähtevät eivätkä mieti että miksi me juostaan. Näille kuskeille pitäisi työntää sakkolappuja suut ja silmät täyteen niin oppisivat olemaan !
Jos on tosi huono itsetunto niin se ottaa päähän, että joku ohittaa. Näitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
No, pahimmat kiihdyttää vauhtia jos yrittää ohittaa ihan ilman sitä kaistaakin. Onneksi näitä on todella harvassa.
Täällä kehäkolmosen sisäpuolella autolla törttöilijöistä noin 95 prosenttia on tum ma hipi äisiä tai mummoja. Parhain itselle viimeaikaoina sattunut ma mu-urpotapaus oli Hämeenlinnan väylällä, jossa heebo ajeli tyhjää vasenta kaistaa noin 65 kmh. Nostin nopeuden 80 kilsaan oikealla kaistalla ja olin siis menossa ohi. Tämä alkoi kiihdyttää vauhtiaan, samoin minä. Hetken päästä ajettiin noin 115 kmh ja tämä kyttää huulet roikkuen sivuikkunasta minua. Höyläsin sitten kaasun niin tämä tuli eteeni matelemaan. Siitä sitten tietysti pyyhälsin ohi, mutta en ymmärrä miksi tällaista tehdään. Jos jollakulla on kiire niin antakaa mennä. Ei ole teiltä pois. Ja siis tämä on tosiaan täällä pk seudulla lähes aina ma tuongelma. Heille pitäisi olla joku viisivuotinen ajokoulu joka maksettava omasta pussista.
Ensin ajetaan kilometritolkulla 70 satasen alueella ja kappas kun ohituskaista alkaa löytyy se kaasukin samalla. 120 mittarissa et pääse enää edes rinnalle :D
Vierailija kirjoitti:
Entä mikä saa aloittajan kaltaiset tampito, jotka ovat ajokorttinsa saaneet muropaketista, painamaan ohituskaistalla 120km/h vaikka rajoitus on 100km/h?
Jos ei taidot riitä, niin sitten pitää jäädä kotiin.
Nimenomaan tampito taitaa olla yläoleva kirjoittaja 🤣 Jää sinä tampito kotiin kiikkustuoliin tekemään ristikoita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä sama asia on ihmetyttänyt myös itseäni oikeastaan koko usean kymmenen vuoden mittaisen ajourani aikana. Ihan käsittämätön juttu ja only in Finland. Sitten kun ohituskaista loppuu, alkaa taas köröttely.
Mutta kun se nopeusrajoitus aina nousee 100een sen 80 sijaan. Turhaa trolli yrittää väittää ettei rajoitus muuttuisi. Eli haluatko todella vaatia et minä ajelen edelleen 80? Sittenhän minä vasta "köröttelenkin?
Vierailija kirjoitti:
No, pahimmat kiihdyttää vauhtia jos yrittää ohittaa ihan ilman sitä kaistaakin. Onneksi näitä on todella harvassa.
Tämähän on itseasiassa sellaista toimintaa mikä yksiselitteisesti kielletään tieliikennelaissa. Ohitusta ei saa vaikeuttaa tai estää millään tavalla, koska se vaarantaa liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Lauma-psykoosi, kun hevoslaumassa yksi lähtee juoksemaan niin kaikki muutkin lähtevät eivätkä mieti että miksi me juostaan. Näille kuskeille pitäisi työntää sakkolappuja suut ja silmät täyteen niin oppisivat olemaan !
Sille jonoja aina perässään vetävälle oman elämänsä liikenneopettajalle pitäs työntää kunnon päiväsakkonippu tekareiden väliin. Pakko ajaa aina 5 kilsaa alle nopeusrajoituksen, varmuuden vuoksi. Ja mistään ajoneuvosta ei kyetä menemään ohi. Sitten on aina monen kilsan jono perässä.
Ja miksi niin monet laskevat nopeutta huomattavasti, kun ajavat ihan vaan loivaankin mutkaan? Jopa 20 km/h vähemmän kuin suoralla tiellä. Ja en siis tarkoita mitään neulansilmä vasempaan-mutkaa.
Ja ne peltipoliisit! Niiden kohdalla ajetaan huomattavaa alinopeutta ja sitten taas kiihdytetään ylinopeuteen. On tosi ärsyttävää ajaa sellaisen sahaavan autoilijan perässä, kun itse käyttää vakionopeutta.
Leveämpi tie niin voi ajaa kovempaa, paljon kovempaa.
Ne ei uskalla ajaa kovempaa kapealla tiellä. Eivät seuraa takana tulevaa liikennettä. Minä miehiä ja naisia, tietysti vanhoja.
Hämmentävän harva tietää autonsa oikean nopeuden, kun mittarit näyttää usein reilustikin alle. Tai vastaavasti ei jakseta seurata, mikä nopeusrajoitus kussakin kohdassa on, liekö välinpitämättömyyttä vai liika oikeus ja vapaus tehdä, mitä haluaa.